AndroidHealthClinic

Fullbody

seal6

Novice
Waardering
0
Ik vroeg me af om mijn onderstaande schema goed is voor een beginner. (geen-matige ervaring en ben 17). Denk dat mijn schema ongeveer wel klopt volgens de stickies.

Squat 3*10
Bent over row 3*10
Bench press 3*10
reverse Pull down 3x10 seated low row 3x10
Militaire press 3*10
close-grip straight-bar biceps curl 3x10 OF ez-bar curl 3x10
dips 2x 10 Push down 2*15
donkey Calf press 2*10

ma - wo - vr

Ik heb nog wel een paar vragen, die jullie vast wel kunnen beantwoorden:
- Moet ik lichtere gewichten gaan pakken? ik heb namelijk de dagen na de training heel wat spierpijn. Of doe ik iets anders fout? Ook heb ik vaak geen energie meer voor de laatste 3 oefeningen.
-Hoe lang kan ik met dit schema doen?
-ik moet er ook nog wat buikspier oefeningen instoppen, waar in het schema, wanneer en welke oefeningen kan ik deze het beste doen?

Alvast bedankt.

Ik zou 2 verschillende workout schema's maken en dan om de beurt afwisselen.
Dus: Ma:1 Wo:2 Vr:1, week erop begin je met 2.
Zo kun je deadlift erin voegen en eventueel nog andere oefeningen. Zoek eens op: Starting Strenght.
Misschien is dat wat voor je :)

Op je vragen:
Nee geen lichtere gewichten pakken als je sets van 10 red met het gewicht dat je nu pakt. Je kunt ze zelf zwaarder pakken op minder herhalingen, op compound oefeningen zoals Bench Press, Squat, MP en Bent over Row. Spierpijn + geen energie = waarschijnlijk te weinig eten. Voeding is erg belangrijk hierin. Spierpijn vind ik persoonlijk fijn, het is geen indicatie van groei, maar wel van een goede training ;)

Wat Shady zegt over lichtere gewichten ben ik het niet mee eens. Ik zou de gewichten iets omlaag gooien, en zorgen dat je de techniek van de oefeningen gaat perfectioneren. Spierpijn komt bij mijn weten of bij verkeerde uitvoering, of je spieren krijgen zo'n schop (door het hoge gewicht) dat je ze hebt overtraint. Ik denk als je zo door blijft gaan met dit gewicht, dat je binnen de kortste keren vochtophopingen krijgt.

Ik ben daarbij wel een beginner, dus ik kan niet met zekerheid zeggen of het klopt wat ik zeg, dus ik zou de informatie die ik net heb verteld wel even laten verifieren.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties. Wat betreft de spierpijn, was eigenlijk alleen erg bij mijn kuiten, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik die voor het eerste trainde. Over die spierpijn hoef ik me geen zorgen meer te maken.

Er is nog wel een vraagje in me opgekomen:

-Waarom is het bij een fullbody schema wel mogelijk om grote (en kleine) spiergroepen vaker te trainen dan wordt geadviseerd (zoals bij de chest, advies is toch 1 max 2 x in de week)? Of komt dit omdat ik een beginner ben en daarom deze spiergroepen nog lang niet zijn gegroeid/ontwikkeld?

Terug
Naar boven