MuscleMeat

Galen

80mg carbasalaatcalcium elke dag.

Maar meende dat Galen daar geen voorstander van is vanwege vergrote kans bloedingen, maar in mijn optiek valt dat reuze mee.
Dat heb ik niet :o maar zie dat het een soortgelijke werking heeft als aspirine?

Neem jij dat preventief?

Dat heb ik niet :o maar zie dat het een soortgelijke werking heeft als aspirine?

Neem jij dat preventief?

Ja, dat is gewoon aspirine (sorry, niet goed gelezen). Gebruik het al poos, buiten wat blauwe plekken om heb ik geen klachten. Mijn arts die mij een beetje begeleid en stuurt zegt dat aspirine voor AAS gebruikers een goede optie is vanwege (vaak voorkomende) verhoogde hematocrietwaarde.

Regelmatig een aderlating is ook een optie natuurlijk.

Neem jij dat preventief?

Ja, dat is gewoon aspirine (sorry, niet goed gelezen). Gebruik het al poos, buiten wat blauwe plekken om heb ik geen klachten. Mijn arts die mij een beetje begeleid en stuurt zegt dat aspirine voor AAS gebruikers een goede optie is vanwege (vaak voorkomende) verhoogde hematocrietwaarde.

Volgens Galen helpt aspirine niet:

Bericht in topic 'Hematocriet verlagen?' https://forum.bodybuilding.nl/topics/hematocriet-verlagen.408062/post-9770098

• Like
Waarderingen: BB_
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.165
Ik wordt morgen een tweede keer gevaccineerd. Gezien m’n hematocriet verhoogd is en de recente trombose cases (al zie ik artikels die het tegendeel beweren), welke voorzorgen kan ik nemen om een trombose te voorkomen? Ik dacht preventief wat aspirine te nemen maar geen idee of dat zo’n slim idee is.
Als het al een bijwerking van het AstraZeneca-vaccin is, is het een zeer zeldzame bijwerking. Heb je risicofactoren voor trombose? Het verhoogde risico door een verhoogd hematocriet alleen is héél beperkt.

• #1.166

In de afwezigheid van andere risicofactoren lijkt het me toch echt af te raden. Het weegt niet op tegen het verhoogde bloedingsrisico.

• #1.167
Uit mijn boek:
1616018623203.png

1616018635928.png

Als het al een bijwerking van het AstraZeneca-vaccin is, is het een zeer zeldzame bijwerking. Heb je risicofactoren voor trombose? Het verhoogde risico door een verhoogd hematocriet alleen is héél beperkt.
Mijn bloeddruk is sinds kort in goede range, idem LDL. HDL is +-30, hematocriet: 54 (mogelijks al hoger), hemoglobine en rbc ook verhoogd. Geen idee of dit risicofactoren zijn voor een trombose maar lijkt me niet te best :o

• #1.169
Mijn bloeddruk is sinds kort in goede range, idem LDL. HDL is +-30, hematocriet: 54 (mogelijks al hoger), hemoglobine en rbc ook verhoogd. Geen idee of dit risicofactoren zijn voor een trombose maar lijkt me niet te best :o
Op jouw leeftijd is het risico op hart- en vaatziekten sowieso heel laag. In elk geval is het verhoogde risico op trombose door het AstraZeneca-vaccin naar alle waarschijnlijkheid (een stuk) lager dan het verhoogde risico op bloedingen door aspirine.

Hallo Galen,

Na mijn ontbijtkoek een aantal dagen achter elkaar uit de verpakking te hebben gehad is hij nu verhard.. Het geheel doet mij wat denken aan een oude zeem. Zou jij misschien mijn ontbijtkoek willen diagnostiseren?

Zit je in je blast of cruise?

Astra wordt toch niet meer gezet in NL?

Alleen heeft grapefruit wel invloed op medicatie volgens mij.

Zit je in je blast of cruise?
Blast, maar niet ‘zwaar’, 300test e, 200mast e, 3.3iu gh.

Alleen heeft grapefruit wel invloed op medicatie volgens mij.
meende dat Galen dit in twijfel trok, dat het effectief is hier voor. Wil het wel een poging geven. Heb het al op fora gevraagd en een aantal leden zeiden dat het hun markers deed dalen. Enig idee hoe lang dit effect op medicatie kan duren? Zou het in de ochtend eten en m’n medicatie pre bed nemen.

• #1.175

meende dat Galen dit in twijfel trok, dat het effectief is hier voor. Wil het wel een poging geven. Heb het al op fora gevraagd en een aantal leden zeiden dat het hun markers deed dalen. Enig idee hoe lang dit effect op medicatie kan duren? Zou het in de ochtend eten en m’n medicatie pre bed nemen.
Ik kan weinig zeggen over die studie, ik kan alleen het abstract zien. Het is in elk geval geen gerandomiseerde studie met een placebogroep.

Astra wordt toch niet meer gezet in NL?
Inderdaad, maar is de enige die in verband is gebracht met trombose meen ik? Anders snap ik de vraag ook niet. (Misschien is @mucci Belg?)

I dunno, maar dat is ook één van de redenen waarom ik het niet gebruik. Zijn wel paar studies over te vinden. Ik gebruik sowieso arimidex en bloeddrukmedicatie(losartan). Losartan staat er ook tussen: https://www.drugs.com/article/grapefruit-drug-interactions.html

Met betrekking tot Hematocriet wat BB net postte dat je zei in 2017:

"M.b.t. de punten die je noemt:
- Aspirine verandert niks aan je hematocriet.
- Voldoende water drinken verandert niks aan je hematocriet, tenzij je uitgedroogd bent.
- Bloeddoneren helpt wel, maar is geen garantie dat je hematocriet continu onder de 'gevarengrens' blijft: Blood donation and testosterone replacement therapy. - PubMed - NCBI.
- Je bloeddruk zegt niets over je hematocriet."

Wat is uitgedroogd precies en hoeveel kan dit schelen op een periode van 2 weken?

Bij de eerste test die ik namwist ik niet dat ik nuchter moest zijn maar aangezien ik sochtens toch vaak niet ontbijt tot 12 uur heb ik alleen koffie en water gedronken.
Bij de tweede test wist ik wel dat ik dus nuchter moest zijn maar had ik dit verkeerd begrepen en dus ook geen water meer gedronken sinds de avond ervoor.

Bij mijn eerste test was mijn hematocriet 0.47
Bij mijn tweede test was mijn hematocriet 0.53

De testen waren 2 weken uit elkaar ongeveer. beiden als natural. Ik ging er na eigen onderzoek van uit dat dit dus wel te maken had met mijn water-inname. Kan dit het verschil op zon korte periode verklaren?

• #1.179
Klopt. Is het risico op tromboses even laag met de andere vaccins? Ik kreeg (en straks krijg) Pfizer.
Er is geen indicatie dat het Pfizer-vaccin het risico op trombose verhoogt.

Met betrekking tot Hematocriet wat BB net postte dat je zei in 2017:

"M.b.t. de punten die je noemt:
- Aspirine verandert niks aan je hematocriet.
- Voldoende water drinken verandert niks aan je hematocriet, tenzij je uitgedroogd bent.
- Bloeddoneren helpt wel, maar is geen garantie dat je hematocriet continu onder de 'gevarengrens' blijft: Blood donation and testosterone replacement therapy. - PubMed - NCBI.
- Je bloeddruk zegt niets over je hematocriet."

Wat is uitgedroogd precies en hoeveel kan dit schelen op een periode van 2 weken?

Bij de eerste test die ik namwist ik niet dat ik nuchter moest zijn maar aangezien ik sochtens toch vaak niet ontbijt tot 12 uur heb ik alleen koffie en water gedronken.
Bij de tweede test wist ik wel dat ik dus nuchter moest zijn maar had ik dit verkeerd begrepen en dus ook geen water meer gedronken sinds de avond ervoor.

Bij mijn eerste test was mijn hematocriet 0.47
Bij mijn tweede test was mijn hematocriet 0.53

De testen waren 2 weken uit elkaar ongeveer. beiden als natural. Ik ging er na eigen onderzoek van uit dat dit dus wel te maken had met mijn water-inname. Kan dit het verschil op zon korte periode verklaren?
Uitdroging kan een paar % verschil maken, dus ja.

Is synefrine een beetje de moeite mbt vetverbranding en ‘veiligheid’?

Niet Dat ik denk dat het veel doet oid.

Terug
Naar boven