Fitness Seller

Fotolog - Van luie papz*k naar fitte papz*k

• Topic Starter Topic Starter
Het maakt me niet zoveel uit wat m'n vvm is. Gaat me alleen om vet%. Zolang m'n VVM op metingen maar niet achteruit gaat..
Zoals ik eerder ook al zei - Of ik nou ripped ben op 70-80-90 maakt niet uit, ik ga gewoon door tot ik het bereikt heb.

Maar ik ben er toch wel enigszins van overtuigd dat mijn vvm op circa 80 kilo staat.
Wat zou het anders moeten zijn? Ik weeg 100 kilo.
Heb ik 60 kilo vvm dan heb ik 40 kilo vet. Dan heb ik een vet percentage van 40% wat ik absoluut niet heb.
Heb ik 70 kilo vvm dan heb ik 30 kilo vet en heb ik 30% vp.

Dus als je zegt dat ik geen 80 kilo vvm heb beweer je dat ik een vet percentage heb van over de 30% :)

En m'n vetpercentage is door mij met een calipper berekent met een 3 punts, 4 punts meting.
Door m'n dietiste met een 4 punts meting.
Op de sportschool met de onbertrouwbare weegschaal.
En zelf nog met een tape (omtrek) meting.

Resultaten waren tussen de 78 en 84 kilo vvm. Dus het is sowieso in die richting.
Tenzij je beweert dat alles er volledig naast zit.

Overigens krijg ik van de reacties het idee dat jullie VVM verkeerd begrijpen en het zien als spiermassa.
VVM = Alles buiten vetmassa. Dus lichaamsvocht, skelet, alle weefsel. Ik heb gewoon een zware bouw, zware botten, houd veel vocht vast.
Dan is 80 kilo vvm echt niet veel, het hoort gewoon bij mijn bouw. Spiermassa zal hooguit 20-30 kilo zijn.

No offence taken,
Bedankt voor de positieve reacties! Geeft weer extra motivatie.

Laatst bewerkt:
respect man :D

---------- Post toegevoegd Fri 29 Mar 2013 om 18:19 ----------

Het maakt me niet zoveel uit wat m'n vvm is. Gaat me alleen om vet%. Zolang m'n VVM op metingen maar niet achteruit gaat..
Zoals ik eerder ook al zei - Of ik nou ripped ben op 70-80-90 maakt niet uit, ik ga gewoon door tot ik het bereikt heb.

Maar ik ben er toch wel enigszins van overtuigd dat mijn vvm op circa 80 kilo staat.
Wat zou het anders moeten zijn? Ik weeg 100 kilo.
Heb ik 60 kilo vvm dan heb ik 40 kilo vet. Dan heb ik een vet percentage van 40% wat ik absoluut niet heb.
Heb ik 70 kilo vvm dan heb ik 30 kilo vet en heb ik 30% vp.

Dus als je zegt dat ik geen 80 kilo vvm heb beweer je dat ik een vet percentage heb van over de 30% :)

En m'n vetpercentage is door mij met een calipper berekent met een 3 punts, 4 punts meting.
Door m'n dietiste met een 4 punts meting.
Op de sportschool met de onbertrouwbare weegschaal.
En zelf nog met een tape (omtrek) meting.

Resultaten waren tussen de 78 en 84 kilo vvm. Dus het is sowieso in die richting.
Tenzij je beweert dat alles er volledig naast zit.

Overigens krijg ik van de reacties het idee dat jullie VVM verkeerd begrijpen en het zien als spiermassa.
VVM = Alles buiten vetmassa. Dus lichaamsvocht, skelet, alle weefsel. Ik heb gewoon een zware bouw, zware botten, houd veel vocht vast.
Dan is 80 kilo vvm echt niet veel, het hoort gewoon bij mijn bouw. Spiermassa zal hooguit 20-30 kilo zijn.

No offence taken,
Bedankt voor de positieve reacties! Geeft weer extra motivatie.

uiteindelijk maakt gewicht geen bal uit hoor, een collega van mij weegt 90 kilo en is niet bijzonder groot terwijl hij flink droog is. terwijl ik ik iemand anders ken die echt monsterlijk is met een gewicht van 92 kilo met dezelfde lengte

---------- Post toegevoegd Fri 29 Mar 2013 om 18:20 ----------

het gaat erom hoe het eruit ziet in de spiegel :D

Stel ik zou in de verre toekomst aan competities mee willen doen maakt gewicht wel uit ;P
Zou ik met mijn gigantische gewicht tussen lui met gigantische massa's komen te staan.

En thanks ;)

goed gedaan.. nu doorzetten! en post eens een shirtless pic inderdaad.

Juiste instelling, het zal even duren maar jij komt er wel. Progressie is al een beetje te zien.

Zo ben ik ook begonnen en toen ben ik gaan cutten en dat was ok.
Ik zag er trouwens nog veel erger uit. dat wat jij hebt valt best mee! Beginnen met cardio en oefenen op Bench Press, Squats (The mass machine), dead lifts en bent over rows, niet gaan crunchen als een gek! In plaats daarvan cardio en ook HIIT, ik ben 22 kilo afgevallen in 3 maanden met HIIT en cardio. En vervolgens 10 kilo aangekomen met compounds! de enige isolatie oefeningen die in mijn ogen nut hebben zijn preacher curls en zottman curls:

Maar ja in feite moet je gewoon doen wat je zelf wilt natuurlijk, en maar lopen testen hoeveel reps en oefeningen en bijhouden wat je eet en doet, lat hoog leggen, veel trainen, veel pijn en merk je dat iets achter gaat lopen niet aan anderen vragen hoe hun het doen maar gewoon zelf meer trainen/testen wat werkt/meer rust houden voor die spiergroep. Niet echt op je buik gaan letten dat gaat wel weg MBH cardio. Ik kan ik je wel vertellen dat een 6 pack best moeilijk gaat worden ik heb op 12% gezeten dus ik zou toen al een six pack horen te zien nou mooi niet want vel bleef het blokkeren, maar gelukkig is een 4 pack ook erg mooi en ook zowieso haalbaar als je door blijft trainen. Dus focus op je borst en rug, vooral je rug. Daar moet het van hebben, grote rug trekt dat vel een beetje strak.

Nou dat was mijn advies ik heb ook wel fotos van toen ik er zo uitzag en binnen 6 maanden als je geen een training mist gaan mensen je vragen wat voor anabolen je gebruikt !

Thanks voor je reactie.
Door aanpassingen aan m'n voeding schema laat ik Cardio en HIIT voor de aankomende 2 weken even liggen. Ik ga een best grote drop in calorieen nemen dus ik wil even aanzien hoe dat gaat.

Reden daarvoor is dat mijn gewichtsverlies stil ligt en ik zelfs gain. Zowel in gewicht als spiermassa.
Niets verkeerds aan natuurlijk - maar ik ben aan het cutten.

Ik ga nu achteruit naar ~1800 kcal. Moet lukken.
M'n rug train ik sowieso erg zwaar - Moet van fysio.
Deadlifts, Squats, Hyperextesions, Back extensions, Supermans, Pelvic tilts, bent over rows, Seated cable rows..
En nog wel wat oefeningen die eve niet in m'n hoofd opkomen.

Borst pak ik ook goed aan, is volgens mij mijn meest ontwikkelde spiergroep buiten mijn benen.
De gehele bovenkant is zo goed als vet vrij. Vanaf tepel naar beneden nog wel vet helaas.

Het is toch lastig om het ideale patroon voor je lichaam te vinden. Het hoeft in ieder geval maar een keer. Weet nu dat mijn onderhoud ergens rond 2200-2400 zit. Kan er nu wel chagrijnig over zijn maar bulken word in de toekomst lekker makkelijk dan.

Jou bmr is 2059kcal, vind t persoonlijk wel heel laag hoe je nu dan gaat zitten kerel.

REE is 1936, TEF is 194.
Onderhoud zonder exercise is 2130.
Dit is natuurlijk het gemiddelde en kan -25% tot +25% verschillen.
Dus het kan ergens tussen 1600 en 2662 liggen.

Als ik met m'n eten nu in vet stil blijf staan en wel spiermassa kweek dan is het (helaas) duidelijk dat ik toch minder moet eten.

Cutten is voor mij echt klote :P Wat ik deed de eerste maanden was dus echt zwaar onder onderhoud zitten en uren lang rennen en ja ook wel wat spieren verbrand met die methode... Mijn doel was ook om af te vallen en dat was mooi gelukt met cardio. Ik deed trouwens geen krachttraining tijdens die periode toen omdat ik erg bang was voor overtraining.

Nou ja zo verbrande ik dus 22 kilo massa en waarschijnlijk ook spier.

Om even te compenseren voordat ik trainde at ik tegen de 5000, soms zelfs 6000 kcal per dag aan chips en koek, friet en troep, zonder beweging en mijn cut bestond uit 's ochtends wat salade, 4 boterhammen, kippetje en wat noten, alleen maar water en af en toe vasten.......

Ik denk als je telkens afwisselt tussen 2300 en 1700 dat je wel snel resultaat boekt. En met snel bedoel ik 4 tot 6 maanden.
2300: voor spieren die je wilt zien groeien (Nou ja groeien op 2300 weet ik zo net nog niet)
1700: Voor cardio dagen (Dan ga je echt af vallen en misschien ook wel omvallen O.o)

Wat extra tipjes die voor mij werkten:

Pauzes tussen cardio sets (30 minuten cardio, 15 minuten rust, 30 minuten cardio)
Groene thee (Ook wel bekend als fat burner)
Veel eiwitten
Niet elke dag wegen
Uitdaging (Want cardio wordt saai, probeer ook eens barbell complex als cardio!)
Luisteren naar je lichaam, als je dus honger(Geen trek) krijgt, eet een kleine maaltijd.

Als deze cut hel voorbij is is het de vraag hoe je gaat bulken met je gevoeligheid voor carbs...

In ieder geval: De eerste maanden kracht training zijn erg belangrijk omdat je hier de basis legt voor de toekomst. Vanaf het moment dat je je eerste gewicht op pakt moet je voluit gaan en je spieren blijven shockeren. De vraag is natuurlijk de rep range. Ik ben wel fan van 5x5 / 5,3,1 met soms voor de gein wat 8 reps erbij. Vooral omdat je hier juist sterk van wordt en compound lifts pakt, en met weinig rust tussen de sets kun je het ook zien als hypertrophy want wees eerlijk: 5x2 met weinig rust of 1x8/10 is in mijn ogen bijna het zelfde. Probeer bullshit als flyes en machines een beetje achterwege te laten. Bench Press -> Chest Press etc. etc.

Maar bulken is nog lang niet aan de orde. Mij lijkt het in ieder geval een slecht idee om geen cardio te doen mede omdat je juist met cardio vet verbrand. Met kracht bouw je spieren op waarmee je over langere periodes vet verbrand. Cardio en met name HIIT is moeilijk, uitputtend maar super effectief voor snelle vet verbranding.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, in ieder geval succes en elk moment dat je traint boek je progressie, ook al zie je dat zelf soms niet eens!

Laatst bewerkt:
Heel goed bezig, man. Goed zelfbeeld ook. Keep it up

nohomo maar die haircut was ook wel nodig, ziet er een stuk beter uit.

Mooi resultaat. blijf zo doorgaan!

Cutten is voor mij echt klote :P Wat ik deed de eerste maanden was dus echt zwaar onder onderhoud zitten en uren lang rennen en ja ook wel wat spieren verbrand met die methode... Mijn doel was ook om af te vallen en dat was mooi gelukt met cardio. Ik deed trouwens geen krachttraining tijdens die periode toen omdat ik erg bang was voor overtraining.

Nou ja zo verbrande ik dus 22 kilo massa en waarschijnlijk ook spier.

Om even te compenseren voordat ik trainde at ik tegen de 5000, soms zelfs 6000 kcal per dag aan chips en koek, friet en troep, zonder beweging en mijn cut bestond uit 's ochtends wat salade, 4 boterhammen, kippetje en wat noten, alleen maar water en af en toe vasten.......

Ik denk als je telkens afwisselt tussen 2300 en 1700 dat je wel snel resultaat boekt. En met snel bedoel ik 4 tot 6 maanden.
2300: voor spieren die je wilt zien groeien (Nou ja groeien op 2300 weet ik zo net nog niet)
1700: Voor cardio dagen (Dan ga je echt af vallen en misschien ook wel omvallen O.o)

Wat extra tipjes die voor mij werkten:

Pauzes tussen cardio sets (30 minuten cardio, 15 minuten rust, 30 minuten cardio)
Groene thee (Ook wel bekend als fat burner)
Veel eiwitten
Niet elke dag wegen
Uitdaging (Want cardio wordt saai, probeer ook eens barbell complex als cardio!)
Luisteren naar je lichaam, als je dus honger(Geen trek) krijgt, eet een kleine maaltijd.

Als deze cut hel voorbij is is het de vraag hoe je gaat bulken met je gevoeligheid voor carbs...

In ieder geval: De eerste maanden kracht training zijn erg belangrijk omdat je hier de basis legt voor de toekomst. Vanaf het moment dat je je eerste gewicht op pakt moet je voluit gaan en je spieren blijven shockeren. De vraag is natuurlijk de rep range. Ik ben wel fan van 5x5 / 5,3,1 met soms voor de gein wat 8 reps erbij. Vooral omdat je hier juist sterk van wordt en compound lifts pakt, en met weinig rust tussen de sets kun je het ook zien als hypertrophy want wees eerlijk: 5x2 met weinig rust of 1x8/10 is in mijn ogen bijna het zelfde. Probeer bullshit als flyes en machines een beetje achterwege te laten. Bench Press -> Chest Press etc. etc.

Maar bulken is nog lang niet aan de orde. Mij lijkt het in ieder geval een slecht idee om geen cardio te doen mede omdat je juist met cardio vet verbrand. Met kracht bouw je spieren op waarmee je over langere periodes vet verbrand. Cardio en met name HIIT is moeilijk, uitputtend maar super effectief voor snelle vet verbranding.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, in ieder geval succes en elk moment dat je traint boek je progressie, ook al zie je dat zelf soms niet eens!

Geen Cardio is puur zodat ik even een kleiner verschil in onderhoud heb tussen rust dagen en train dagen. Wil even zien hoe m'n lichaam reageert op deze vermindering in calorieen. Gaat het er goed op ga ik +400 kcal eten op train dagen en er weer HIIT en Cardio aan toevoegen.

Drink genoeg groene thee + vitamine pillen, etc blabla.
Cardio is saai, maar ik heb doorzettingsvermogen.

Trainingschema;

1
bankdrukken
flyes
staande military press
side raises
dippen
cable extensions

2
squaten
romanian deadlift
barbell row
lat pulldown
barbell curl
cablecurl

3
schuin dumbbell drukken
peckdeck/cable flyes
zittend dumbbell drukken
cable front raises
smal bankdrukken
skull crushers

4
deadlift
legpress
roeimachine
dumbbell row
hammercurl
preachercurl

Elke dag ivm Fysiotherapie
Hyperextensions
Supermans
Pelvic Tilt into bridge
Pyramids

Heel goed bezig, man. Goed zelfbeeld ook. Keep it up

nohomo maar die haircut was ook wel nodig, ziet er een stuk beter uit.

Hahaha thanks - Op geen van de foto's zit m'n haar goed though. Maak meestal foto's als ik net de douche uit ben. Geen idee waarom eigenlijk.

Hipster skaterboi eerst, jwz.
Ben ook wel blij met m'n nieuwe haircut. Zie er meteen een stuk volwassener uit.
Thanks DBB misc bro's
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mooi resultaat. blijf zo doorgaan!

Thanks man!

met een beetje doorzettings vermogen kom je er wel ;)

ik kom alleen maar half gare naaktfoto's met lovehandles en kapsels van jou tegen. je pretendeert en laat ogenschijnlijk veel kennis zien van voeding.

tijd om te gaan trainen, enkel berichten over trainingen te plaatsen.
alvorens over en half jaar een paar nieuwe foto's te plaatsen.:p

Niet iedereen begint helaas als ecto, sommige ook als dikkertjes.
Sowieso is het niet mijn bedoeling om te pretenderen dat ik kennis heb van voeding, ik interesseer me er enkel in en lees en 'studeer' er veel over.

Trainen doe ik overigens genoeg.
Maar ach, ik zal wel voor enkele maanden geen foto's posten.

De rest van het posten is net zoals het gemiddelde lid hier verveling op het werk en tijd teveel.

Laatst bewerkt:
Nou hoe gaat ie nou dan ben je nog wat afgevallen laatste week ? :p

Gaat prima hoor, zit op 97.2 ;)
Love handles zijn aan het weggaan, lijn op buik begint duidelijker te worden.
Zal nog even duren voor het er fatsoenlijk uit is - en zal ook nog wat weken wachten met foto's

Been update dan maar....

osydlw.jpg

11qikwk.jpg

Terug
Naar boven