XXL Nutrition

GABA en TRYPTOFAAN

Frewak

Cool Novice
Waardering
0
Hey,

Omdat ik slecht slaap neem ik wel eens melatonine. Ik merk hiervan echter dat ik erg heftig ga dromen en niet erg uitrust hiervan. Nu heb ik wel het een en ander gelezen over GABA en tryptofaan. Nu denk ik erover om beide uit te gaan proberen (niet tegelijkertijd). Maar vooral over tryptofaan zijn nogal slechte berichten dat er een tijd geleden een vervuilde versie op de markt is geweest. Grote supplementen fabrikanten als Solgar hebben het ook niet in hun assortiment?? Is dit nog link ofzo?? Waar halen jullie dit zelf?

En waar is GABA het best te halen?

Greetz.

Ik zelf heb tijd lang 5 gram GABA genomen. Werkte goed.

Ben sinds kort met Gaba aan het prutsen en het werkt prima. :)

ZMA werkt voor mij heel goed

van GABA wordt je sneller wakker :D tenminste toen ik een eetlepeltje nam wel..

nam ook meer als 5gr. en begon me wat onrustig te voelen.. :o

Sorry, ik zie dat ik het onduidelijk heb opgeschreven. De link gaat over de verhoogde kans op kanker. Op ergogenics kun je over Balco lezen, dan wordt het duidelijk dat het (weer) een onzin supplement is

GABA zit ook in Temesta

Doses meer dan 100 Mg spreekt dat onderzoek over, met ZMA of andere zinksupps kom je normaliter daar niet aan. Zelfs als je veel zink in je voeding hebt zitten. Beste is trouwens om Zink totaal per dag onder de 30 Mg te suppleren, zodat je nog onder de veilige marge blijft en geen vorm van bloedarmoede oploopt.

Die kans is vele malen groter dan kanker, zeker omdat zink de opname van koper remt.

ik zou nooit van men leven pillen pakken om te slapen...
grootste bucht, je kan na een tijd niet meer zonder gaan slapen
.is echt niet goed voor je...

de naturlijke variant van melatonime : Melatomatime (supplement) is een goed product, gebruik dit al meer dan een jaar!

Terug
Naar boven