NicckNicck
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 63kg
- Vetpercentage
- 10%
Ik heb 3 maanden het 5x5 schema gevolgd met succes (van 55 naar 63 kilo met vet verlies en meer spiermassa), maar ik ben nu op het punt gekomen dat de gewichten niet meer omhoog gaan. Om dat te kunnen doen zou ik meer moeten gaan eten en groter worden. Nu is dat niet mijn doel op dit moment, maar van het vet afkomen wat nog op mijn buik enz. zit (ik was hoe ze noemen skinny fat). Door het 5x5 schema zit er al heel wat figuur in mijn lichaam en daar ben ik tevreden mee. Mijn doel is nu niet om het lichaam te krijgen van een grote spierbundel maar meer een atletische bouw.
Nu heb ik besloten over te stappen op een full body schema aangezien het idee van een 5x5 schema vooral is sterker te worden en dat op deze manier niet gaat lukken.
Ik heb begrepen dat 'compound movements' voor een beginner als mij the way to go is dus die zitten er dan ook vollop in.
Ik wil 3 dagen in de week sporten en dan de rustdagen 5km hardlopen voor het verbranden van het vet dat ik nog kwijt wil. Mijn voedingsschema zit nu op onderhoudshoogte met kcal.
Alle oefeningen 2 sets van 8-12 reps, beginnen met 8 sets tot ik het gewicht 12 reps kan en dan gewicht omhoog en weer 8 reps en ga zo maar door.
Bench press
Bend over Row
Deadlifts
Military Press
Bicep Curls
Tricep pushdown
Shrugs
Squats
Nu ben ik bang dat met al die grote oefeningen het misschien te veel is.
Is het misschien een beter idee om andere rep range te nemen?
meer of minder sets?
andere oefeningen?
Graag advies en alvast bedankt!
Nu heb ik besloten over te stappen op een full body schema aangezien het idee van een 5x5 schema vooral is sterker te worden en dat op deze manier niet gaat lukken.
Ik heb begrepen dat 'compound movements' voor een beginner als mij the way to go is dus die zitten er dan ook vollop in.
Ik wil 3 dagen in de week sporten en dan de rustdagen 5km hardlopen voor het verbranden van het vet dat ik nog kwijt wil. Mijn voedingsschema zit nu op onderhoudshoogte met kcal.
Alle oefeningen 2 sets van 8-12 reps, beginnen met 8 sets tot ik het gewicht 12 reps kan en dan gewicht omhoog en weer 8 reps en ga zo maar door.
Bench press
Bend over Row
Deadlifts
Military Press
Bicep Curls
Tricep pushdown
Shrugs
Squats
Nu ben ik bang dat met al die grote oefeningen het misschien te veel is.
Is het misschien een beter idee om andere rep range te nemen?
meer of minder sets?
andere oefeningen?
Graag advies en alvast bedankt!