AndroidHealthClinic

FloRida's schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ok uitleg: (Eigen woorden/kennis/niks gekopieerd)

HIIT is een intensieve, effectieve, cardio vorm.
Het principe is om in intervallen te cardioën.
Voorbeeld: halve minuut snel, halve minuut langzaam, en dat gedurende 15-20 minuten.
Dit krikt je Metabolisme op, en dit zal opgekrikt blijven tot uren na de cardiosessie. Zo blijf je dus vet verbranden, ook als je tv zit te kijken.

Effectief dus. Need to know more? Tell me.

+ opbouwen.
Je kan niet in een keer 15 - 20 Min. HIIT gaan doen. Ik heb 1x HIIT gedaan, en na 10 minuutjes was ik echt helemaal naar de klote. Terwijl ik een best aardige conditie heb..
 
Ok Bas, heb je gelijk in.

@ Florida: Jup, maar ook dat duurt wel een tijdje hoor :).
 
Ahh, geen zorgen

Ik heb het eerder gedaan, zoiets

Maar dan gewoon in het park, minuutje hardlopen, minuutje rust, enzo.
 
Ahh, geen zorgen

Ik heb het eerder gedaan, zoiets

Maar dan gewoon in het park, minuutje hardlopen, minuutje rust, enzo.

Het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp, maar ik het komt van mij over van een minuut hardlopen, minuut stil staan..

HIIT = bijv halve minuut VOLUIT, halve minuut rustig, halve minuut VOLUIT, halve minuut rustig etc etc.
 
Het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp, maar ik het komt van mij over van een minuut hardlopen, minuut stil staan..

HIIT = bijv halve minuut VOLUIT, halve minuut rustig, halve minuut VOLUIT, halve minuut rustig etc etc.

Sorry, mijn fout :P

Ik bedoel idd 1 minuut hard, 1 minuut rustig :D

Soms denk ik automatisch bij mezelf dat het tegenovergestelde van hard , rust is :P

Ben teveel bezig ermee xD
 
Komt helemaal goed. Succes met trainen & cardioën en veel gain plezier gewenst.
En bij vragen natuurlijk: STEL ZE :D, deed ik in het begin ook en nu nog steeds.
 
Bedankt voor alle tips en hulp, iedereen ! :D
 
Het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp, maar ik het komt van mij over van een minuut hardlopen, minuut stil staan..

HIIT = bijv halve minuut VOLUIT, halve minuut rustig, halve minuut VOLUIT, halve minuut rustig etc etc.

Klinkt goed, ik ren zelluf gwn continu op hetzelfde snelheid op de loopband

Maar wat raad je dan aan als langzaam en snel ?? aantal km p/uur??
 
@sniperX: Die buikspieroefeningen gaan jou echt niet helpen een ''6pack'' te maken.
Zie het zo: Elke spiergroep belast je met zwaar gewicht en niet te veel reps om zoveel mogelijk kracht en dus spiermassa te kweken. En dan ga je je buik zinloos (voor het gestelde doel) belasten met 100+ sit-ups op allerlei vreemde manieren. Mijn inziens zijn je buikspieren niks anders dan je overige spieren en zul je dus op dezelfde manier moeten belasten. Er zijn zelfs mensen die hun buikspieren helemaal niet trainen en toch een sixpack hebben. ofwel laag vetpercentage maakt een sixpack/platte buik.

Jij bent toch trouwens aan het bulken, zou je dan niet oppassen met je cardio aangezien je toch al zo moeilijk aankomt?
 
Ik doe al mijn buikspieroefeningen juist met gewichten, om spiermassa te kweken ???
 
Ik doe al mijn buikspieroefeningen juist met gewichten, om spiermassa te kweken ???


Ja dat is goed. Doe dan bijvoorbeeld crunches (op zo'n speciaal bankje) met dusdanig gewicht dat je tussen de 10/12 herhalingen haalt.
 
Ja dat is goed. Doe dan bijvoorbeeld crunches (op zo'n speciaal bankje) met dusdanig gewicht dat je tussen de 10/12 herhalingen haalt.

Je bedoelt toch zo n schuin bankje, waarbij je met je hoofd nr beneden hangt? :P
 
Ja zo'n ding. Waarbij je voeten vastzitten :)

haha, ja

Die doe ik ook, maar altijd zonder gewichten, maar gwn 3x zoveel ik kon.

Maar zal het nu met gewichten doen :D
 
@ LowMax

Ik denk 7km per uur rustig en 13km per uur als snel nemen ???

Ik weet het niet zeker
 
ECHT f****d up, Vandaag finaal de fout ingegaan bij een 130kg squat :(

Mijn rug kon de druk niet meer aan, en ik klapte in mekaar :(

Ben een weekje aan het rusten.
 
@sniperX: Die buikspieroefeningen gaan jou echt niet helpen een ''6pack'' te maken.
Zie het zo: Elke spiergroep belast je met zwaar gewicht en niet te veel reps om zoveel mogelijk kracht en dus spiermassa te kweken. En dan ga je je buik zinloos (voor het gestelde doel) belasten met 100+ sit-ups op allerlei vreemde manieren. Mijn inziens zijn je buikspieren niks anders dan je overige spieren en zul je dus op dezelfde manier moeten belasten. Er zijn zelfs mensen die hun buikspieren helemaal niet trainen en toch een sixpack hebben. ofwel laag vetpercentage maakt een sixpack/platte buik.

Jij bent toch trouwens aan het bulken, zou je dan niet oppassen met je cardio aangezien je toch al zo moeilijk aankomt?

Bij een laag vetpercentage zijn ongetrainde buikspieren niet echt geweldig, ik zeg ook niet dat 100+ sit-ups werkt.

Ik zit in de bulk ja, ik doe ook geen cardio :p.
 
Klinkt goed, ik ren zelluf gwn continu op hetzelfde snelheid op de loopband

Maar wat raad je dan aan als langzaam en snel ?? aantal km p/uur??

Als je HIIT gaat doen raad ik aan om dat niet op de loopband te doen (ivm het veranderen van snelheid). Als je wilt lopen, ga dan gewoon buiten hardlopen en dan 30 sec sprinten, 30 sec rustig etc.

Als je in de sportschool je HIIT training gaat doen, kan je dat i.m.o. het beste op de hometrainer doen, gewoon even kijken welk weerstand niveau je lekker vind fietsen, en hem daar op laten staan. Op dat niveau de 30 sec sprint, 30 sec rustig etc doen.
 
@sniperX: Die buikspieroefeningen gaan jou echt niet helpen een ''6pack'' te maken.
Zie het zo: Elke spiergroep belast je met zwaar gewicht en niet te veel reps om zoveel mogelijk kracht en dus spiermassa te kweken. En dan ga je je buik zinloos (voor het gestelde doel) belasten met 100+ sit-ups op allerlei vreemde manieren. Mijn inziens zijn je buikspieren niks anders dan je overige spieren en zul je dus op dezelfde manier moeten belasten. Er zijn zelfs mensen die hun buikspieren helemaal niet trainen en toch een sixpack hebben. ofwel laag vetpercentage maakt een sixpack/platte buik.

Jij bent toch trouwens aan het bulken, zou je dan niet oppassen met je cardio aangezien je toch al zo moeilijk aankomt?

Met die 100 chrunches hebben gelijk. Ik geloof dat je buikspieren het beste traint met 10-12 reps, met gewicht.

@ je niet buikspieren trainen opmerking: buikspieren hoef je inderdaad ook niet appart te trainen, je traint ze al met squats etc.

Edit; sorry, alleen bovenste posts gelezen:P
 
Iemand vandaag bij fitness zei dat het niet essentieel is om je armen apart te trainen, omdat je ze bij andere oefeningen toch al gebruikt, en als je ze toch gebruikt, ze dan overbelast ???

Kan dit kloppen?
Want ik doe naast normale oefeningen ook 4/5 oefeningen voor biceps en triceps.
 
Back
Naar boven