Fitness Seller

fitness/zwemmen

Quinten 12

Cool Novice
Waardering
0
jo,

Ik zit met een vraag in verband met het overbelasten van de spieren.
Ik doe 6 dagen in de week aan fitness:
maandag--> borst, triceps
dinsdag--> rug
woensdag--> schouders biceps
donderdag--> borst, triceps
vrojdag--> rug
zaterdag--> schouders biceps
Benen train ik niet omdat ik 3 maal in de week basketbaltraining heb en 2 matchen in het weekend.
IK doe daarbuiten ook de studie regentaat LO en heb elke dinsdag intensief zwemmen (ong 1300m per keer)
Nu is mijn vraag of ik dat gewoon kan blijven voortdoen en ook blijven fitnessen elke dinsdag?
Of is dit overbelasting en moet ik mijn schema aanpassen.

alvast bedankt.

het lijkt me wat veel..........

Wat is je doel van fitnessen?

Als je echt massa wil gainen lijkt het me zo bijna onhaalbaar, ookal heb ik niet veel ervaring met zoveel bewegen!

Als het je echt puur en alleen om overbelasten gaat zal ik toch iets minderen en proberen om je aparte spiergroepen 2 dagen rust te geven indien mogelijk...

Hmm, misschien dat iemand anders een beter advies heeft, kom er niet echt goed uit :D

Lijkt me in ieder geval goed om iets te minderen!

idd je doet wat veel. een rustdag is niets teveel

• Topic Starter Topic Starter
ja mijn doel is idd massa opbouwen.
maar van zwemmen wordt je ook sterk en kan je massa opbouwen, niet?
mss de dag dat ik borst doe zwemmen in de plaats nemen??
het belast toch het meest de borst denk ik.
iemand betere voorstellen?

uhm met je Basketball en zwemmen der bij kan je gerust een 3 daags split doen!dit is overkill!

ma:borst triceps
wo: rug biceps
vr:schouders benen

• Topic Starter Topic Starter
mhm ok, maar veel massa met maar 3 dagen te gaan zal ik niet winnen dan wss.
enkel het zwemmen stoort me, want basket en 6 maal trainen gaat perfect samen.
dat weet ik!

ja mijn doel is idd massa opbouwen.
maar van zwemmen wordt je ook sterk en kan je massa opbouwen, niet?

Ja je kan massa opbouwen, maar duursporten zijn daar meestal niet bevorderlijk voor massa opbouw. In de fitness doe je ook geen 15 min. lichte schouderoefeningen voor massa-opbouw. Voor massa doe je het juist zwaar en met weinig reps.

Maar ik denk dat je jezelf een keer tegenkomt met dit schema. Je lichaam heeft helemaal geen tijd om op te laden of om te herstellen. Je zal op een punt komen waarop je geen / weinig groei zal zien, langdurig blessures hebben of vermoeid wordt. Ik zou ook gaan voor 3 zware kracht-trainingen en dan het zwemmen en basketball erbij. Is ook goed voor de conditie wat je uiteindelijk alleen maar ten goede komt bij de kracht training.

Evt kan je een 4de krachttraining op maandag of dinsdag inplannen voor je benen. Dan blijft alles een beetje in verhouding en win je uiteindelijk ook kracht in je benen wat volgens mij ook goed is voor zwemmen en basketball.

Met 3-4 trainingen en goed eten kan je makkelijk massa aankomen. Maar goed en voldoende eten is wel noodzakelijk. Anders zal je nooit gainen.

Terug
Naar boven