MuscleMeat

fruit

mark105

Cool Novice
Waardering
0
He ik gebruik sinds kort multi en vitamine c van kruidvat maar is het verstandig ook gewoon 2 stuks fruit op een dag te ete of is dat niet nodig?

2 stuks fruit lijkt me wel t minste wat je moet eten op een dag :rolleyes: maar ja het is verstandig ook gewoon fruit te eten, greetz

kurgan zei:
2 stuks fruit lijkt me wel t minste wat je moet eten op een dag :rolleyes: maar ja het is verstandig ook gewoon fruit te eten, greetz
Ik eet geen fruit en krijg toch genoeg vitamines binnen.
Fruit bevat veel fructose = fruitsuiker.

Ik supplementeer vitamine C,multivitamine in de ochtend, vezeltabletten,lijnzaadolie en olijfolie. Verder eet ik tijdens de maaltijd voor de training + - 200 gram groentes (peulvruchten,boontjes etc.). Dus fruit moéten eten? écht niet !

Fruit bevat helemaal niet zo veel fructose, echt onzin.

Eenheid Koolh.

mango 1 stuk 15.0
aardbeien 100 gr 5.0
druiven 100 gr 16.0
frambozen 100 gr 5.6
grapefruit 100 gr 6.6
kersen 100 gr 15.0
kiwi 1 stuk 6.0
meloen (honing) 100 gr 6.0
meloen (water) 100 gr 5.0

in de cut zou ik het niet nemen omdat je het dan gewoon optimaal wilt hebben...

Onzin in een kiwi zit 6 gram.

iig ik zou het zelf niet nemen omdat ik het OPTIMAAL zou willen hebben, dus zou ik 6 gram te veel vinden...

Fruit is gezond, heel gezond. Vergeet niet dat je lichaam meer te doen heeft dan alleen spiermassa aan te maken.

feiten? als mn mama zegt dat t goed voor je is dan is t goed!!! :p

Laatst las ik in het AD dat je lichaam in een optimale conditie verkeert, wanneer je onbewerkte produkten eet. Dat lijkt me ook logisch, hoe meer het produkt afwijkt van de originele samenstelling, hoe meer moeite ons lichaam moet doen om de werkzame stoffen te gebruiken. En dus hoe meer afvalstoffen je overhoudt.

In hoeverre is fruit onbewerkt met die chemicaliën van tegenwoordig...? Dat geldt natuurlijk ook voor supplementen, die groeien ook niet zo aan een struik ofzo... :D

Ik ben van mening dat je de combinatie van vezels, vitaminen etc. van fruit niet kunt vervangen door een (aantal) supplementen. Daar staat tegenover dat je, als je heel secuur eet en daarbij supplementeert, precies weet hoeveel koolhydraat, eiwit, vet, vitaminen etc. etc. je binnen krijgt. Probeer je bijvoorbeeld je vits met fruit binnen te krijgen dan weet je het nooit precies. Elke stuk fruit is anders.

Mijn conclusie is dan ook dezelfde als een die van Mugje. Wil je zo zuiver mogelijk cutten, eet dan geen fruit voor je vits etc, maar supplementeer, omdat dat veel secuurder is. Ben je daarentegen uit op meer massa, dan is een stuk fruit alleen maar goed! Óók bovenop je vitamientjes.

Mugje zei:

Stoffen in thee en fruit werken anti-androgeen
[Link niet meer beschikbaar]

Polyfenolen, de grootste groep fytochemicalieën in groenten en fruit, remmen aromatase

:D

(ja ja ik weet, dat zijn geen feiten, maar een mening van een populaire wetenschapsjournalist, maar het is tenminste gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, iets wat je van veel andere opmerkingen hier op het board niet altijd kunt zeggen)

wazzup zei:
Stoffen in thee en fruit werken anti-androgeen

Polyfenolen, de grootste groep fytochemicalieën in groenten en fruit, remmen aromatase

:D

(ja ja ik weet, dat zijn geen feiten, maar een mening van een populaire wetenschapsjournalist, maar het is tenminste gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, iets wat je van veel andere opmerkingen hier op het board niet altijd kunt zeggen)
oke het is goed voor je, maar er staat niet dat het lichaam zonder fruit niet optimaal functioneert...

Antioxydanten zitten ook in groene groentes en die bevatten vezels, vitamines en geen suiker. En je kan het onbeperkt eten ! ;)

En idd.. een kiwi oid kan je wel eten.. maar een banaan bijv. heeft best veel fructose (een van de meest gegeten fruitstuk). Mandarijn daarin tegen is wel weer vrij goed, omdat de KH's daarin een lagere GI waarde heeft, dus daardoor wordt je insuline gevoeligheid niet zo erg 'geschaad' ; insuline receptoren nemen af door teveel suiker te eten. En je hebt dan bijv. bij je postworkout meer suiker nodig om een goede insuline piek te creëren dan wanneer je bijna geen suiker over de rest van de dag eet.

Daarom ben ik meer een voorstander van (groene) groenten dan fruit. Alhoewel sommige fruitsoorten amper suiker bevatten, dat zijn dan weer de kleine uitzonderingen.
Maar ieder voor zich natuurlijk :)

gewoon je fruit blijven eten. ik eet bijv 2 appels per dag. en gewoon je groenten blijven eten. 200gr minimaal per dag.

Gaat toch om de hoeveelheid cals die je aan het einde van de dag binnenkrijgt.

Ik zorg wel voor genoeg groenten, maar heb geen fruit in mijn schema. Misschien dat ik maar eens een broodje inruil voor een appel ofzo. Ik vind trouwens wel dat ik al genoeg doe voor mijn gezondheid als je het vergelijkt met de gemmidelde Nederlander. Er zijn maar weinig mensen die 2 liter water per dag drinken, elke dag lijnzaadolie en veel groente, weinig ongezonde vetten en geen frisdrank enzo. Dus ik denk dat je zonder fruit en met vitaminepillen ook wel gezond blijft. Misschien is fruit beter, maar ik zal een proberen of dat me bevalt.

Terug
Naar boven