Fitness Seller

Full Body schema na een half jaar weinig vooruit gegaan zijn

Enzonn

Competitive Bodybuilder
Waardering
32
Ik train nou ongeveer een jaar, maar ik groeide vooral veel tijdens het eerste half jaar en de laatste 6 maanden ben ik bijna niet gegroeid. Ik heb heel veel schema's gedaan, en nu wil ik met een nieuw full body schema beginnen. Ik zit te denken aan zoiets, waarbij ik 4x per week train en het verdeel over 3 dagen:

Dag 1:
Full Squat, 5x5
Bench, 5x5
BOR, 5x5
Dips (ik heb niets om het zwaarder te maken voor mezelf, dus dat zal wel 4x10 worden).

Dag 2:
Deadlifts, 5x5
Military Press/Neck Press, 5x5
Bicep Curls, 5x5 (omdat ik die niet genoeg pak in de compoundoefeningen)
Incline Crunches, 5x5

Dag 3:
Leg Press, 5x5
Incline dumbbell press, 5x5
Optrekken (aantal sets en herhaligen weet ik nog niet, zelfde reden als dippen)
Landmines, 5x5 per kant

Graag wat op/aanmerkingen hierop, ik hou van kritiek!

Dag 3 ook gewoon squatten en dan een Heavy, Light en Medium/Heavy day inlassen.

Opzich een leuk schema, maar waarom ga je niet gewoon 3x per week trainen? Met zo'n programma vind ik 4x wel erg zwaar. Al kan je dat gewoon doen als je geen last krijgt van blessure's enzo.

heftig schema, ik zou het ook geen 4 dagen aandurven, ook omdat er vrij veel overlap tussen de dagen zit. 3 dagen lijkt me meer dan zat, maar het hangt van jouw herstelvermogen af.

volgens mij heet zoiets trouwens dan geen fullbody schema, fullbody is imho een schema waarbij je je hele lichaam in 1 sessie traint.

Dag 2 mis ik nog een squat variant. En 5*5 curlen lijkt me nou niet zo heel veel verschil maken... pak liever dat lagere volume op de grote compounds.

En de reden dat je amper vooruit bent gegaan kan aan 3 dingen liggen:
- je traint niet hard genoeg
- je eet niet genoeg
- je rust niet genoeg

• Topic Starter Topic Starter
Ok bedankt ik ga nu aan de eerste training beginnen en misschien dat ik met wat meer tips een goede training voor dag 2 kan samenstellen.

Ik zou gewoon iedere training squatten dit is waar het succes van 5x5 trainingen op gebaseerd is.

Ik train nou ongeveer een jaar, maar ik groeide vooral veel tijdens het eerste half jaar en de laatste 6 maanden ben ik bijna niet gegroeid. Ik heb heel veel schema's gedaan, en nu wil ik met een nieuw full body schema beginnen. Ik zit te denken aan zoiets, waarbij ik 4x per week train en het verdeel over 3 dagen:

Dag 1:
Full Squat, 5x5
Bench, 5x5
BOR, 5x5
Dips (ik heb niets om het zwaarder te maken voor mezelf, dus dat zal wel 4x10 worden).

Dag 2:
Deadlifts, 5x5
Military Press/Neck Press, 5x5
Bicep Curls, 5x5 (omdat ik die niet genoeg pak in de compoundoefeningen)
Incline Crunches, 5x5

Dag 3:
Leg Press, 5x5
Optrekken (aantal sets en herhaligen weet ik nog niet, zelfde reden als dippen)
Landmines, 5x5 per kant

Graag wat op/aanmerkingen hierop, ik hou van kritiek!

dag1
squat
benchpress
deadlift

dag2
chinnen
mil press
dips

dag 3
squats
incline benchpress
Barbell row

Ik heb zojuist de training van dag 1 erop zitten, voelde wel goed. Maar als ik elke dag ga squatten, zou het dan niet te vermoeiend worden samen met het deadliften?

Maar het schema van groteman9 spreekt me ook wel aan.

ik deadlift regelmatig op benen -dag - pittig maar je hebt dan ook tijd om te herstellen - op dag 3 squat je dan pas weer - het zijn allemaal compuond-oefeningen , je kan er bij wijze van spreken nog een biceps of een triceps-oefening bij zetten , je komt zo wel een beetje in de buurt van onze bill starr

Hm ok maar dat gaat dan een beetje tegen wat Antropoid zei in. Maar ik kan best doorzetten, maar ik wil dan wel weten wat het beste is. Ik hou het dan voorlopig bij wat groteman9 zei.

Als je 3x per week wilt gaan squatten, kan je dat waarschijnlijk niet op volle intensiteit doen (lees ook eens Bill Starr door). Hoe bouw je je set's op? Hou je constsant hetzelfde gewicht of heb je maar een aantal werksets?

Als je 3x per week wilt gaan squatten, kan je dat waarschijnlijk niet op volle intensiteit doen (lees ook eens Bill Starr door). Hoe bouw je je set's op? Hou je constsant hetzelfde gewicht of heb je maar een aantal werksets?

Gisteren deed ik het zo:

5x 60 kg
5x 65 kg
5x 70 kg
5x 75 kg
2x 80 kg (dat hadden er dan 5 moeten zijn maar dat hield ik niet vol)

Ik ga op dit moment nog heel hard vooruit met squat dus ik heb het gevoel dat ik het wel goed doe. Maar als jullie zeggen dat het beter is om het nog vaker te doen dan doe ik dat.

Iedereen heeft het over je schema, maar misschien zijn het de andere factoren voor groei. Is je eetpatroon goed (soort en hoeveelheid voedsel) en natuurlijk je rust niet te vergeten, stress en ga zo maar door?

Ok ik heb het een klein beetje aagepast:

Dag 1:
Full Squat, 5x5
Bench Press, 5x5
BOR, 5x5
Dips, 5x5

Dag 2:
Deadlifts, 5x5
Overhead Press, 5x5
Optrekken, 5x5
Decline Crunches, 5x5

Dag 3:
Full Squat, 5x5
?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ??
Landmines, 5x5 per kant

Ik zoek nog een oefening bij dag 3, wat zouden jullie hier doen?

Laatst bewerkt:
niet meer groeien -----> meer eten

Ok ik heb het een klein beetje aagepast:

Dag 1:
Full Squat, 5x5
Bench Press, 5x5
BOR, 5x5
Dips, 5x5

Dag 2:
Deadlifts, 5x5
Overhead Press, 5x5
Optrekken, 5x5
Incline Crunches, 5x5

Dag 3:
Full Squat, 5x5
?? ?? ?? ?? ?? ?? ?? ??
Landmines, 5x5 per kant

Ik zoek nog een oefening bij dag 3, wat zouden jullie hier doen?
Persoonlijk heb ik nog nooit gehoord van 'landmines' maar euhm misschien iets in de zin van skullcrushers?

Persoonlijk heb ik nog nooit gehoord van 'landmines' maar euhm misschien iets in de zin van skullcrushers?

Landmines is een oefening voor de schuine buikspieren en schouders.
Maarre ik doe ook al schuin bankdrukken, en als ik daarna meteen skullcrushers ga doen dan train ik mijn borst 2x achter elkaar... en ik denk dat ik mijn borst al wel genoeg train. Maar als ik geen betere suggesties krijg dan doe ik die wel ;)

Ik gooi er even mijn vraag doorheen. Ik ben nu precies 2 maanden aan het fitnessen. 5 x per week en ben naar bench press tot 17,5 kg aan rechts en 17,5 aan links gegaan. Is dat een goed progressie? Ik zelf heb het gevoel dat dit voor mij heel makkelijk vooruit gaat of is dit vrij normaal progressie?

17,5 is laatste set en doe ik 6 keer.

Terug
Naar boven