MuscleMeat

Full Bodyschema + voorstellen

Real3D

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m74
Massa
70kg
Vetpercentage
9%
Hey!

Wat vinden jullie hiervan beste bbers,
ik train nu een aantal maanden om voornamelijk sterker te worden.

Ik ben voetballer (die graag zijn benen traint;)), alleen niet op vrijdag voor de wedstrijd.

Fullbody schema (3x p week)

A

Squat 5 x 5
Benchpress 3 x 10
Chin-up 3 x 10
Low row 3 x 10
Military press 3 x 10
Triceps oefening 3 x 10
Biceps oefening 3 x 10

Calf raise 5 x 5

B:

Deadlift of Romanian deadlift ? X keer X
Incline benchpress 3 x 10
Bent over bb Row 3 x 10
Seated Row?
Schouderoefening 3 x 10
Tricepsoefening 3 x 10
Bicepsoefening 3 x 10

Dikgedrukt heb ik zeker advies voor nodig.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik train benen meer voor de kracht dan voor de massa daarom 5x5 ingevuld, maar commentaar zou top zijn

Zonder onbeleefd te willen zijn,

Zouden er wat goede mensen naar het schema willen kijken en helpen aanvullen?

Bij voorbaat dank

Niemand?

Bvd

Hmm.. Voor de duidelijkheid

Je doet de ene week A B A
En de week daarna B A B?

Waarom eigenlijk niet met een stronglift schema startten?

---------- Post toegevoegd Tue 6 Nov 2012 om 21:24 ----------

Triceps kun je trouwens beste cable pulldown doen, makkelijkst uitvoerbaar.. Biceps gewoon curlen met ez bar (of dumbbells als je veel verschil krijgt tussen armen). Normale deadlift is het beste dacht ik? Ben niet echt bekend met romanian. Schouder gewoon militairy press, doe m zelf zittend met barbell maar dumbbells is fijner denk ik.

Thanks
Jep A B A en B A B zoals je zegt,

Ik doe bij A dan Cable pull down, wat zal ik bij B doen, ik neem aan dat de triceps ook meerdere oefeningen heeft waarmee je verschillende delen pakt? misschien skull crushers?

Biceps A: incline Hammer curl Biceps B: Preacher curl?

Worden mijn trapezius ook aangepakt met dit schema?
en
In wat voor tempo zal ik het gewicht verhogen van de oefeningen, 1,25 kg aan beide kanten per week?
Pak ik mijn schouders voldoende als ik doe: A: Military press en B: side raise & bent over side raise. of train ik mijn schouders dan niet frequent genoeg want per schouderspier zit er 3 dagen tussen? (voor, zij en achterkant)

Hmm, skull crushers voelen bij mij niet zo prettig aan bij de ellebogen maar je kan het proberen.

Kijk anders eens op bodybuilding.com daar hebben ze ontzettend veel oefeningen staan en kun je per spiergroep en materiaal wat je beschikbaar hebt alles er uit filteren.

Maar ik blijf er bij dat je beter met stronglifts kan beginnen, zeker beginners gaan er wel hard op en je hebt gelijk de techniek van de belangrijke compounds in orde

Ik vind wel dat je erg veel oefeningen doet in je schema. Zou er persoonlijk tussen de 5 a 6 oefeningen doen per training.
Zelf zou ik de low row en de seated row er uit halen. Je pakt je rug echt genoeg met chin ups, bent over row en deadlift, vooral als beginner.

En idd begin gewoon met stronglift, daar zit alles in wat je nodig hebt als beginner, en het is bewezen dat het werkt.

Terug
Naar boven