XXL Nutrition

Fouten bij Deadlift

Gust

Cool Novice
Waardering
0
Beste mensen,
ik lees vaak dat als je de Deadlift fout ervoert deze heel schadelijk kan zijn. Maar dan vraag ik me af wat zijn dan die dingen die dan fout gaan? Ja een niet rechte rug maar is dat het? Wat zijn bijvoorbeeld nog meer dingen waar je rekening mee moet houden, je shouders neem ik aan en zo?

Groeten van Gust

je rug hol trekken,maak de beweging in een zon natuurlijk en fel mogelijke manier.. niet dr aan'rukken'maar je moet m echt tillen anders is t best schadelijk!!

Rug niet bollen, armen gestrekt houden

bijvoorbeeld : bicep scheur, spanning vermeiden op je biceps..armen laten "hangen"

de volgende ;)

je rug hol trekken,maak de beweging in een zon natuurlijk en fel mogelijke manier.. niet dr aan'rukken'maar je moet m echt tillen anders is t best schadelijk!!

Weet niet zo goed wat je met "rukken" bedoelt Niels maar explosief de lift beginnen kan voor een bepaalde styl van liften wel goed zijn.

Als ik hem niet explosief van de grond af trek blijft ie liggen.....

niels is de meester der hitchen :P

Een heel aantal sterke deadlifters lift wel met een lichte bolling in de rug.

Bolling in de bovenrug kan geen kwaad, maar in de onderrug lijkt me dit niet goed.

Klopt er zijn een aantal uitzonderingen die zo liften en geen problemen hebben, maar ikzelf zou het risico niet willen lopen om dan achteraf tot de conclusie te komen dat je dan toch niet gebouwd bent om met bolle onderrug te kunnen liften...

Sowiezo vind ik dit geen excuus voor een beginner om te liften met bolle onderrug...

Met rukken bedoelt niels denk ik dat je ineens aan de bar begint te rukken, zonder eerst de spanning wat geleidelijker op te bouwen zeg maar. Dat is idd erg slecht.

Onthouden dat een deadlift een oefening voor de benen, billen en onderrug is. Niet gaan trekken met je armen maar duwen met die benen. En tip2 recht naar voren blijven kijken, kijk je omhoog of omlaag dan versterk je resp. de holling en bolling. (excusez les mots: net alsof je gaat poepen op het toilet lijkt redelijk op een deadlift. Kortom billen naar achteren ter voorkoming dat je knie voorbij je tenen komt)

Onthouden dat een deadlift een oefening voor de benen, billen en onderrug is. Niet gaan trekken met je armen maar duwen met die benen. En tip2 recht naar voren blijven kijken, kijk je omhoog of omlaag dan versterk je resp. de holling en bolling. (excusez les mots: net alsof je gaat poepen op het toilet lijkt redelijk op een deadlift. Kortom billen naar achteren ter voorkoming dat je knie voorbij je tenen komt)

Yep, naar voren of lichtjes omhoog kijken, zo ook bij squat trouwens.

Hele mooie theorie;) Misschien te simpel maar onthoud wel dat er ook mensen zijn die gewoon zo veel mogelijk willen trekken.

Dat valt wel mee hoor.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties, maar ik lift altijd zonder schoenen aan, is dit slecht voor de voetzolen? En je moet je schouders niet laten hangen maar een beetje aanspannen toch, of naar achtere trekken?

Groeten Gust

Terug
Naar boven