MuscleMeat

Nieuws Gaan we weer: Warmste meimaand in ruim een eeuw

Vond het niet zo'n schitterend weer, nu en dan eens zon maar vooral erg drukkend warm/laf & bewolkt
Om van te kotsen als je moet squatten

Mja, gebrainwashed worden is makkelijk. Terugkomen in oude staat, dat is het moeilijkste.

Ik zal je een geheimpje verklappen...niet door vertellen hoor....maar hoeveel je ook doet voor het millieu, er verandert geen k*t aan deze atmosfeer. En jij bent misschien zo'n harde kern CO2 wannabee lookalike groenlinks emo....er zal niks gebeuren met jouw campagne. Deze aarde gaat dood en dat komt ook door jou.

ps, bedoel je dat wetenschappelijk bewijs van die grijze wollen sokken mensen die niks anders zien dan dat de mens degene is die de aarde verkloot? Als je antwoord ja is....duidelijk gebrainwashed dus.

Greenpeace, groenlinks ? :nowai:

Nee meteorologie is een andere hobby van, dus ik lees er veel over.
Waarom ik niet positief bijdraag aan het milieu:
- Ik rij auto
- Ik gooi soms afval op straat
- Ik ben voor kernenergie
- Ik ben niet zuinig met stroomgebruik
en ga zo maar door.

Maar dat neemt niet weg dat de CO2 uitstoot wel degelijk voor een deel verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde. Het gaat sneller dan in eerste instantie verwacht, het ijs op de noordpool smelt letterlijk als sneeuw voor de zon weg. We zijn hier allemaal verantwoordelijk voor, maar het gaan ontkennen heeft geen zin.

Greenpeace, groenlinks ? :nowai:

Nee meteorologie is een andere hobby van, dus ik lees er veel over.
Waarom ik niet positief bijdraag aan het milieu:
- Ik rij auto
- Ik gooi soms afval op straat
- Ik ben voor kernenergie
- Ik ben niet zuinig met stroomgebruik
en ga zo maar door.

Maar dat neemt niet weg dat de CO2 uitstoot wel degelijk voor een deel verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde. Het gaat sneller dan in eerste instantie verwacht, het ijs op de noordpool smelt letterlijk als sneeuw voor de zon weg. We zijn hier allemaal verantwoordelijk voor, maar het gaan ontkennen heeft geen zin.

Ik rij ook auto
Ik gooi geen afval op straat
Ik ben voor kernenergie
Ik ben wel zuinig met stroom

Maar toch interesseert het me weinig. Want het is allemaal maar populistisch gelul en aanspraak maken op een mens zijn schuldgevoel. De aarde is al eeuwen onderhevig aan temperatuurverschillen. Ook toen er geen auto's waren. Sterker nog, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden hadden we zelfs de ijstijd. Toen was er ook geen populistische lul die even dacht om belasting te heffen omdat het 5 graden warmer werd dan een eeuw geleden.
Waar ik wel in geloof is het feit dat er minder bomen zijn die de co2 niet kunnen verwerken. Daar zouden ze van mij wel wat aan mogen doen. maar voor de rest....allemaal spekken van de staatskas en dan in het bijzonder van de ministers en hun bangmakerij.

Ik rij ook auto
Ik gooi geen afval op straat
Ik ben voor kernenergie
Ik ben wel zuinig met stroom

Maar toch interesseert het me weinig. Want het is allemaal maar populistisch gelul en aanspraak maken op een mens zijn schuldgevoel. De aarde is al eeuwen onderhevig aan temperatuurverschillen. Ook toen er geen auto's waren. Sterker nog, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden hadden we zelfs de ijstijd. Toen was er ook geen populistische lul die even dacht om belasting te heffen omdat het 5 graden warmer werd dan een eeuw geleden.
Waar ik wel in geloof is het feit dat er minder bomen zijn die de co2 niet kunnen verwerken. Daar zouden ze van mij wel wat aan mogen doen. maar voor de rest....allemaal spekken van de staatskas en dan in het bijzonder van de ministers en hun bangmakerij.

CO2 is nou eenmaal een broeikasgas en deze is nog nooit zo hoog geweest sinds 650.000 jaar geleden. Voor die tijd is er ook wel eens CO2 piek geweest, maar dat heeft dan ook natuurlijke oorzaken. De natuur lost het alleen zelf op.
Wij hebben na het prille begin van de industriele revolutie al flink wat CO2 in de atmosfeer gebracht, met als de gevolg dat de aarde dus echt flink aan het opwarmen is (smeltende ijskappen etc). Het probleem is alleen, dit lost zichzelf niet zo 1,2,3 op. De energievraag stijgt namelijk nog steeds, zie China bijv. Dus de uitstoot zal alleen maar toenemen. Op zuinige energie hoef je voorlopig nog niet te rekenen, er wordt nog teveel verdient aan de olie.

Er is gewoon wetenschappelijk bewijs en onderzoeken genoeg gedaan en heeft imo dan ook weinig met "populistisch" uit te staan.

Ik ben het niet eens met je antwoord. co2 kan nevernooit niet al 650000 jaar lang gemeten worden. Er wordt pas bijv. 300 jaar meteorologisch gemeten.

Dus ik heb dan dus ook niet zoveel vertrouwen in jouw aangelegde wetenschappelijk bewijs.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben het niet eens met je antwoord. co2 kan nevernooit niet al 650000 jaar lang gemeten worden. Er wordt pas bijv. 300 jaar meteorologisch gemeten.

Dus ik heb dan dus ook niet zoveel vertrouwen in jouw aangelegde wetenschappelijk bewijs.
dat is gelul. Ze kunne dit terugmeten aan waardes uit bv ijs en grond van grote diepten

brutale beargumentatie

dat is gelul. Ze kunne dit terugmeten aan waardes uit bv ijs en grond van grote diepten

Dan zou ik graag een onderzoek willen zien waarin het dus gemeten kan worden op die manier. Beetje vreemd om co2 te meten in ijs, maar hey, je hebt nog wat krediet, dus ik wacht in spanning af.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vroeger was het warmer? Misschien dat er wat uitersten waren die misschien nu niet constant gehaald worden maar een gemiddelde is een goede graadmeter, uitersten zijn dat niet.

ff een quote van één of andere hoogleraar

Wie de geologische geschiedenis kent, weet dat het CO2 gehalte altijd gefluctueerd heeft, van minder dan de helft van het huidige gehalte in de laatste ijstijd, tot mischien wel tien maal het huidige niveau in het Krijt. Daar is de mens niet aan te pas gekomen.

Hoe denk je dat ie dat weet v.d ijstijd? Hij was er echt niet bij...

Vinger in de mond en steek hem maar in de wind?

Je weet z3llUf

Vond het nou ook niet zo een warme maand, ach ja een klote zomer en het trekt zich zo weer recht.

Ik ga jou ff ownen.. lees en geef toe nou.. Ik ben de beste ;)

Dan zou ik graag een onderzoek willen zien waarin het dus gemeten kan worden op die manier. Beetje vreemd om co2 te meten in ijs, maar hey, je hebt nog wat krediet, dus ik wacht in spanning af.

De concentratie koolstofdioxide (CO2) in de atmosfeer ligt op het hoogste niveau in 650.000 jaar. Dat blijkt uit wetenschappelijk onderzoek waarvan de resultaten donderdag zijn gepubliceerd in het Canadese Montreal, waar maandag een internationale conferentie over klimaatverandering begint.

De wetenschappers hebben de samenstelling onderzocht van ijs dat zij op grote diepte hadden gevonden in een van de meest onherbergzame gebieden in Antarctica. Het ijs is ontstaan uit sneeuw die circa 650.000 jaar geleden is gevallen, ver voor de moderne mens de aarde bevolkte. Uit analyse van het ijs bleek dat de atmosfeer van de aarde sindsdien niet zo veel CO2 heeft bevat. Wetenschappers houden hoge concentraties CO2 in de atmosfeer in hoge mate verantwoordelijk voor de opwarming van de aarde.

Wetenschappers :roflol: je bedoelt die mensen die subsidie beuren om maar iets te roepen bedoel je?

:D

Nee vooruit, ik geef het wel toe, het staat er, maar ik ben nog steeds niet overtuigd. Tuurlijk bevatte de wereld toendertijd niet zoveel co2 omdat toendertijd de wereld alleen uit water grond en bomen bestond. En bomen zuiveren de lucht van co2.
Neemt niet weg dat ik wetenschappers helemaal niet vertrouw omdat de ene onderzoek de ander falikant tegenspreekt, maar ok, om niet een ellenlange discussie op te starten laat ik het hier bij.

hey hallo, ik bevestig alleen dat het uit ijs gemeten is. De rest zal me jeuken, niks is voor eeuwig.

Ik geniet van dit moment. Je hebt niks te flame :D

Terug
Naar boven