- Waardering
- 6.179
- Lengte
- 1m84
Het maakt me niet zoveel uit wat m'n vvm is. Gaat me alleen om vet%. Zolang m'n VVM op metingen maar niet achteruit gaat..
Zoals ik eerder ook al zei - Of ik nou ripped ben op 70-80-90 maakt niet uit, ik ga gewoon door tot ik het bereikt heb.
Maar ik ben er toch wel enigszins van overtuigd dat mijn vvm op circa 80 kilo staat.
Wat zou het anders moeten zijn? Ik weeg 100 kilo.
Heb ik 60 kilo vvm dan heb ik 40 kilo vet. Dan heb ik een vet percentage van 40% wat ik absoluut niet heb.
Heb ik 70 kilo vvm dan heb ik 30 kilo vet en heb ik 30% vp.
Dus als je zegt dat ik geen 80 kilo vvm heb beweer je dat ik een vet percentage heb van over de 30%
En m'n vetpercentage is door mij met een calipper berekent met een 3 punts, 4 punts meting.
Door m'n dietiste met een 4 punts meting.
Op de sportschool met de onbertrouwbare weegschaal.
En zelf nog met een tape (omtrek) meting.
Resultaten waren tussen de 78 en 84 kilo vvm. Dus het is sowieso in die richting.
Tenzij je beweert dat alles er volledig naast zit.
Overigens krijg ik van de reacties het idee dat jullie VVM verkeerd begrijpen en het zien als spiermassa.
VVM = Alles buiten vetmassa. Dus lichaamsvocht, skelet, alle weefsel. Ik heb gewoon een zware bouw, zware botten, houd veel vocht vast.
Dan is 80 kilo vvm echt niet veel, het hoort gewoon bij mijn bouw. Spiermassa zal hooguit 20-30 kilo zijn.
No offence taken,
Bedankt voor de positieve reacties! Geeft weer extra motivatie.
Zoals ik eerder ook al zei - Of ik nou ripped ben op 70-80-90 maakt niet uit, ik ga gewoon door tot ik het bereikt heb.
Maar ik ben er toch wel enigszins van overtuigd dat mijn vvm op circa 80 kilo staat.
Wat zou het anders moeten zijn? Ik weeg 100 kilo.
Heb ik 60 kilo vvm dan heb ik 40 kilo vet. Dan heb ik een vet percentage van 40% wat ik absoluut niet heb.
Heb ik 70 kilo vvm dan heb ik 30 kilo vet en heb ik 30% vp.
Dus als je zegt dat ik geen 80 kilo vvm heb beweer je dat ik een vet percentage heb van over de 30%

En m'n vetpercentage is door mij met een calipper berekent met een 3 punts, 4 punts meting.
Door m'n dietiste met een 4 punts meting.
Op de sportschool met de onbertrouwbare weegschaal.
En zelf nog met een tape (omtrek) meting.
Resultaten waren tussen de 78 en 84 kilo vvm. Dus het is sowieso in die richting.
Tenzij je beweert dat alles er volledig naast zit.
Overigens krijg ik van de reacties het idee dat jullie VVM verkeerd begrijpen en het zien als spiermassa.
VVM = Alles buiten vetmassa. Dus lichaamsvocht, skelet, alle weefsel. Ik heb gewoon een zware bouw, zware botten, houd veel vocht vast.
Dan is 80 kilo vvm echt niet veel, het hoort gewoon bij mijn bouw. Spiermassa zal hooguit 20-30 kilo zijn.
No offence taken,
Bedankt voor de positieve reacties! Geeft weer extra motivatie.
Laatst bewerkt:

Wat ik deed de eerste maanden was dus echt zwaar onder onderhoud zitten en uren lang rennen en ja ook wel wat spieren verbrand met die methode... Mijn doel was ook om af te vallen en dat was mooi gelukt met cardio. Ik deed trouwens geen krachttraining tijdens die periode toen omdat ik erg bang was voor overtraining.