MuscleMeat

Game of Thrones (TV Serie)

Lees de boeken, en ge weet wat het is ;).

Dilemma. Als je de boeken leest spoil je de serie, en als je eerst de serie kijkt spoil je de boeken ;)

Ik heb wel 1 boek besteld, binnenkort als ik op vakantie ben zal ik hem eens lezen..

Dilemma. Als je de boeken leest spoil je de serie, en als je eerst de serie kijkt spoil je de boeken ;)

Ik heb wel 1 boek besteld, binnenkort als ik op vakantie ben zal ik hem eens lezen..

Know that feel bro. Heb nu alle vier de boeken gekocht. Ga gewoon met één beginnen en dan kijk ik wel of ik verder ga dan de serie. Ik wil het eigenlijk gewoon weten! En opzich, als ik het vergelijk met bijvoorbeeld anime.. Daarvan lees ik ook eerst de manga en zie het dan in de anime terug; maakt het er niet minder leuk op. Leuker soms zelfs, omdat je heel benieuwd bent hoe iets neergezet wordt.

Game of Thrones wordt in de kritieken in ieder geval neergezet als serie die erg goed verfilmd is en trouw aan de boeken blijft. Kan ook haast niet anders, want George R.R. Martin is erg nauw betrokken bij de verfilming, hij heeft zelfs sommige afleveringen geschreven.
Als ik kijk naar wat ik tot nu toe gelezen heb wat betreft verfilmingen vind ik het boek vaak wel beter, vaak omdat je ook veel meer achtergrondinfo hebt. Bij deze serie heb je dat vaak wel nodig eigenlijk, omdat het een vrij ingewikkeld verhaal is met vele personages etc..
Denk dat eerst het boek lezen wel beter is ja, want dan is het inderdaad altijd nog de verrassing hoe het neergezet wordt ;)

Daar ben ik het volledig mee eens, Daster. Dat extra beetje achtergrond is handig om de personages beter uit elkaar te houden, en beter te begrijpen.

En ik ben nu gewoon razend benieuwd hoe personages uit boeken 3-5 gaan neergezet worden, dus ondanks dat ik het verhaal al ken, kijk ik heel hard uit naar de verfilming ervan ^^.

Ga nu ep 1 van seizoen 1 kijken. hopelijk is het wat.

had seizoen 1 na het uitkomen gelijk gezien en net voor seizoen 2 begon het eerste deel gelezen. nu begonnen me huisgenoten met seizoen 1 en heb ik weer stukken meegekeken maar stoorde me toch aan (kleine) dingen die niet overeenkomen. daarbij komt dat het verhaal van het boek gewoon veel uitgebreider en vetter is.

pfff aflevering 4 en 5..

Ik stoor me ma-te-loos aan dat zwarte geestesding dat mensen kan moorden.. Echt, wat een sci-fi. Ik kon al niet goed overweg met die wezens achter de muur, maar die deden dan ook (nog) niets drastisch in het verhaal. Maar dat zwarte geestje dat even een koninkje uit het niets kan doden.. ow lawd.
Ik blijf het wel kijken, maar tussen alle nieuwe verhaallijnen zijn er toch enkele die ik betreur.

ep 1 is een beetje boring.

pfff aflevering 4 en 5..

Ik stoor me ma-te-loos aan dat zwarte geestesding dat mensen kan moorden.. Echt, wat een sci-fi. Ik kon al niet goed overweg met die wezens achter de muur, maar die deden dan ook (nog) niets drastisch in het verhaal. Maar dat zwarte geestje dat even een koninkje uit het niets kan doden.. ow lawd.
Ik blijf het wel kijken, maar tussen alle nieuwe verhaallijnen zijn er toch enkele die ik betreur.

hahaha, je weet dat game of thrones fantasy is he? :roflol:

Inderdaad :roflol:

Het valt nog hartstikke mee zelfs... In seizoen 1 bleef het bij een draakje op de schouder van Daenerys. Het hoort gewoon bij het genre. Vergeleken met Lord of the Rings ofzo is het haast niks.

pfff aflevering 4 en 5..

Vind het persoonlijk erg meevallen, misschien moet je maar the A-team gaan kijken, dat is pas realistisch!

pfff aflevering 4 en 5..

haha en die draken vind je wel realistisch:haha:

Wat een haters hier.

Deze serie gaat me echt gewoon totaal niet boeien. Episode 2 en kan me aandacht er moeilijk bij houden.

out.

deze serie gaat me echt gewoon totaal niet boeien. Episode 2 en kan me aandacht er moeilijk bij houden.

Out.

0.jpg

Laatst bewerkt:
Game of Thrones wordt in de kritieken in ieder geval neergezet als serie die erg goed verfilmd is en trouw aan de boeken blijft. Kan ook haast niet anders, want George R.R. Martin is erg nauw betrokken bij de verfilming, hij heeft zelfs sommige afleveringen geschreven.
Als ik kijk naar wat ik tot nu toe gelezen heb wat betreft verfilmingen vind ik het boek vaak wel beter, vaak omdat je ook veel meer achtergrondinfo hebt. Bij deze serie heb je dat vaak wel nodig eigenlijk, omdat het een vrij ingewikkeld verhaal is met vele personages etc..
Denk dat eerst het boek lezen wel beter is ja, want dan is het inderdaad altijd nog de verrassing hoe het neergezet wordt ;)

Ik was idd ook begonnen met boek 1, maar het was zo trouw aan de serie dat het niet te lezen was. Terwijl ik toch echt wel een fantasy fan ben, Wheel of time vooral :D

Smaken verschillen, ik vind Game of Thrones echt veel beter.

Misschien ook gewoon je genre niet?

Terug
Naar boven