MuscleMeat

Game of Thrones (TV Serie)

Het gaat eerder over een theorie, dus het is niet per se een "spoiler". De aanwijzingen voor de theorie zijn echter verhalen over het verleden die verteld worden over de 5 boeken heen. En na de "mind = blown" post van coexistence vertel ik in een spoiler nog iets uit boek 5 dat de theorie zou moeten bevestigen. Ik zou de spoilers dus niet lezen moest ik jou zijn ;).

Ja ik dacht in eerste instantie dat het Aegon + Dany + Quentin zou worden, maar dat is dus snel genoeg de kop ingedrukt. Is Jon eerder geboren dan Aegon? Het is normaal voor een Targaryen om twee vrouwen/mannen te nemen, zoals vaak vermeld in de boeken, dus ik ga er van uit dat Jon geen bastaard is in deze theorie. Dus is hij de rechtmatige troonopvolger?

---------- Post toegevoegd 25 July 2013 om 21:28 ----------

Ik snap um, straks maar vast met boek 2 beginnen. Ik kan alles tot nu toe in ieder geval wel beter plaatsen als met de serie, vaak genoeg dat ik even een stukje terug lees bijvoorbeeld.
In boek twee is dat heel erg fijn IMO, vooral de stukjes met Dany in Qarth vond ik bijzonder vaag. Heb ik bij de rest van de boekenreeks niet gehad(waarvan de tv series nog niet uit is)

Ja ik dacht in eerste instantie dat het Aegon + Dany + Quentin zou worden, maar dat is dus snel genoeg de kop ingedrukt. Is Jon eerder geboren dan Aegon? Het is normaal voor een Targaryen om twee vrouwen/mannen te nemen, zoals vaak vermeld in de boeken, dus ik ga er van uit dat Jon geen bastaard is in deze theorie. Dus is hij de rechtmatige troonopvolger?

---------- Post toegevoegd 25 July 2013 om 21:28 ----------

In boek twee is dat heel erg fijn IMO, vooral de stukjes met Dany in Qarth vond ik bijzonder vaag. Heb ik bij de rest van de boekenreeks niet gehad(waarvan de tv series nog niet uit is)

Targaryens namen wel eens meerdere echtgenotes, maar er moet dan wel een trouwceremonie geweest zijn. Mogelijks een kleine ceremonie, geheim voor het publiek, maar daar is nog niet echt iets over geweten. Als Rhaegar en Lyanna niet getrouwd waren, dan is Aegon (moest hij legitiem zijn) de echte troonopvolger, en daarna Daenerys. Voor de theorie van de "3 koppen van de draak" denk ik dat het niet echt uitmaakt of hij een bastaard is. Zelfs als bastaard heeft hij natuurlijk het "bloed van de draak."

Aegon was al verschillende maanden oud toen hij werd vermoord tijdens de plundering van Kings Landing. Pas na deze gebeurtenissen in Kings Landing gingen Ned en co. naar de Tower of Joy. Als Lyanna gestorven is na haar bevalling, dan is dat vermoedelijk vlak na de bevalling gebeurd. John zal dus nog maar een pasgeborene zijn geweest, en dus jonger dan Aegon.

Laatst bewerkt:
Vonden jullie het ook niet irritant dat je al wist wat er allemaal zou gebeuren tijdens het lezen van de eerste boeken? Ik lees het deels omdat ik het verhaal goed wil begrijpen, maar het laatste deel van boek 1 was eigenlijk gewoon saai.

Vonden jullie het ook niet irritant dat je al wist wat er allemaal zou gebeuren tijdens het lezen van de eerste boeken? Ik lees het deels omdat ik het verhaal goed wil begrijpen, maar het laatste deel van boek 1 was eigenlijk gewoon saai.

Ik ben na het kijken van seizoen 1 meteen naar de boekhandel gegaan om boek 2 te lezen :p. Ik wou weten hoe het verhaal verder ging. Daarna heb ik alle andere boeken gekocht (gelezen van 2 tot 5). Toen boek 5 uit was heb ik boek 1 gekocht (want die had ik nog niet), en heb ik alle boeken opnieuw gelezen :p. Seizoen 2 en seizoen 3 heb ik dus gekeken nadat ik de boeken al gelezen had. Ik wist bijvoorbeeld al dat (spoiler tv seizoen 3
the red wedding
) zou plaatsvinden :).

Targaryens namen wel eens meerdere echtgenotes, maar er moet dan wel een trouwceremonie geweest zijn. Mogelijks een kleine ceremonie, geheim voor het publiek, maar daar is nog niet echt iets over geweten. Als Rhaegar en Lyanna niet getrouwd waren, dan is Aegon (moest hij legitiem zijn) de echte troonopvolger, en daarna Daenerys. Voor de theorie van de "3 koppen van de draak" denk ik dat het niet echt uitmaakt of hij een bastaard is. Zelfs als bastaard heeft hij natuurlijk het "bloed van de draak."

Aegon was al verschillende maanden oud toen hij werd vermoord tijdens de plundering van Kings Landing. Pas na deze gebeurtenissen in Kings Landing gingen Ned en co. naar de Tower of Joy. Als Lyanna gestorven is na haar bevalling, dan is dat vermoedelijk vlak na de bevalling gebeurt. John zal dus nog maar een pasgeborene zijn geweest, en dus jonger dan Aegon.

Jon: Born In 283AL, at Unknown
Aegon: Born In 282AL, at King's Landing
Dusja, Aegon is eerder, helaas.:(

Ja precies, ik wil ook zo graag verder met het verhaal maar ik ga wel gewoon boek 2 en 3 eerst lezen aangezien het toch wel ingewikkeld is allemaal en het is alsnog vet om te lezen.

Ja een beetje... Maar boek 1 is echt precies hetzelfde. Tweede boek loopt al veel minder gelijk dus is het leuk om de verschillen te zien.

S1E02:
Eddard tegen Jon:
You may not have my name, but you have my blood.

tumblr_mhi191fW3B1rrsuiko1_500.jpg

:roflol:
scumbag-george-r-r-martin-meme.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[afbeelding niet meer beschikbaar]
BL-dKyaCQAEGtPB.jpg

game-of-thrones-winter-is-coming.jpg

f94.jpg

game-of-thrones-meme.jpg

6f5.jpg

hafthor bjornson gaat gregor clegane spelen

best day of my life

Derde recast al voor zover ik weet, Michiel Huisman als Daario Naharis, hoorde dat Tommen al gerecast is, en nu dan Gregor Clegane

Beetje jammer mja zal wel niet anders zijn

Ben blij over Gregor's recast. ELIAAA SAY HER NAMMEEEE yeahh! Daario vind ik jammer dat hij recast is, dat ziet er niet netjes uit. Tommen mwa.... opzich te doen.

Laatst bewerkt:
Nu pas einde van seizoen 3 gezien.

Wat een k*t einde.

Ik haat Game of Thrones. Slechtste serie ooit. Kan er nog steeds niet van slapen, van die 9e aflevering :(

Was wel verdient, moet ie zich maar aan zijn woord houden.

Nu pas einde van seizoen 3 gezien.

Wat een k*t einde.

Ik haat Game of Thrones. Slechtste serie ooit. Kan er nog steeds niet van slapen, van die 9e aflevering :(

Slechtste... of beste? En inderdaad verdient en je zag het mijlenver aankomen.

Na de veldslag is iedereen generaal :rolleyes:

Dat het verdiend was wil ik nog wel inkomen, maar de manier waarop.. . En jammer voor de serie, want ik had het wel voor de Starks (wie niet?). Hoop dat onze Mother of Dragons de serie nu verder alleen kan dragen.

Laatst bewerkt:
:roflol:

Ik verwacht ook veel van volgend seizoen op basis van de boeken.

Terug
Naar boven