Flying Fox
Huge Freak
- Waardering
- 0
Geen squat, geen deadlift, geen bench press, geen row, geen pullups,...
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ten eerst zijn het geen machines, en dus natuurlijker en je traint meer stabiliserende spieren. Geen gedwongen bewegingsbaan die op lange termijn blessures kan veroorzaken.Ik ben wel nog maar een paar weken bezig he, binnenkort krijg ik oefeningen bij. En squat, bench press en deadlift zien er doodeng uit, dat durf ik niet. Voor mezelf optrekken heb ik de energie ook niet denk ik. Vergeet niet dat ik een redelijk ondergewicht heb. Ik zal het wel allemaal eens aan mijn trainer voorstellen. Row kan wel denk ik. Mag ik trouwens vragen waarom die oefeningen dan zoveel beter zijn?
Heb ik ook een tijdje gedaan, zo'n halfbody
Maareuh, hij voetbalt, hij hoeft niet zijn benen te trainen. Nu moet hij alleen nog af en toe energiek in zijn handen klappen, en hij heeft zelfs geen upperblody training meer nodig.
Je moet dan ook niet na die voetbaltraining je benen trainen.Ik weet niet of jullie ooit voetbaltrainingen meemaken, maar na anderhalf uur voetbaltraining ben ik ook kapot en leeg.
Dus ik snap niet dat dat niet als volwaardige benentraining zou tellen?
Ik zei niet voetballen, ik zei "een uur met je armen zwaaien", en armen zijn UB.Voor een goede UB workout ga ik idd niet voetballen, daarin geef ik je helemaal gelijk.
I think we're on to something!
Dankjewel shutterspeed 

Wow, enorm verschil. Ga eens aan zo'n ringen hangen en doe een muscle up. Zeer basis beweging bij ringen, maar vergt veel kracht. Ik kan het niet, en ik ben niet de enige.Mmmh, maar een basketbal weegt niet zoveel hé.
Je zou het onderdeel "ringen" van turnen voor armen moeten vergelijken met voetballen voor benen hé.
Bij beiden moet je telkens je volledige gewicht ondersteunen.
Maar uiteraard kan je er dan weer bijhalen dat turners en voetballers met powertraining ook hun kracht kunnen bijscherpen.
Wat ik natuurlijk niet ga ontkennen.![]()
Bouw je schema op rond deadlift, squat, bench press, military press, bent over row, pullupDit is mijn nieuw schema. Beter?
Vrijdag:
Seated cable extension (rug), 12-10-8-6 (vandaag voorlopig 3 x 10 met lichtste en tweede lichtste gewichten)
Lower back (onderrug), idem
Leg press (benen, quadriceps, achterste bilspier): 12-10-8-6 (20kg,30kg,40kg,50kg)
Leg extension (quadriceps): vandaag voorlopig 3 x 10 met lichtste/2de lichtste gewichten
Leg curl (benen, hamstrings): idem
Adductor: 12-10-8-6 met 10-15-20-25 kg
Abductor: 12-10-8-6 met 20-25-30-35 kg
Maandag (alles 12-10-8-6, nieuwe oefeningen voorlopig 3 x 10)
Chest press (borst)
Peck deck (borst)
Chest incline (borst)
Triceps pushdown met touw (triceps)
One arm cable extension (triceps)
Triceps extension machine (triceps)
dumbbell triceps extension (triceps)
Woensdag (alles 12-10-8-6, nieuwe oefeningen voorlopig 3 x 10:
Arm curl machine (biceps)
Concentration curl (biceps)
Dumbbell curl (biceps)
Shoulder press (schouders)
Delts machine (schouders)
Front raise staand (schouders)
Arnold sholderpress (schouders)
Bouw je schema op rond deadlift, squat, bench press, military press, bent over row, pullup
Dè 2 basisoefeningen van krachttraining. Die kent hij niet? Tijd voor een andere trainerIk heb niks te zeggen, main trainer doet dat. En squatten en deadliften wil hij mij niet laten doen, hij zegt dat hij het zelf niet eens kan.

Ik heb niks te zeggen, main trainer doet dat. En squatten en deadliften wil hij mij niet laten doen, hij zegt dat hij het zelf niet eens kan.
Dat gebeurt niet, gewoon licht beginnenJe hebt gelijk. Maar ik vind dat het schema ook niet op mijn maat gemaakt is. Zo veel armoefeningen kan ik niet aan met mijn ondergewicht en mijn werk (moet overdag regelmatig met dozen sleuren). Nog een reden waarom ik die squat e.d. niet aandurf. Vrees eronder te zullen bezwijken.