XXL Nutrition

Galen

Bezoekers in dit topic

maar meet je hem zelf? Heb Zelf ooit eens een 24 uren meting gedaan icm logimat (is een low dose beta Blokker en calciumantagonist) en daar was ie perfect mee. Nu had ik in die periode veel paniekaanvallen, toen die over waren ook maar met de medicatie gestopt. Weeg nu wel zo’n 25kg meer en heb geen te beste trackrecord (buiten die 24u meting) mbt bloeddrukmetingen.
Ben je nu gewoon aan het quotefucken? :trollface:
 
Ik schrijf niks voor, want ik ben daar niet bevoegd voor. Bij thuismetingen zou ik aanraden om je bloeddruk te gaan behandelen zodra deze boven de 135/85 mmHg uitkomt. Thuismetingen zijn verder prima, als je ze maar consequent en goed uitvoert. Doe zowel een ochtend- als avondmeting, en voer het uit in een rustige omgeving nadat je al zo'n 5 minuten op je kont zit. Doe iedere keer twee metingen met een tussenpoos van 1 à 2 minuten, en doe dit bijv. één of twee keer per week. Zorg verder dat de manchetgrootte goed is. Het standaardmanchet is geschikt voor bovenarmen met een omtrek tot zo'n 31-33 cm. De meeste bodybuilders hebben een manchetmaat groter nodig (L), die is goed tot 41-43 cm. (Dus niet de omtrek van je arm terwijl je hem keihard aanspant, want zo meet je je bloeddruk ook niet...)

Tip: doe dit ook op momenten dat je off bent, zo krijg je een aardig beeld hoe AAS je bloeddruk beïnvloeden.
Moet je het gaan behandelen als zowel de onder als bovendruk te hoog is of ook al als een van de twee te hoog is. Ik meet om de twee weken en bloeddruk is nu naar 151/67 gestegen. Te hoge bovendruk en te lage onderdruk dus? Ik ga nu meer cardio doen ganaf vandaag en heb best veel zout uit mn diet gehaald
 
Moet je het gaan behandelen als zowel de onder als bovendruk te hoog is of ook al als een van de twee te hoog is. Ik meet om de twee weken en bloeddruk is nu naar 151/67 gestegen. Te hoge bovendruk en te lage onderdruk dus? Ik ga nu meer cardio doen ganaf vandaag en heb best veel zout uit mn diet gehaald
Onderdruk is prima imo. 120/60 is normaal.
 
Ik schrijf niks voor, want ik ben daar niet bevoegd voor. Bij thuismetingen zou ik aanraden om je bloeddruk te gaan behandelen zodra deze boven de 135/85 mmHg uitkomt. Thuismetingen zijn verder prima, als je ze maar consequent en goed uitvoert. Doe zowel een ochtend- als avondmeting, en voer het uit in een rustige omgeving nadat je al zo'n 5 minuten op je kont zit. Doe iedere keer twee metingen met een tussenpoos van 1 à 2 minuten, en doe dit bijv. één of twee keer per week. Zorg verder dat de manchetgrootte goed is. Het standaardmanchet is geschikt voor bovenarmen met een omtrek tot zo'n 31-33 cm. De meeste bodybuilders hebben een manchetmaat groter nodig (L), die is goed tot 41-43 cm. (Dus niet de omtrek van je arm terwijl je hem keihard aanspant, want zo meet je je bloeddruk ook niet...)

Tip: doe dit ook op momenten dat je off bent, zo krijg je een aardig beeld hoe AAS je bloeddruk beïnvloeden.
Bedankt. Ik heb een bloeddrukmeter die volgens de specs tot 42 cm gaat, maar zit nog in de verpakking. Laatste keer was tijdens bloeddonatie en toen waren de waarden prima. Off ga ik niet, maar zal het ook tijdens de cruise doen. Waarden van voordat ik kuurde heb ik nog wel (ook toen ik megaviel hardliep).
 
Moet je het gaan behandelen als zowel de onder als bovendruk te hoog is of ook al als een van de twee te hoog is. Ik meet om de twee weken en bloeddruk is nu naar 151/67 gestegen. Te hoge bovendruk en te lage onderdruk dus? Ik ga nu meer cardio doen ganaf vandaag en heb best veel zout uit mn diet gehaald
Als één van de twee te hoog is. Je onderdruk is prima, je bovendruk is wel aan de hoge kant. Hoelang is dit al zo en met hoeveel metingen in totaal?
 
Als één van de twee te hoog is. Je onderdruk is prima, je bovendruk is wel aan de hoge kant. Hoelang is dit al zo en met hoeveel metingen in totaal?
Vorige meting, 2 weken geleden, was deze al licht verhoogd. Nu 2 weken lager is de bovendruk nog hoger geworden. 12 november zat ik op 129/69. Onderdruk is elke meting hetzelfde maar bovenstuk neemt toe. ik meet elke twee weken
 
Vorige meting, 2 weken geleden, was deze al licht verhoogd. Nu 2 weken lager is de bovendruk nog hoger geworden. 12 november zat ik op 129/69. Onderdruk is elke meting hetzelfde maar bovenstuk neemt toe. ik meet elke twee weken
Meet de komende dagen eens elke dag, en als het verhoogd blijft dan inderdaad behandelen. Wat is er veranderd sinds 12 november? Andere AAS, dosering, ...?
 
Hi Galen, graag jouw mening over het volgende:
Sinds een paar jaar gebruik ik HMB in een wat hoge dosering: 6-10 gram per dag. Ik heb een sterk vermoeden dat de spiermassa hiervan iets groter wordt. 100% zeker weet ik dat niet vanwege de vele variabelen in voeding, supplementen en training. Aan de andere kant kost het toch bijna geen drol.... Kan ik HMB beter in ‘kuurtjes’ gebruiken en dan telkens een paar weken stoppen of is year round net zo effectief (in theorie)? Je advies wordt erg op prijs gesteld, dank alvast.
 
Hi Galen, graag jouw mening over het volgende:
Sinds een paar jaar gebruik ik HMB in een wat hoge dosering: 6-10 gram per dag. Ik heb een sterk vermoeden dat de spiermassa hiervan iets groter wordt. 100% zeker weet ik dat niet vanwege de vele variabelen in voeding, supplementen en training. Aan de andere kant kost het toch bijna geen drol.... Kan ik HMB beter in ‘kuurtjes’ gebruiken en dan telkens een paar weken stoppen of is year round net zo effectief (in theorie)? Je advies wordt erg op prijs gesteld, dank alvast.
Voor zover ik de literatuur ken van HMB betwijfel ik dat het enig effect heeft in de meeste omstandigheden. Het kan helpen bij diëten laag in eiwit, en misschien bij diëten waarbij er langere periodes zijn waarbij de insulinewaardes laag blijven (bijv. een ketogeen dieet).
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Vraag voor Galen. Ik merk dat ik veel te weinig drink, soms dagen met maar 1 liter water. Denk per week zo'n 10 liter gemiddeld. Er zijn best wat klachten die je kan krijgen van te weinig vocht, o.a. spierpijn, concentratieproblemen etc.

Is een paar dagen drinken voldoende om dit weer helemaal bij te laten bijtrekken of gaat dit wat langer duren als je al jaren "vergeet" genoeg te drinken? Ik heb gewoon nooit echt dorst maar merk nu na 3 dagen op echt 2 liter te zitten nog niet echt verschil in concentratie en dergelijke.
 
Als je een beetje uitgedroogd bent kun je dat binnen een dag volledig compenseren. Maar waarschijnlijk ben je dat niet hoor, meeste mensen hun dorstzin is aardig intact (is wat anders bij ouderen overigens, maar zo oud ben je volgens mij nog niet). Kunt gerust voor de rest voldoende vocht binnenkrijgen uit je voeding.
 
Laatst bewerkt:
Neem je bloeddruk medicatie, in mijn geval olmesartan met amlodepine, beter in voor het slapen gaan?
Ja, ik citeer deze studie ook in mijn boek:

1615028482697.png
 
Wat is jouw mening over het mRNA vaccin? Je hebt het vast al eens gepost maar vind het niet direct.
 
Wat is jouw mening over het mRNA vaccin? Je hebt het vast al eens gepost maar vind het niet direct.
Ik heb alleen naar die van Pfizer gekeken, en dat zag er echt prima uit.

Als je doelt op m'n mening in het algemeen over mRNA-vaccins; lijken me ideaal. Ik ben alleen geen viroloog of wat dan ook, dus weet niet hoeveel waarde je moet hechten aan mijn mening :roflol:
 
Ik wordt morgen een tweede keer gevaccineerd. Gezien m’n hematocriet verhoogd is en de recente trombose cases (al zie ik artikels die het tegendeel beweren), welke voorzorgen kan ik nemen om een trombose te voorkomen? Ik dacht preventief wat aspirine te nemen maar geen idee of dat zo’n slim idee is.
 
Ik wordt morgen een tweede keer gevaccineerd. Gezien m’n hematocriet verhoogd is en de recente trombose cases (al zie ik artikels die het tegendeel beweren), welke voorzorgen kan ik nemen om een trombose te voorkomen? Ik dacht preventief wat aspirine te nemen maar geen idee of dat zo’n slim idee is.

80mg carbasalaatcalcium elke dag.

Maar meende dat Galen daar geen voorstander van is vanwege vergrote kans bloedingen, maar in mijn optiek valt dat reuze mee.
 
Back
Naar boven