MuscleMeat

Nieuws Niks aan de hand, gewoon doorlopen. Laatste decennium warmste ooit gemeten

LOL, je had toch door dat bigt sarcastische was hoop ik?

---------- Toegevoegd om 21:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:44 ----------

Who cares wat zo'n bedrijven denken? Het gaat erom dat de regering er alleen baat bij heeft moest de opwarming niet echt zijn.

Hoezo? We moeten INVESTEREN in groene energie. Groene energie kost ONS geld, het is echt niet dat we dat weg gaan trekken bij uitkeringen ofzo. Het is gewoon een nieuw overheidsbeleid. Het is de stem van het volk, en de politici geven daar gehoor aan. Ik ben ook echt wel voor het zoeken naar goede alternatieven want er komt onvermijdelijk een punt waarop het te duur wordt om fossiele brandstoffen te gebruiken. Maar ik ben er niet voor om nu al torenhoge kosten te gaan maken (die wij als burgers moeten gaan ophoesten) en miljarden te gaan investeren in alternatieven (wind, zon) die gewoon niet efficient zijn. Het is gewoon ideologie, het is een mooi verhaal waar wij als burgers uiteindelijk voor op gaan draaien. En dat terwijl aan de andere kant van de wereld niemand uberhaupt gehoord heeft van groene stroom. Ik zeg: volle gas opstoken die shit nu het nog kan, tegen de tijd dat het te duur wordt komt er wel een alternatief, want dan moet het wel. En dan zal het beter worden dan dat halve Femke Halsema werk.

Ja geloof ik ook helemaal. Overheden gaan natuurlijk niet zomaar kapitalen in onvoorspelbare dingen steken, zeker wanneer de veranderingen nog niet zo duidelijk en vaak zijn bewezen als dat nu het geval is. Never change a winning team is dan het motto.

Door te innoveren kunnen zaken efficiënter worden. Ik las een aantal dagen geleden een bericht over een wasmachine die werkt met nylon korrels. Deze korrels maken het vuil los van de vezel. Waterbesparing: 90% per wasbeurt. Een droger is niet meer nodig bij een dergelijk wasmachine. Wanneer de hele wereld dit zou gebruiken zou dat resulteren in een daling van het CO2 gehalte van *een belachelijk hoog getal*. Nu is dit nog steeds een druppel op de gloeiende plaat. Maar stel dit gebeurt over de hele linie, met al ons gebruiksgoed. Dan lijkt me dit de moeite waard.

Idd, dus niet meer zo zeiken over die anti global warming bullshit en dan kunnen we zulke maatregelen pas nemen. Meer investeren in kernenergie lijkt me ook essentieel.

---------- Toegevoegd om 22:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:13 ----------

Hoezo? We moeten INVESTEREN in groene energie. Groene energie kost ONS geld, het is echt niet dat we dat weg gaan trekken bij uitkeringen ofzo. Het is gewoon een nieuw overheidsbeleid. Het is de stem van het volk, en de politici geven daar gehoor aan. Ik ben ook echt wel voor het zoeken naar goede alternatieven want er komt onvermijdelijk een punt waarop het te duur wordt om fossiele brandstoffen te gebruiken. Maar ik ben er niet voor om nu al torenhoge kosten te gaan maken (die wij als burgers moeten gaan ophoesten) en miljarden te gaan investeren in alternatieven (wind, zon) die gewoon niet efficient zijn. Het is gewoon ideologie, het is een mooi verhaal waar wij als burgers uiteindelijk voor op gaan draaien. En dat terwijl aan de andere kant van de wereld niemand uberhaupt gehoord heeft van groene stroom. Ik zeg: volle gas opstoken die shit nu het nog kan, tegen de tijd dat het te duur wordt komt er wel een alternatief, want dan moet het wel. En dan zal het beter worden dan dat halve Femke Halsema werk.

Dat klopt niet, neem nu het kyoto protocol, negatief effect op de economie, en als regering kan je zulke maatregelen beter missen.

+1 dat alternatief is er in een handomdraai. Zodra Shell, Exxon enz hun winsten niet meer kunnen behalen uit olie, dan hebben ze zomaar iets nieuws (uit)gevonden.

+1 dat alternatief is er in een handomdraai. Zodra Shell, Exxon enz hun winsten niet meer kunnen behalen uit olie, dan hebben ze zomaar iets nieuws (uit)gevonden.

De olieindustrie is idd een zwendel die onderandere door middel van het verspreiden van malinformatie over de opwarming probeert alternatieven tegen te houden.

We zijn gewoon met te veel mensen op deze aardkloot. De mens is te vergelijken met een parasiet.
We leven niet in symbiose met ons milieu, maar zuigen het leeg voor ons eigen gebruik.
De schade is niet in ons leven te overzien en aangezien we zowiezo weinig stil staan bij onze vergankelijkheid is de keuze makkelijk en dat is die van het gemak en niet die van duurzaamheid.

Lagere co2 uitstoot zou zo te regelen zijn als iedereen er moeite voor doet, het probleem is echter dat we met een planeet vol met mensen zitten waar een grote deel niet bezig is met 'klimaat-neutraal' zijn, maar bezig is met consumeren en verbruiken van grondstoffen.

Dus stop met baren voer de wereldbevolking met 50% terug. Nog geen garantie voor een drastische co2 uitstoot vermindering. Iets wat ook veel minder zwaar weegt als ander vormen van vervuiling b.v de hoeveelheid plastic en andere moeilijk afbreekbare materialen in de oceanen is enorm.

Maatregelen brachten dus geld op? haha

Klimaatfactuur van 50 miljoen per jaar voor België?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Enkele dagen voor hun vertrek naar de klimaatconferentie in Kopenhagen komen de Europese leiders morgen in Brussel bijeen om de violen te stemmen. Op tafel ligt onder meer een voorstel om tot 2012 2,5 miljard euro per jaar te investeren in de strijd tegen klimaatverandering in de derde wereld. In dat scenario zou België jaarlijks ongeveer 50 miljoen euro op tafel moeten leggen.

De leiders zullen zich ook buigen over de CO2-uitstoot. De Europeanen hadden zich al unilateraal geëngageerd om de uitstoot tegen 2020 met 20 procent terug te dringen, maar ze willen die inspanning verhogen tot 30 procent als de overige industrielanden "vergelijkbare" inspanningen zouden leveren.

De vraag luidt echter hoe men de doelstellingen van de Europese Unie en bijvoorbeeld de Verenigde Staten kan vergelijken. De Europeanen nemen conform het protocol van Kyoto immers 1990 als referentiejaar, terwijl de Amerikanen hun reductiedoelstellingen definiëren met 2005 als referentiejaar. (anp/svm)

We zijn gewoon met te veel mensen op deze aardkloot. De mens is te vergelijken met een parasiet.
We leven niet in symbiose met ons milieu, maar zuigen het leeg voor ons eigen gebruik.
De schade is niet in ons leven te overzien en aangezien we zowiezo weinig stil staan bij onze vergankelijkheid is de keuze makkelijk en dat is die van het gemak en niet die van duurzaamheid.

Lagere co2 uitstoot zou zo te regelen zijn als iedereen er moeite voor doet, het probleem is echter dat we met een planeet vol met mensen zitten waar een grote deel niet bezig is met 'klimaat-neutraal' zijn, maar bezig is met consumeren en verbruiken van grondstoffen.

Dus stop met baren voer de wereldbevolking met 50% terug. Nog geen garantie voor een drastische co2 uitstoot vermindering. Iets wat ook veel minder zwaar weegt als ander vormen van vervuiling b.v de hoeveelheid plastic en andere moeilijk afbreekbare materialen in de oceanen is enorm.

Feit is inderdaad dat een alsmaar groeiende wereldbevolking duurzaamheid flink in de weg staat.

---------- Toegevoegd om 22:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:31 ----------

Maatregelen brachten dus geld op? haha

Klimaatfactuur van 50 miljoen per jaar voor België?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Enkele dagen voor hun vertrek naar de klimaatconferentie in Kopenhagen komen de Europese leiders morgen in Brussel bijeen om de violen te stemmen. Op tafel ligt onder meer een voorstel om tot 2012 2,5 miljard euro per jaar te investeren in de strijd tegen klimaatverandering in de derde wereld. In dat scenario zou België jaarlijks ongeveer 50 miljoen euro op tafel moeten leggen.

De leiders zullen zich ook buigen over de CO2-uitstoot. De Europeanen hadden zich al unilateraal geëngageerd om de uitstoot tegen 2020 met 20 procent terug te dringen, maar ze willen die inspanning verhogen tot 30 procent als de overige industrielanden "vergelijkbare" inspanningen zouden leveren.

De vraag luidt echter hoe men de doelstellingen van de Europese Unie en bijvoorbeeld de Verenigde Staten kan vergelijken. De Europeanen nemen conform het protocol van Kyoto immers 1990 als referentiejaar, terwijl de Amerikanen hun reductiedoelstellingen definiëren met 2005 als referentiejaar. (anp/svm)

50 miljoen valt best mee, kan zich goed terugbetalen.

Dat er soms belachelijke belastingsmaatregelen getroffen worden wil natuurlijk niet zeggen dat heel de regering in een complet zit.

Complet??

Tuurlijk is het geen Complot maar de regering werkt op dit gebied wel heel erg nauw samen.

Soms belachelijke belastingsmaatregelen?
Je bent een grappig ventje, je wilt heel graag je gelijk hebben.

Complet??

Tuurlijk is het geen Complot maar de regering werkt op dit gebied wel heel erg nauw samen.

Soms belachelijke belastingsmaatregelen?
Je bent een grappig ventje, je wilt heel graag je gelijk hebben.

Goed dat er wereldweid zoveel mensen met dezelfde humor zijn, ach ja een paar contrarians met slechte humor zijn overal te vinden.

Kijk met jou kan ik praten.

Kom op zullen we lekker parasieten gaan uitroeien, is er ook minder vervuiling :D

(dit is gein, voordat ik Klaas weer over me heen krijg dat ik een kind heb enzo)

Feit is inderdaad dat een alsmaar groeiende wereldbevolking duurzaamheid flink in de weg staat.

---------- Toegevoegd om 22:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:31 ----------

50 miljoen valt best mee, kan zich goed terugbetalen.

Je kan me hier moeilijk van overtuigen, lijkt me belachelijk een complot te verzinnen voor zoiets risicovol.

Ach, vervuiling is ook maar relatief, de aarde zal er niet minder snel om gaan draaien ;)

Kijk met jou kan ik praten.

Kom op zullen we lekker parasieten gaan uitroeien, is er ook minder vervuiling :D

(dit is gein, voordat ik Klaas weer over me heen krijg dat ik een kind heb enzo)

Uitroeien is dan weer onmenselijk.

maar de natuur heeft zo zijn eigen middelen. Wordt ook wel weer eens tijd voor een beetje natuurlijke selectie. Als je al die darwin award nominatie waardige filmpjes ziet op het internet tegenwoordig.

Vertel me eens, is het nou moeilijk om zo een contrarain met slechte humor te zijn?

Heel moeilijk:D

---------- Toegevoegd om 22:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:55 ----------

Waar de **** heb ik het over een complot? :D:D

Een leugen verspreiden om daarna de economie te kunnen opbouwen= in mijn ogen een complot.

---------- Toegevoegd om 22:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:56 ----------

Trouwens geloof ik vroeger zelf ook die hard in die onzin:p.

Heel moeilijk:D

---------- Toegevoegd om 22:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:55 ----------

Een leugen verspreiden om daarna de economie te kunnen opbouwen= in mijn ogen een complot.

---------- Toegevoegd om 22:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:56 ----------

Trouwens geloof ik vroeger zelf ook die hard in die onzin:p.

Ho ho, volgens mij lees je dan niet wat ik hier allemaal zeg?? Ik heb het vooral gehad over het innoveren van producten waardoor men op de langere termijn een efficiënter, duurzamer consumptiepatroon kan opbouwen. Met als resultaat minder CO2 ( of in ieder geval een minder snelle stijging) en een besparing van kosten ( duurzaam gebruik van energie). Oftewel wat ik beweer is dat de regering dan ingaat op alle onderzoeken die aantonen dat de aarde opwarmt. Met andere woorden: De regering treft maatregelen ten einde een beter milieu, en dit is volgens jou een complot?? Meende dat je er net niet zo over dacht. ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven