Fitness Seller

From A to T... (SL 5 x 5)

• Topic Starter Topic Starter
Training van vandaag (SL, #3)

Stationary bike 10 min

Squat
5 x 25
5 x 25
5 x 25
5 x 25
5 x 25

Focus op techniek, gewicht meer dan dikke prima te doen... Ass to the grass vind ik lastig met m'n 1.93m. Thuis wat wallsits doen om steeds dieper te kunnen zakken (heuppunten komen nu wel al parallel aan de kniepunten, knie niet véél verder dan tenen).

Bench
5 x 22,5
5 x 22,5
5 x 22,5
5 x 22,5
5 x 22,5

Vooral heel stoer weglopen...alsof je net twee wasmachines onder de arm hebt meegenomen...en snel die twee 1,25 kg schijfjes wegstoppen.

BOR
5 x 32,5
5 x 32,5
5 x 32,5
5 x 32,5
5 x 32,5

De eerste keer kennelijk met het verkeerde gewicht gestart (20 ipv 30). Vandaar 32,5 en geen 22,5. Goed te doen!

Stationary bike 5 min en stop de tijd! 37:35...in en uit...lekker:eyebrow:

Zaterdag weer!!

Training van gisteren (SL, #4)

Stationary bike 10min

Squats

5 x 30
5 x 30
5 x 30
5 x 30
5 x 30

Eerste set was een beetje weebly - woobly... Misschien ietwat te gehaast in het rack gestaan. Adem en telling op orde, en vanaf set 2 good to go!

OH Press
5 x 22,5
5 x 22,5
5 x 22,5
5 x 22,5
5 x 22,5

Op zich goede uitvoering met juiste, ietwat te licht gewicht. Toch zal deze press, verwacht ik, de eerste oefening zijn waar ik op zal gaan stallen.

Deadlift
5 x 50

Stationary bike 5min en BAM...weekend!

De (nu nog) korte workouts bevallen me prima! Merk wel dat mijn ego me soms nog wat in de weg staat... Een rack, een barbell...en schijfjes van 5kg...:eyes:. Maar als snel denk ik dan: "Had je 't maar niet zover moeten laten komen, watje!" en dan...hup...verder!

Morgen weer!

So far so good

Gewoon lekker explosief liften, nu kun je jezelf een goede uitvoering aanwennen

Zodra de snelheid dr uit gaat moet je opletten

OHP en BP zijn inderdaad vaak de eerste waar je op vastloopt

Goed bezig, ik heb die reis en bijbehorende strijd met mijn ego ook gehad. Het is het geduld waard. Draai nu wel een net iets ander schema, maar wel vergelijkbaar, dus lees gezellig mee.

Training van vandaag (SL, #5)

Na een zware dag op het werk (veel zitten en vergaderen...) mijn zompige kop naar de sportschool gesleept:

10min stationary bike

Squat
5 x 40
5 x 40
5 x 40
5 x 40
5 x 40

"F#ck it, vandaag omdat het kan..." ~ Niet heel trouw aan de progressie gehouden en er 7,5kg meer op gelegd dan gepland stond. Na zo'n dag effe de kop leegmaken en het lijf laten werken. Was heerlijk! Eerste setje protesteerden de quads ietwat...kennelijk nog niet genoeg opgewarmd. Set 2, 3, 4 en 5 met twee vingers in de neus...niet echt natuurlijk, gek...want dan zou die barbell vallen...

Bench
5 x 30
5 x 30
5 x 30
5 x 30
5 x 30

Vandaag was het zo'n dag... Uit pure agressieve gretigheid (en met goede vorm) meer kunnen pakken dan het programma voorschrijft. Niet handig eigenlijk, zo snel door dat schema fietsen...er is niets voor niet sprake van lineaire progressie. Maar...omdat het vandaag kan! En ik beloof dat ik niet zo vaak 'teveel' ga doen:fluit:...

BOR

5 x 40
5 x 40
5 x 40
5 x 40
5 x 40

Bij de laatste set was de vorm minder dan zou moeten...ik bolde mijn rug iets teveel naar mijn zin. Gewicht was voor de eerste set even wennen, maar verder prima te doen.

Stationary bike 5 min...en Voetbal Inside!

Afgelopen weekend op het programma greyskull gestuit...mooi spul! Ik denk zelf een beter programma dan stronglifts. Maar, ik wil eerst eens kijken hoever ik kom met SL. Wanneer ik een paar keer (keer of 4, 5) gestalld ben op de squat, dan is het (denk ik) tijd om terug te schakelen naar 1 á 2 keer squat (greyskull). Mooie van het programma lijkt mij dat ik dan ook de kettlebell swing (love it!) kan toevoegen (zoals Tsatsouline volgens mij aanbeveelt).

:klink:

Uh een paar posts gelezen las ik nog iets over aan het programma houden.. ;) pas er mee op over paar weekjes ligt er echt wel genoeg op.

Uh een paar posts gelezen las ik nog iets over aan het programma houden.. ;) pas er mee op over paar weekjes ligt er echt wel genoeg op.

Je hebt helemaal gelijk! Gisteren was ik in een recalcitrante, 'schijt aan de buren' - bui. Ook omdat de gewichten het nog toelaten...en m'n ego toch wel op kwam spelen. Maar wat zei Jim Wendler ook weer over ego...:eyes:?!

Morgen weer braaf +2,5kg squat en OH press, +5kg op de deadlift. Gewicht mag voorlopig niet de vorm inhalen!

zoveel ik ben jaloers zomaar +5-10kg
Daar moet ik hard voor werken...;)

Training van vandaag (SL, #6)

Stationary bike 10min

Squat

5 x 42,5
5 x 42,5
5 x 42,5
5 x 42,5
5 x 42,5

Appeltje...eitje...

OH Press
5 x 25
5 x 25
5 x 25
5 x 25
5 x 25

Beetje stijfjes in het bovenlijf. Bij set 1 en 2 voelde ik wat spieren 'rollen' in de schoudergordel. Vanaf set 3...no worries.

Deadlift
5 x 55

Stationary bike 5min...en naar huis voor een lekker bord rooie kool met appeltjes, gebakken aardappelen en een gehaktbal:meal:.

Goede training. Bij de OH press verwacht ik over een weekje of 3 al wat te moeten gaan zwoegen. De andere lifts zullen de komende 4, 5 weken nog weinig problemen opleveren..denk ik.

Vrijdag weer!

Yes vandaag mogen we weer!

Training van gisteren (SL, #7)

Stationary bike 10min

Squat
5 x 45
5 x 45
5 x 45
5 x 45
5 x 45

So far so good...60sec rust voelt soms 'voor de vorm'. Echt zweten doe ik ook nog niet. De techniek is goed, het gewicht goed te handelen.

Bench
5 x 32,5
5 x 32,5
5 x 32,5
5 x 32,5
5 x 32,5

BOR
5 x 42,5
5 x 42,5
5 x 42,5
5 x 42,5
5 x 42,5

Iets te bolle rug naar mijn zin... Techniek kan beter.

Stationary bike 5min en hup...op de bak met een lekker speciaal biertje om het weekend in te luiden!!

Mooi schema toch, lekker gevoel na het 'trainen'... De drive om naar de sportschool te gaan blijft, ondanks het koude weer en een fietstochtje in het donker. Ben tevreden tot nu toe!

Zondag in plaats van Mijter - maandag!

Pfff... Wat een hel!

4 december wezen trainen, ging erg lekker...wilde, na de gewichten en de ijzeren wattenstaaf opgeruimd te hebben, effe op het bankje gaan zitten om wat water te drinken...PATS...mijn rug. Meteen even op mijn rug willen gaan liggen, met knieën naar de borst...PATS!! Twee voor de prijs van één: :scold:

Nu. na een maandje revalideren...bezoekjes aan de manueel en heul veul spiermassages...mag ik eindelijk weer wat aan de gewichten gaan hangen. Echter, SL of welk 5 x 5 - achtig programma dan ook is a no go at the moment...GVD! Ik vond het zo leuk!!

Techniek van de lifts waren wel goed, op zich konden de spieren het ook wel allemaal aan, maar het luie leventje heeft ook een aanslag gepleegd op gewrichten, pezen en core (...welke core?). Gevolg: too weak, too slow... En dus mag ik van de manueel en de trainert (PT, jazekers:grinny:) me nu vooral gaan richten op afvallen, core - training en spieruithoudingsvermogen ( 15 reps per setje). Split zal voor nu effe het devies zijn, zodat ik de komende maanden 6x per week kan trainen (3x cardio en 3x liften) en dit niet té zwaar zal zijn voor m'n lijf. Overtraining is het laatste wat we willen. Doel van de komende (6?!!) maanden: van 102 naar <95kg en de core écht sterk maken. Na de 6 maanden zal gekeken worden met manueel en PT of de overstap gemaakt kan worden naar de 5 x 5 workouts. Verwachting is dat in ieder geval ook gewrichten, pezen en core de belasting van een 5 x 5 progressie aan zullen kunnen.

Dus...

Anyway, schouders eronder en knallen!

Kut om te horen, juist omdat je zo een goed schema deed en zo goed bezig was :(

Succes met je nieuwe doelen!

Kut om te horen, juist omdat je zo een goed schema deed en zo goed bezig was :(

Succes met je nieuwe doelen!

Thnx, man!

Baal er ook écht van... Dat 5 x 5 - gebeuren bevalt me wel! Maar goed, dat wordt dus het nieuwe doel: SL 5 x 5 weer starten en dan wél door kunnen knallen, zonder onvoorziene lichamelijke ongemakken!

Terug
Naar boven