Ashbringer45
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 1.457
- Lengte
- 1m79
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe Manderling zijn plan vertelde aan Davos was epic as fuk.
, terwijl hij alleen maar het beste voorhad. Sneaky sneaky Varys op het einde nog, misschien toch een 8/10
Ik heb in anderhalf maand tijd alle boeken uitgelezen. Nog wel 2 weken tussendoor pauze omdat de bibliotheek het boek niet wilde verstrekken, maar uiteindelijk toch alles gelezen.
Hier mijn korte beoordelingen over de boeken: meer over de gebeurtenissen dan over de schrijfwijze.
BOEK SPOILERS!
Het spel der tronen: 8/10. Heel vermakelijk, de wereld wordt goed uitgelegd, alleen jammer dat ik de serie al eerst had gezien. Serie staat 99% gelijk aan het boek. Beetje traag in het begin. Eddard hoofdstukken waren het beste, Catelyn en Bran traag.
De strijd der koningen: 7.5/10: Net iets minder. Heel veel Tyrion, wat toch echt wel heel tof was! Helaas dat Dany's hoofdstukken best een 'vage' bedoeling was. Als ik niet Qarth in de series had gezien had ik een moeilijk beeld bij die gebeurtenissen gehad. En waarom blijven Rakharo, Irri, Jhique en Daxos leven in het boek, en dood in de serie? Niet echt slim sinds Daxos weer in het vijfde boek verschijnt. Bran weer traag as fuk.
Staal en sneeuw: 7.5/10. Tyrels komen in het spel wat in bijzonder vermakelijk vind voor het verhaal, voorderest een hoop gezever in koningslanding wat het een beetje traag maakt, en minder Tyrion ook nog. Dany hoofdstukken zijn leuk om te lezen.
Bloed en goud: 10/10. Srs. Beste boek dat ik ooit heb gelezen, ook al heb ik niet zoveel boeken gelezen. Wellicht komt het ook omdat dit boek nog niet in de serie is gekomen(een gedeelte niet althans). Zoveel plotten en veranderingen waar je zoveel bij na moet denken. Heb mij bijzonder vermaakt! Zoveel belangrijke gebeurtenissen, zoveel belangrijke characters dood... Het ziekste vond ik nog datgene wat Petyr deed in het een na laatste hoofstuk. Ook op de muur leef je gewoon mee met Jon hoe hij tegen de wildlingen vecht, kan echt niet wachten tot 2014 waarneer dit seizoen uitkomt!
Een feestmaal voor kraaien: 6/10. Puur en alleen omdat het een grote introductie is om wat gaan komen, denk ik. De enige hoofdstukken die ik met plezier las waren die van Cercei en Jaime maar voorderest was het er doorheen zwoegen. De Greyjoys en Samwell waren erg saai om te lezen, en Brienne nog erger. Het viel een beetje tegen wat betreft Arya en haar Valar Morghulis(ik had hier meer van verwacht IMO). Maar door dit boek werd wel plaats gemaakt om de leukere karakters veel bladzijdes te geven in Dans.
Oude Vetes, Nieuwe strijd 9/10 Heel erg leuk en vlot om te lezen! Heel veel Jon hoofdstukken waar ik met plezier naar lees. Beetje gefrustreerd door Dany omdat ze niet genoeg tijd aan haar draken besteed(Je ziet toch al dat het foutgaat mens!). Strijd in het Noorden is echt fantastisch om te lezen. Riekt Riekt Riekt, rijmt op paniek...Hoe Manderling zijn plan vertelde aan Davos was epic as fuk.
Zwaarden tegen draken 7.5/10. Niet echt een toepasselijke titel, als er niet eens een zwaard naar een draak is gestoken?(Dat was een speer...) Misschien een beetje tegenvallend door de misleidende titel maar vond het zeker moeilijker lezen dan het eerste deel. Tyrion heeft wel een beetje té veel geluk IMO, als het GRRM z'n favoriete personage niet was had hij hem waarschijnlijk al dood laten gaan, ik zie hem niet echt meer als nuttig personage iig. Heel jammer dat Jon dood is, terwijl hij alleen maar het beste voorhad. Sneaky sneaky Varys op het einde nog, misschien toch een 8/10
BOEKSPOILERSBOEKSPOILERS:
Ik vermoed niet dat John dood is. Ten minste niet als de R+T = J theorie klopt.

BOEKSPOILERS
De wat? Riekt + Theon = Jon?
Melisandra's trucjes zeker. Vind wel dat Carice van Houten een bijzonder grote rol heeft aangeslagen, groter dan ik had verwacht.

Zegt mij helemaal niets om eerlijk te zijn, maar je maakt mij wel nieuwsgierig.BOEKSPOILERS
Woeps, het moest R+L = J zijn. Ken je die? Zo niet, dan typ ik hem hier even uit in een spoiler

Zegt mij helemaal niets om eerlijk te zijn, maar je maakt mij wel nieuwsgierig.![]()
. ![]()
Ik heb even gegoogled en verdomd alles loopt die richting op ja...

Net het eerste boek uit, en nu wil ik heel snel de rest lezen zodat ik mee kan praten haha. Het is wel redelijk irritant om de eerste boeken te lezen als je alle grote gebeurtenissen al weet maar het heeft toch wel wat extra's.
Oftewel let op de details, bedankt voor de tip. Het nadeel is wel dat ik al die verschillende personages die steeds worden geïntroduceerd niet echt kan onthouden, maar hopelijk snap ik het straks toch wel. Die boekspoilers van hier net gingen over alle boeken neem ik aan? Als er bijvoorbeeld alleen spoilers worden geplaatst van boek 1 of 2 ofzo moet het er even bij worden gezet, kan ik ook meelezen.
.