MuscleMeat

Full Body Schema 3X week (beginner)

Dat gebeurt niet, gewoon licht beginnen
En veel eten, heel veel.

Zo veel eten, voor 3 keer in de week 35' krachttraining? En wat eten, met die 'pas op met zetmeel' toestanden van die sportkinesist. Veel eiwit zowieso, zo'n 1,7 g per kg lichaamsgewicht minimum (ik nam meer, maar volgens de diëtiste had dat geen zin).

Voor een goede UB workout ga ik idd niet voetballen, daarin geef ik je helemaal gelijk.

Maar explosiviteit is in voetbal net zo belangrijk als uithouding.

Anders zou elke voetballer ook kunnen meedoen aan 10km atletiek.

Je zal er niet zo'n grote, sterke benen van krijgen als van powertraining, maar kracht zal je er zeker mee kunnen zetten.

Mmmh, maar een basketbal weegt niet zoveel hé.

Je zou het onderdeel "ringen" van turnen voor armen moeten vergelijken met voetballen voor benen hé.

Bij beiden moet je telkens je volledige gewicht ondersteunen.

Maar uiteraard kan je er dan weer bijhalen dat turners en voetballers met powertraining ook hun kracht kunnen bijscherpen.
Wat ik natuurlijk niet ga ontkennen. ;)

Na 15 jaar voetbal squatte ik net zoveel als elke andere beginnende krachtsporter. Nu squat ik 220 en schiet ik harder dan elke voetbalkneus.

Kan hier nog een heel betoog houden met tientallen argumenten en vergelijkingen, maar de impact van voetbal op de kracht in je benen is nihil. De meeste amateurvoetballers zijn uitgemergelde ecto's met spillebeentjes, en dat is niet zonder reden.

Na 15 jaar voetbal squatte ik net zoveel als elke andere beginnende krachtsporter. Nu squat ik 220 en schiet ik harder dan elke voetbalkneus.

Kan hier nog een heel betoog houden met tientallen argumenten en vergelijkingen, maar de impact van voetbal op de kracht in je benen is nihil. De meeste amateurvoetballers zijn uitgemergelde ecto's met spillebeentjes, en dat is niet zonder reden.

Inderdaad, en wat de meeste van die voetballers vergeten is dat zowat alle profvoetballers ettelijke uren per week doorbrengen in de gym. En reken maar dat ze zwaar squatten.

Inderdaad, en wat de meeste van die voetballers vergeten is dat zowat alle profvoetballers ettelijke uren per week doorbrengen in de gym. En reken maar dat ze zwaar squatten.

Hier in België dan toch niet. Als je beelden ziet op de tv van hun trainingzaal zal je ze meestal wel leg extensions ofzo zien doen...
Voetballers zijn pussies!

Terug
Naar boven