MuscleMeat

Full Body Schema 3X week (beginner)

Geen squat, geen deadlift, geen bench press, geen row, geen pullups,...

Ik ben wel nog maar een paar weken bezig he, binnenkort krijg ik oefeningen bij. En squat, bench press en deadlift zien er doodeng uit, dat durf ik niet. Voor mezelf optrekken heb ik de energie ook niet denk ik. Vergeet niet dat ik een redelijk ondergewicht heb. Ik zal het wel allemaal eens aan mijn trainer voorstellen. Row kan wel denk ik. Mag ik trouwens vragen waarom die oefeningen dan zoveel beter zijn?

Ik ben wel nog maar een paar weken bezig he, binnenkort krijg ik oefeningen bij. En squat, bench press en deadlift zien er doodeng uit, dat durf ik niet. Voor mezelf optrekken heb ik de energie ook niet denk ik. Vergeet niet dat ik een redelijk ondergewicht heb. Ik zal het wel allemaal eens aan mijn trainer voorstellen. Row kan wel denk ik. Mag ik trouwens vragen waarom die oefeningen dan zoveel beter zijn?
Ten eerst zijn het geen machines, en dus natuurlijker en je traint meer stabiliserende spieren. Geen gedwongen bewegingsbaan die op lange termijn blessures kan veroorzaken.

Bovendien zijn het oefeningen die heel wat spiermassa aanspreken.

Idd. Het zijn de oefeningen waar het lichaam min of meer voor gemaakt is. Het lichaam is niet gemaakt om je hele lichaam klem te zetten en alleen je onderbeen te bewegen op een leg extension bijvoorbeeld.

OK, mijn dumbbell's zijn dus ok. Bedankt voor de uitleg, ik stap ermee naar mijn trainer.

Heb ik ook een tijdje gedaan, zo'n halfbody:p

Maareuh, hij voetbalt, hij hoeft niet zijn benen te trainen. Nu moet hij alleen nog af en toe energiek in zijn handen klappen, en hij heeft zelfs geen upperblody training meer nodig.

Ik weet niet of jullie ooit voetbaltrainingen meemaken, maar na anderhalf uur voetbaltraining ben ik ook kapot en leeg.
Dus ik snap niet dat dat niet als volwaardige benentraining zou tellen?

Ik weet niet of jullie ooit voetbaltrainingen meemaken, maar na anderhalf uur voetbaltraining ben ik ook kapot en leeg.
Dus ik snap niet dat dat niet als volwaardige benentraining zou tellen?
Je moet dan ook niet na die voetbaltraining je benen trainen.

Dus jij vindt ook dat een uur met je armen staan zwaaien een goeie UB work*t is?

Het gaat bij voetballen niet om kracht, maar pure uithouding. Met voetbal zal je dus nooit sterke, grote benen krijgen.

Voor een goede UB workout ga ik idd niet voetballen, daarin geef ik je helemaal gelijk.

Maar explosiviteit is in voetbal net zo belangrijk als uithouding.

Anders zou elke voetballer ook kunnen meedoen aan 10km atletiek.

Je zal er niet zo'n grote, sterke benen van krijgen als van powertraining, maar kracht zal je er zeker mee kunnen zetten.

Basketbal voor de armen
Voetbal voor de benen

Mmmh, maar een basketbal weegt niet zoveel hé.

Je zou het onderdeel "ringen" van turnen voor armen moeten vergelijken met voetballen voor benen hé.

Bij beiden moet je telkens je volledige gewicht ondersteunen.

Maar uiteraard kan je er dan weer bijhalen dat turners en voetballers met powertraining ook hun kracht kunnen bijscherpen.
Wat ik natuurlijk niet ga ontkennen. ;)

Mmmh, maar een basketbal weegt niet zoveel hé.

Je zou het onderdeel "ringen" van turnen voor armen moeten vergelijken met voetballen voor benen hé.

Bij beiden moet je telkens je volledige gewicht ondersteunen.

Maar uiteraard kan je er dan weer bijhalen dat turners en voetballers met powertraining ook hun kracht kunnen bijscherpen.
Wat ik natuurlijk niet ga ontkennen. ;)
Wow, enorm verschil. Ga eens aan zo'n ringen hangen en doe een muscle up. Zeer basis beweging bij ringen, maar vergt veel kracht. Ik kan het niet, en ik ben niet de enige.
Ik kan wel tegen een bal shotten. Niet goed of zo, en ik kan het niet lang volhouden, maar ik heb er de kracht voor.

Benen zijn gemaakt om er op te staan en er mee te lopen en springen. Dat kost bijna geen kracht, in vergelijking met een squat is het lachwekkend.
de armen zijn echter niet bedoelt om je lichaam te dragen en in allerlei posities te brengen.

ok, even een ander voorbeeld: american football.
Niemand (ook jij niet) zal kunnen ontkennen dat je daarvoor veel kracht en explosiviteit nodig hebt (meer dan voetbal). Nochtans doen zelfs schooljongens in america aan krachttraining om kracht te kweken.
Je hebt misschien kracht nodig voor een bepaalde sport, maar daarom is die sport nog niet voldoende om kracht te kweken.

Dit is mijn nieuw schema. Beter?

Vrijdag:
Seated cable extension (rug), 12-10-8-6 (vandaag voorlopig 3 x 10 met lichtste en tweede lichtste gewichten)
Lower back (onderrug), idem
Leg press (benen, quadriceps, achterste bilspier): 12-10-8-6 (20kg,30kg,40kg,50kg)
Leg extension (quadriceps): vandaag voorlopig 3 x 10 met lichtste/2de lichtste gewichten
Leg curl (benen, hamstrings): idem
Adductor: 12-10-8-6 met 10-15-20-25 kg
Abductor: 12-10-8-6 met 20-25-30-35 kg

Maandag (alles 12-10-8-6, nieuwe oefeningen voorlopig 3 x 10)

Chest press (borst)
Peck deck (borst)
Chest incline (borst)
Triceps pushdown met touw (triceps)
One arm cable extension (triceps)
Triceps extension machine (triceps)
Dumbbell triceps extension (triceps)

Woensdag (alles 12-10-8-6, nieuwe oefeningen voorlopig 3 x 10:

Arm curl machine (biceps)
Concentration curl (biceps)
Dumbbell curl (biceps)
Shoulder press (schouders)
Delts machine (schouders)
Front raise staand (schouders)
Arnold sholderpress (schouders)

Dit is mijn nieuw schema. Beter?

Vrijdag:
Seated cable extension (rug), 12-10-8-6 (vandaag voorlopig 3 x 10 met lichtste en tweede lichtste gewichten)
Lower back (onderrug), idem
Leg press (benen, quadriceps, achterste bilspier): 12-10-8-6 (20kg,30kg,40kg,50kg)
Leg extension (quadriceps): vandaag voorlopig 3 x 10 met lichtste/2de lichtste gewichten
Leg curl (benen, hamstrings): idem
Adductor: 12-10-8-6 met 10-15-20-25 kg
Abductor: 12-10-8-6 met 20-25-30-35 kg

Maandag (alles 12-10-8-6, nieuwe oefeningen voorlopig 3 x 10)

Chest press (borst)
Peck deck (borst)
Chest incline (borst)
Triceps pushdown met touw (triceps)
One arm cable extension (triceps)
Triceps extension machine (triceps)
dumbbell triceps extension (triceps)

Woensdag (alles 12-10-8-6, nieuwe oefeningen voorlopig 3 x 10:

Arm curl machine (biceps)
Concentration curl (biceps)
Dumbbell curl (biceps)
Shoulder press (schouders)
Delts machine (schouders)
Front raise staand (schouders)
Arnold sholderpress (schouders)
Bouw je schema op rond deadlift, squat, bench press, military press, bent over row, pullup

Ik heb niks te zeggen, main trainer doet dat. En squatten en deadliften wil hij mij niet laten doen, hij zegt dat hij het zelf niet eens kan.
Dè 2 basisoefeningen van krachttraining. Die kent hij niet? Tijd voor een andere trainer:p
Schema lijkt nergens naar:
-heel veel machines
-veel isolatie weinig compound
-geen rugwerk

Ik heb niks te zeggen, main trainer doet dat. En squatten en deadliften wil hij mij niet laten doen, hij zegt dat hij het zelf niet eens kan.

Waar heeft jouw trainer zijn certificatie gehaald? Bij een doos rice krispies? Als hij die 2 basisoefeningen niet kan is het geen trainer, zo simpel is het. Iemand die nog nooit tegen een bal heeft getrapt mag zich toch ook geen voetbalcoach noemen?

Je hebt gelijk. Maar ik vind dat het schema ook niet op mijn maat gemaakt is. Zo veel armoefeningen kan ik niet aan met mijn ondergewicht en mijn werk (moet overdag regelmatig met dozen sleuren). Nog een reden waarom ik die squat e.d. niet aandurf. Vrees eronder te zullen bezwijken.

Je hebt gelijk. Maar ik vind dat het schema ook niet op mijn maat gemaakt is. Zo veel armoefeningen kan ik niet aan met mijn ondergewicht en mijn werk (moet overdag regelmatig met dozen sleuren). Nog een reden waarom ik die squat e.d. niet aandurf. Vrees eronder te zullen bezwijken.
Dat gebeurt niet, gewoon licht beginnen
En veel eten, heel veel.

Terug
Naar boven