MuscleMeat

Fullbody schema oke?

NicckNicck

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
63kg
Vetpercentage
10%
Ik heb 3 maanden het 5x5 schema gevolgd met succes (van 55 naar 63 kilo met vet verlies en meer spiermassa), maar ik ben nu op het punt gekomen dat de gewichten niet meer omhoog gaan. Om dat te kunnen doen zou ik meer moeten gaan eten en groter worden. Nu is dat niet mijn doel op dit moment, maar van het vet afkomen wat nog op mijn buik enz. zit (ik was hoe ze noemen skinny fat). Door het 5x5 schema zit er al heel wat figuur in mijn lichaam en daar ben ik tevreden mee. Mijn doel is nu niet om het lichaam te krijgen van een grote spierbundel maar meer een atletische bouw.

Nu heb ik besloten over te stappen op een full body schema aangezien het idee van een 5x5 schema vooral is sterker te worden en dat op deze manier niet gaat lukken.

Ik heb begrepen dat 'compound movements' voor een beginner als mij the way to go is dus die zitten er dan ook vollop in.

Ik wil 3 dagen in de week sporten en dan de rustdagen 5km hardlopen voor het verbranden van het vet dat ik nog kwijt wil. Mijn voedingsschema zit nu op onderhoudshoogte met kcal.

Alle oefeningen 2 sets van 8-12 reps, beginnen met 8 sets tot ik het gewicht 12 reps kan en dan gewicht omhoog en weer 8 reps en ga zo maar door.

Bench press
Bend over Row
Deadlifts
Military Press
Bicep Curls
Tricep pushdown
Shrugs
Squats

Nu ben ik bang dat met al die grote oefeningen het misschien te veel is.
Is het misschien een beter idee om andere rep range te nemen?
meer of minder sets?
andere oefeningen?

Graag advies en alvast bedankt!

Heb je wel in je calorieschema meegenomen dat je veel gaat verbranden? T zou namelijk nogal zonde zijn als je direct in een maand tijd weer 2 kilo dropt.

In ieder geval mooi doel, succes! ;)

• Topic Starter Topic Starter
Heb je wel in je calorieschema meegenomen dat je veel gaat verbranden? T zou namelijk nogal zonde zijn als je direct in een maand tijd weer 2 kilo dropt.

In ieder geval mooi doel, succes! ;)

Ik heb mijn voedingschema nog niet aangepast aan het workout schema, maar het gaat tot nu toe prima er komt spier bij en gaat vet weg dus ik zie nog geen reden om het aan te passen. Als ik merk dat ik meer nodig heb zal ik dat zeker erin stoppen! bedankt voor het reageren was vergeten dat ik er rekening mee moest houden!

Vouw ze samen tot een superset. Pak in je rust de antagonisten van de spier die daarvoor trainde.

waarom begin je met bench?
ik zou de volgorde aanhouden qua grote spiergroepen:
Squat, Deadlift & dan bench

Spiergroep Groot naar klein wordt vaak gehanteerd, omdat je dan meer kracht voor beide kan gebruiken.

De exacte theorie erachter kan ik je niet vertellen:p

• Topic Starter Topic Starter
Vouw ze samen tot een superset. Pak in je rust de antagonisten van de spier die daarvoor trainde.

Hoe zou jij dat doen dan? wat stel je voor
Ik weet ongeveer wat een superset inhoud, maar weet niet hoe ik dit het beste kan toepassen

Reg park 5x5 schema. En dan setxreps aanpassen een idee?

Terug
Naar boven