XXL Nutrition

Game of Thrones (TV Serie)

Dag grijze gebieden en hoi fandomfictiegeneuzel.

Beetje jammer dat de serie naar de meer grote actie afleveringen grijpt (al blijven die natuurlijk leuk om te zien). De opbouw naar de piekmomenten met de intriges en de achtergrondinformatie vind ik even leuk om te bekijken. Ik vermoed dat er minder totale zendtijd is omdat de finale afleveringen technisch/monetair het grootste zullen worden en dat ze dan liever minder afleveringen maken om het budget wat in reden te houden en te eindigen met een knaller.

Wat vinden jullie van het laatste seizoen tot nu toe?

Ik vind het wel episch, tot nu toe stelt het niet teleur en is het groteske wat ik ervan had verwacht ook wel echt neergezet. Vooral de laatste episode wat our Queen daar doet vond ik heel erg sick! @HillR vond het zielig, maar ik vind het erg passen bij de tijdsgeest van de serie. Overigens moeten we nog het laatste stukje van de laatste episode kijken, dus na deze post kijk ik hier niet meer :D tot morgen :p

Veel mensen balen van de vaart die de serie nu neemt. Dus in een keer alles voor bij in 3 afleveringen tijd. Maar dat is natuurlijk ook waar de serie 7 seizoenen lang naar heeft opgebouwd. De enige teleurstelling is het zwarte gat zometeen als alles definitief over is :roflol:

7 seizoenen opbouw voor de night king en dan in 1 episode is het klaar. Halve leger uitgeroeid door achterlijke tactics. Wie zet zijn artillerie nou voor zijn troepen..? En waarom stonden alle troepen buiten de stadsmuren? Of die Dothraki ruiters. Met cavalry moet je flanken ipv ze volgas head on het donker in te sturen. Je zou bijna denken dat Hodor nog leefde en generaal van dit leger was.

Die draak die vanaf een paar kilometer uit de lucht wordt geschoten (4 van de 4 raak) door de iron fleet.. hoe had ze die floot niet kunnen zien?
En dan vervolgens als ze recht erop afvliegt, dan schiet die hele vloot mis. En ipv dan die boten in de fik te zetten vliegt ze weer weg. Sloeg helemaal nergens op.

En dan heb je nog ep 5 waarin de dragon queen opeens full r*tard gaat en besluit de hele stad af te fikken.
Dus ja, teleurstellend.

Visueel zit het wel heel strak in elkaar, dat dan weer wel.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Vonk

7 seizoenen opbouw voor de night king en dan 1 in episode is het klaar. Halve leger uitgeroeid door achterlijke tactics. Wie zet zijn artillerie nou voor zijn troepen..? En waarom stonden alle troepen buiten de stadsmuren? Of die Dothraki ruiters. Met cavalry moet je flanken ipv ze volgas head on het donker in te sturen. Je zou bijna denken dat Hodor nog leefde en generaal van dit leger was.

Die draak die vanaf een paar kilometer uit de lucht wordt geschoten (4 van de 4 raak) door de iron fleet.. hoe had ze die floot niet kunnen zien?
En dan vervolgens als ze recht erop afvliegt, dan schiet die hele vloot mis. En ipv dan die boten in de fik te zetten vliegt ze weer weg. Sloeg helemaal nergens op.

En dan heb je nog ep 5 waarin de dragon queen opeens full r*tard gaat en besluit de hele stad af te fikken.
Dus ja, teleurstellend.

Visueel zit het wel heel strak in elkaar, dat dan weer wel.
Precies dit.

Ze hadden een mooie kans gehad om sterk te eindigen. Maar laten liggen...

Dat ze full Targaryan r*tard zou gaan was wel te verwachten.

Dat ze full r*tard zou gaan wordt de hele serie eigenlijk al naar gehint. Hoop wel dat ze in leven blijft eigenlijk, een mooi incestkindje van Jon baren en hoppa Long live dany and Jon.

Vind wel dat de screenwriters hard worden aangepakt, voor wat ze ons 8 seizoenen lang aan entertainment hebben gegeven.
Zij hadden natuurlijk verwacht dat George R.R. Martin zijn laatste boekdelen af zou hebben, zodat zij daar hun serie op konden baseren.
Het is natuurlijk één ding om een script te baseren op een goed geschreven roman/verhaal, het is een héél ander ding om er een te schrijven gebaseerd op "wat losse richtlijnen", die hij hun heeft megegeven voor de laatste seizoenen.

Verder had ik bij elke episode dit seizoen momenten die mij aangrepen en die emoties losmaakte en ik denk dat velen dit hebben gehad, positief of negatief. Dat is toch wel een beetje de kracht van deze serie. Ben het daarnaast wel eens met alle kritiek omtrent de pacing, gebrek aan opbouw, etc.

• Like
Ik snap niet dat mensen afgeven op het feit dat Daenerys 'ineens' full r*tard is geworden. Je zag vanaf het begin al tekenen van zekere psychopatische trekjes. Ik vind juist dat ze dat tot en met seizoen 7 redelijk mooi laten evolueren hebben. In seizoen 8 gaat het ineens wel heel erg snel maar je moet erbij rekenen dat ze Jorah verliest. Bovendien is het haar levenswerk om op de Iron throne te mogen zitten en die ziet ze zichzelf nu mislopen omdat Jon meer recht erop heeft als zij.

Kwa liefde van het volk gaat ze het nooit kunnen winnen van Jon, dat heeft ze gemerkt na haar poging door Gendry Lord te maken... zelfs toen kreeg Jon nog alle aandacht. Dus haar enige optie is het volk zoveel angst aanjagen met haar macht (draak o.a.) waardoor ze niet durven rebelleren wanneer het nieuws over Jon helemaal bekend raakt.

Verder had ik bij elke episode dit seizoen momenten die mij aangrepen en die emoties losmaakte en ik denk dat velen dit hebben gehad, positief of negatief. Dat is toch wel een beetje de kracht van deze serie. Ben het daarnaast wel eens met alle kritiek omtrent de pacing, gebrek aan opbouw, etc.

Eens! Op een enkel momentje na, dat hier en daar wat sleept en voor het effect zeker korter had mogen duren, vind ik het knap van de makers dat ze je toch bepaalde emoties kunnen laten ervaren. Verder vind ik wel dat er al lange tijd gehint wordt op minder episodes met een langere duur, derhalve ook niet gek dat er minder story telling voorkomt en meer actie. Wat mij betreft gewoon een heel waardig afsluitend seizoen, al zal de laatste episode hetgeen zijn dat mensen vooral bij blijft, dus daar wordt nu met spanning op gewacht.

Ik snap niet dat mensen afgeven op het feit dat Daenerys 'ineens' full r*tard is geworden. Je zag vanaf het begin al tekenen van zekere psychopatische trekjes. Ik vind juist dat ze dat tot en met seizoen 7 redelijk mooi laten evolueren hebben. In seizoen 8 gaat het ineens wel heel erg snel maar je moet erbij rekenen dat ze Jorah verliest. Bovendien is het haar levenswerk om op de Iron throne te mogen zitten en die ziet ze zichzelf nu mislopen omdat Jon meer recht erop heeft als zij.

Kwa liefde van het volk gaat ze het nooit kunnen winnen van Jon, dat heeft ze gemerkt na haar poging door Gendry Lord te maken... zelfs toen kreeg Jon nog alle aandacht. Dus haar enige optie is het volk zoveel angst aanjagen met haar macht (draak o.a.) waardoor ze niet durven rebelleren wanneer het nieuws over Jon helemaal bekend raakt.

Ze verliest niet alleen Jorah, ze verliest ook Jon en ze verliest ook haar rightfull own to the Iron Throne. Op een gegeven moment zegt ze: "Fear it Is", na een laatste poging om te kijken of ze Jon en de Iron Throne kan behouden zoals ze dit lange tijd voor mogelijk hield, niet wetende dat Jon de rightfull owner to the Iron Throne is. Wat ik heel mooi gedaan vind, is het feit dat ze dan inderdaad full r*tard gaat met Drogon. En pas nu zie je de epische proporties die zo'n draak met zich meebrengt, het mythische daarvan vind ik heel mooi neergezet. De fear waar ze over sprak is vanaf het moment dat ze naar beneden stort op de Iron Fleet, bij iedereen voelbaar, zichtbaar en prachtig neergezet.

Iedereen heeft er zijn of haar mening over, maar voor mij is het afsluitende seizoen nu al geslaagd. Ik ben ook wel wat fatalistisch ingesteld wat dat betreft en een "ik geen Iron Throne, niemand een Iron Throne" vind ik gewoon super vet :D

Ze verliest niet alleen Jorah, ze verliest ook Jon en ze verliest ook haar rightfull own to the Iron Throne.

Dat ze de Iron throne verliest is toch exact hetgeen ik ook zei ;). Ze verliest idd ook Jon al zweerde die nog altijd wel trouw naar haar toe, maar Jon beseft niet volledig (denk ik) dat Daenarys gelijk heeft over het feit, dat wanneer het nieuws uitkomt het volk hem op de troon zal willen, desondanks hij 100x kan herhalen dat hij het niet wilt.

Ik vind het ook wel mooi in beeld gebracht hoe je Jon zichtbaar ziet beginnen twijfelen aan 'zijn' queen haar vermogen om rechtschapen en vredevol te heersen. Ik gok op volgende aflevering een showdown tussen Daenarys haar volgelingen en Jon met zijn volgelingen. Maar omdat ik DB Weiss ooit had horen zeggen "verwacht geen happy end" dacht ik ook dat de white walkers uiteindelijk zouden winnen. Dus what do I know

• Like
Terug
Naar boven