AndroidHealthClinic

frisse blik/extra eiwitten voedingsschema

Bezoekers in dit topic

Zonnebril

Novice
Lid geworden
11 aug 2014
Berichten
29
Waardering
4
Lengte
1m81
hoi hoi,

ik mag sinds kort weer wat meer calorieën eten per dag.. En nu loop ik te knoeien met me eiwitten waar ik niet aan kom..
Ik mag per dag 2248 kcal. Waarvan 35% koolhydraten, 35% eiwitten en 30% vetten.

het grootste probleem zit hem in mijn allergieën: ik mag geen zuivel, pinda's, varkensvlees, suikers, soja

ontbijt:
3 grof volkoren boterhammen
30gr avocado
10 snoeptomaatjes

snack:
2 rijstewafels
2 gekookte eieren
50gr gerookte noorse zalm

lunch:
125 kip/vis
100gr gekookte zilvervlies rijst
300gr groente

snack:
2 rijstewafels
2 gekookte eiwitten

diner:
200gr aardappel
100gr kip/rund
300gr groente

snack:
weet nog niks... misschien zelf vanille vla maken met amandelmelk

Ik heb nog calorieën over (volgens het programma van de sportschool 540kcal), dit is wat ik eet buiten mijn shake voor en na het sporten. Die tellen voor nu niet mee in mijn voedingsschema. Ik wil eerst kijken wat alleen mijn dagelijkse voeding verhogen voor effect heeft op mijn lijf.. Ben op zoek naar mijn onderhoudsniveau.

Hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd..

En hoop dat iemand nog wat suggesties heeft voor wat extra eiwitten/snack voor in de avond/ en misschien nog wat andere dingen..

Groetjes,
Zonnebril
 
Oef, wel lastig met die allergieën. Je geeft aan dat je geen suikers mag, maar van de suikers in groenten (zoals tomaat) heb je geen last?

Mag je wel noten? Dit is een prima bron van vetten en beperkt ook eiwitten.

Eiwitpoeder o.b.v. rijst is wellicht een optie, maar je geeft aan al een shake te nemen, is dit rijsteiwit?

Je zou (als ontbijt) havermout kunnen nemen, met een schep eiwit en wat noten.

Fruit is waarschijnlijk geen optie, gezien de suikers?
 
Je zou bij je ontbijt wat kipfilet toe kunnen voegen.
Ik zou sowieso gewoon hele eieren nemen.

Je kan ook kijken naar toevoegen van peulvruchten zoals linzen en zwarte bonen. Die bevatten ook nog aardig wat eiwitten.

Maak voor de avond een salade van tonijn uit blik met wat zure uitjes of augurk en wat tomaat erdoorheen. Eiwitrijk en lekker.

Wat ik ook wel doe is eitjes in plakjes rookvlees.

Je zou ook nog cocosyoghurt kunnen overwegen
Albert Heijn
Is duur en zit niet veel eiwit in maar beter iets dan niets.

Sommige noten bevatten ook veel eiwitten en die kan je in je schema laten passen.

Denk voor je ontbijt ook eens aan amandelmelk/cocosmelk oid met quinoavlokken of speltvlokken. Deze vlokken bevatten ook aardig veel eiwitten.

Paddestoelen en champignons bevatten voor groentes ook redelijk wat eiwitten.

Kom je echt niet aan je eiwitten dan kan je overwegen een egg proteine shake, rijsteiwitshake, pea protein erbij te nemen.
Je kan dat ook heel makkelijk door amandelmelk doen.

Er zijn nog best wel wat opties.
(ben zelf lactose en gluten intolerant en ook een pinda allergie... dus mocht je meer willen weten... :) )
 
Kip & beef :D
 
oh ja.. beef jerky! niet te vergeten. zo lekker! :o
 
Al die allergieën zijn gediagnosticeerd door je lokale natuurhomeopaat neem ik aan?
 
Oef, wel lastig met die allergieën. Je geeft aan dat je geen suikers mag, maar van de suikers in groenten (zoals tomaat) heb je geen last?

Mag je wel noten? Dit is een prima bron van vetten en beperkt ook eiwitten.

Eiwitpoeder o.b.v. rijst is wellicht een optie, maar je geeft aan al een shake te nemen, is dit rijsteiwit?

Je zou (als ontbijt) havermout kunnen nemen, met een schep eiwit en wat noten.

Fruit is waarschijnlijk geen optie, gezien de suikers?
Suikerallergie bestaat ook niet. Er zijn wel wat metabole stoornissen waardoor je een intolerantie kunt vertonen voor bepaalde suikers (denk bijv. aan lactose-intolerantie wat vrij frequent voorkomt, maar de overige zijn zeer zeldzaam richting de 1 op de 10.000).
 
Oef, wel lastig met die allergieën. Je geeft aan dat je geen suikers mag, maar van de suikers in groenten (zoals tomaat) heb je geen last?

Mag je wel noten? Dit is een prima bron van vetten en beperkt ook eiwitten.

Eiwitpoeder o.b.v. rijst is wellicht een optie, maar je geeft aan al een shake te nemen, is dit rijsteiwit?

Je zou (als ontbijt) havermout kunnen nemen, met een schep eiwit en wat noten.

Fruit is waarschijnlijk geen optie, gezien de suikers?

Ik mag wel de suikers in tomaat ed. Het echte fruitwerk niet. Noten is ook geen probleem, alleen een hoop calorieën en het vult niet erg, vind ik zelf.
ik heb nu egg powder. Maar vind het niet bepaalt lekker ofzo haha
 
Je zou bij je ontbijt wat kipfilet toe kunnen voegen.
Ik zou sowieso gewoon hele eieren nemen.

Je kan ook kijken naar toevoegen van peulvruchten zoals linzen en zwarte bonen. Die bevatten ook nog aardig wat eiwitten.

Maak voor de avond een salade van tonijn uit blik met wat zure uitjes of augurk en wat tomaat erdoorheen. Eiwitrijk en lekker.

Wat ik ook wel doe is eitjes in plakjes rookvlees.

Je zou ook nog cocosyoghurt kunnen overwegen
Albert Heijn
Is duur en zit niet veel eiwit in maar beter iets dan niets.

Sommige noten bevatten ook veel eiwitten en die kan je in je schema laten passen.

Denk voor je ontbijt ook eens aan amandelmelk/cocosmelk oid met quinoavlokken of speltvlokken. Deze vlokken bevatten ook aardig veel eiwitten.

Paddestoelen en champignons bevatten voor groentes ook redelijk wat eiwitten.

Kom je echt niet aan je eiwitten dan kan je overwegen een egg proteine shake, rijsteiwitshake, pea protein erbij te nemen.
Je kan dat ook heel makkelijk door amandelmelk doen.

Er zijn nog best wel wat opties.
(ben zelf lactose en gluten intolerant en ook een pinda allergie... dus mocht je meer willen weten... :) )

dankjewel!
welke van die eiwitshakes is een beetje te nasse? of heb je ze zelf nooit geproefd? natuurlijk is het een kwestie van smaak.
anders bestel ik weer een pot met wat smerigs erin haha
 
Al die allergieën zijn gediagnosticeerd door je lokale natuurhomeopaat neem ik aan?

ik heb pmdd en ben ruim 2 jaar bezig geweest om deze lijst op te stellen.. Wat doet welk voedingsmiddel met mijn hormonen? Eet ik deze producten wel, dan barst 2 weken per maand de bom! En dat wens ik echt niemand, maar dan ook niemand toe. Een echte hell, zowel voor mezelf als voor de mensen om me heen!
 
Qua shake vind ik de vanille erg proteïne van Xxl wel lekker. Hij is wel zoet. Maar ik meng hem met sojayoghurt. De choco hiervan is ook goed te doen maar is niet sterk van smaak.

De naturel egg protein van myprotein vind ik ook wel te doen.

Pea protein moet je leren drinken is mijn mening. Je zou een sample kunnen aanvragen bij powersupplements
 
ik heb pmdd en ben ruim 2 jaar bezig geweest om deze lijst op te stellen.. Wat doet welk voedingsmiddel met mijn hormonen? Eet ik deze producten wel, dan barst 2 weken per maand de bom! En dat wens ik echt niemand, maar dan ook niemand toe. Een echte hell, zowel voor mezelf als voor de mensen om me heen!
Ah, zelfdiagnose.
 
dankjewel!
welke van die eiwitshakes is een beetje te nasse? of heb je ze zelf nooit geproefd? natuurlijk is het een kwestie van smaak.
anders bestel ik weer een pot met wat smerigs erin haha

Op de één of andere manier cringe ik 'm zo hard als iemand dit zegt.
 
En dat is dus de reden :roflol:
 
ik heb pmdd en ben ruim 2 jaar bezig geweest om deze lijst op te stellen.. Wat doet welk voedingsmiddel met mijn hormonen? Eet ik deze producten wel, dan barst 2 weken per maand de bom! En dat wens ik echt niemand, maar dan ook niemand toe. Een echte hell, zowel voor mezelf als voor de mensen om me heen!

?
 
Qua shake vind ik de vanille erg proteïne van Xxl wel lekker. Hij is wel zoet. Maar ik meng hem met sojayoghurt. De choco hiervan is ook goed te doen maar is niet sterk van smaak.

De naturel egg protein van myprotein vind ik ook wel te doen.

Pea protein moet je leren drinken is mijn mening. Je zou een sample kunnen aanvragen bij powersupplements

Oké heel erg bedankt! Dan bestel ik de vanille de volgende keer. Heb nu de choco..

En heel erg bedankt voor je andere tips!
 
Back
Naar boven