XXL Nutrition

Nieuws Niks aan de hand, gewoon doorlopen. Laatste decennium warmste ooit gemeten

De aarde warm van zichzelf ook op, dat is de natuur. Maar door onze manier van leven versnellen wij die proces.

Het verhoogde CO2 draagt maar voor 2% bij aan de opwarming.
Een veel belangrijkere factor is de zonneactiviteit, waar wij niks aan kunnen doen.
Op Mars is het ook warmer geworden en daar hebben ze toch echt geen marsmannetjes die massaal CO2 uitstoten. Denk niet dat wij er veel aan kunnen doen.
Enige reden om voor minder uitstoot te gaan is vanwege luchtvervuiling(wat wij inademen) en zure regen en zulk soort dingen, CO2 heeft wel effect op de aarde maar niet zo uber ernstig als wordt gezegd.
Het is allemaal weer een grote stunt waarmee geld, macht en politiek een grote rol speelt. Broeikaseffect is een machtig middel.

Er zijn trouwens al jaren lang oplossingen die uitstootvrij zijn en zeer rendabel, alleen worden overduidelijk tegengehouden door de multinationals en de regeringen.
Google maar eens op free energy, cold fusion, magneetmotors.
Als je tijd te veel hebt: http://www.youtube.com/watch?v=178TJujE5oY
Er zijn talloze van dit soort films te vinden.

Ik ga me hier niet aan wagen. Sommige wetenschappers wijten het aan natuurlijke oorzaken, sommige aan menselijke. Enige wat we kunnen doen is in ieder geval onze eigen uitstoot te verminderen. Te beginnen met minder vlees te consumeren.....

wow wacht vlees opofferen???!!! hell no.

Goede voornemens voor het milieu zijn leuk en aardig (en vooral sociaal wenselijk) maar wanneer het puntje bij paaltje komt willen mensen consumeren en moet de economie onverminderd doorgroeien.

Haha, het feit blijft gewoon dat er helemaal geen sluitend bewijs is voor het hele global warming verhaal en dat het voornamelijk gebruikt wordt om politiek mee te bedrijven. En de zwendelaars van die complot film zijn aardig vooraanstaande wetenschappers, die nog altijd meer vertrouw dan politici.

tijd voor led verlichting.

was net op één ook een discussie over.

iemand net gezien ?

Dat wijf werd hard afgemaakt :D

Haha, het feit blijft gewoon dat er helemaal geen sluitend bewijs is voor het hele global warming verhaal en dat het voornamelijk gebruikt wordt om politiek mee te bedrijven. En de zwendelaars van die complot film zijn aardig vooraanstaande wetenschappers, die nog altijd meer vertrouw dan politici.

Ja want het is de gewoonte dat er maatregelen ingevoerd worden met een drastisch negatief effect op de economie bij het voeren van politiek?
Vreemd beeld van de politiek dan.

En waarom deed Amerika zo moeilijk vroeger dan omdat het schadelijk was voor hun economie?
Lijkt me onmogenlijk om hier geld uit te slaan, eerder het omgekeerde.

Eigenlijk heb ik dat al beantwoord. Op korte termijn zal het veel kosten, op langere termijn kan innovatie juist veel geld opbrengen.

Ja want het is de gewoonte dat er maatregelen ingevoerd worden met een drastisch negatief effect op de economie bij het voeren van politiek?
Vreemd beeld van de politiek dan.

Ja zo vaak. Die stelletje natnekken in de 2e kamer zitten daar ook voor een groot deel om hun positie voor de komende 4 jaar vast te zetten. Als ze echt zo begaan waren met efficientie van ons land zouden ze wel andere beslissingen maken. Windenergie is ****it inefficient. KLAAR. Het kost geld. Zonnenenergie ook. Maar 10 miljoen nederlanders schreeuwen om groene energie, en die stemmers moeten warm gehouden worden. Volgend jaar knallen de energieprijzen weer omhoog, puur om dat hele ideologische verhaal van groene stroom in de lucht te houden. Denk je dat ze in China aan groene stroom doen? Denk je echt dat wij de wereld gaan verbeteren met dat hele verhaal?

Waarom denk je dat de grootste promoters van groene stroom bedrijven als Essent zijn?! Het zijn notabene de mensen die verdienen aan energie. Denk je nou echt dat ze daar allemaal willen dat wij spaarlampen gaan kopen en de verwarming op 13 graden zetten?!

Het is allemaal een complot! Ze willen gewoon nieuwe hybride auto's verkopen en een excuus hebben om meer belastingen te heffen!

Ben ik het wel mee eens en het lijkt mij heel logisch.
Heb het idee dat het de meeste westerse regeringen wel heel goed uitkomt
Ook zullen de fosiele brandstoffen een keer opraken.

De zon is ook van tijd tot tijd warmer, wij mensen wat stellen wij nou voor in hoeverre is onze waarneming relevant, wat wij ervaren als een jaar in in het universum mischien wel synoniem aan een seconde of minder.

Ben ik het wel mee eens en het lijkt mij heel logisch.
Heb het idee dat het de meeste westerse regeringen wel heel goed uitkomt
Ook zullen de fosiele brandstoffen een keer opraken.

De zon is ook van tijd tot tijd warmer, wij mensen wat stellen wij nou voor in hoeverre is onze waarneming relevant, wat wij ervaren als een jaar in in het universum mischien wel synoniem aan een seconde of minder.

LOL, je had toch door dat bigt sarcastische was hoop ik?

---------- Toegevoegd om 21:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:44 ----------

Ja zo vaak. Die stelletje natnekken in de 2e kamer zitten daar ook voor een groot deel om hun positie voor de komende 4 jaar vast te zetten. Als ze echt zo begaan waren met efficientie van ons land zouden ze wel andere beslissingen maken. Windenergie is ****it inefficient. KLAAR. Het kost geld. Zonnenenergie ook. Maar 10 miljoen nederlanders schreeuwen om groene energie, en die stemmers moeten warm gehouden worden. Volgend jaar knallen de energieprijzen weer omhoog, puur om dat hele ideologische verhaal van groene stroom in de lucht te houden. Denk je dat ze in China aan groene stroom doen? Denk je echt dat wij de wereld gaan verbeteren met dat hele verhaal?

Waarom denk je dat de grootste promoters van groene stroom bedrijven als Essent zijn?! Het zijn notabene de mensen die verdienen aan energie. Denk je nou echt dat ze daar allemaal willen dat wij spaarlampen gaan kopen en de verwarming op 13 graden zetten?!

Who cares wat zo'n bedrijven denken? Het gaat erom dat de regering er alleen baat bij heeft moest de opwarming niet echt zijn.

Ik heb het over het WEIGEREN van maatregelen waar Amerika vroeger zo goed in was.

Ja geloof ik ook helemaal. Overheden gaan natuurlijk niet zomaar kapitalen in onvoorspelbare dingen steken, zeker wanneer de veranderingen nog niet zo duidelijk en vaak zijn bewezen als dat nu het geval is. Never change a winning team is dan het motto.

Door te innoveren kunnen zaken efficiënter worden. Ik las een aantal dagen geleden een bericht over een wasmachine die werkt met nylon korrels. Deze korrels maken het vuil los van de vezel. Waterbesparing: 90% per wasbeurt. Een droger is niet meer nodig bij een dergelijk wasmachine. Wanneer de hele wereld dit zou gebruiken zou dat resulteren in een daling van het CO2 gehalte van *een belachelijk hoog getal*. Nu is dit nog steeds een druppel op de gloeiende plaat. Maar stel dit gebeurt over de hele linie, met al ons gebruiksgoed. Dan lijkt me dit de moeite waard.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ja maar er zit wel een kern van waarheid in.
Zeg nou eens eerlijk, hoe vaak wordt "het Klimaat" niet misbruikt om meer belasting van de burger los te krijgen?

Dat er soms belachelijke belastingsmaatregelen getroffen worden wil natuurlijk niet zeggen dat heel de regering in een complet zit.

Terug
Naar boven