MuscleMeat

Gaming pc + monitor

Bezoekers in dit topic

Voor weinig geld een 'sicke gaming setup met lampjes' is wel normaal iets wat je verwacht van jonge mensen :lol:
Ojaa, helemaal vergeten. Op dit forum ben je pas stoer als je aan de roids zit, elk weekend een ander bevredigd en minimaal 5k+ per maand verdiend. Sorry
 
1673287805176.png

vette shit bro, echt sigma tippedietoppers zoals de coole kids op tiktok zeggeuh!
 
Ojaa, helemaal vergeten. Op dit forum ben je pas stoer als je aan de roids zit, elk weekend een ander bevredigd en minimaal 5k+ per maand verdiend. Sorry

Het was echt geen persoonlijke aanval hoor....
 
Tuurlijk wel. Mijn editing laptop doet gewoon alles qua games, laat staan Runescape.
Bekijk bijlage 575171
Ryzen 5 5600h met een rtx 3060 en 16gb ddr4. Het is nu een rottijd voor gpu's gewoon, en als je niet de know-how hebt op een desktop in mekaar te zetten/onderhouden is dit gewoon een goede oplossing.

Gamen op een laptop is gewoon zonde, je zit vast aan slechte ergonomics, een veel te klein scherm van lage kwaliteit en mindere specs. Al maakt specs in dit geval niet uit want OSRS.

Dan is een all in one nog een betere optie omdat het scherm meestal van veel hogere kwaliteit is en er gewoon meer ruimte is voor alle hardware.

Een laptop is top als je graag een laptop wilt, maar als je een goede game ervaring wilt hebben is een laptop echt een slechte keuze.
 
Ojaa, helemaal vergeten. Op dit forum ben je pas stoer als je aan de roids zit, elk weekend een ander bevredigd en minimaal 5k+ per maand verdiend. Sorry
Toch maar aan de roids dan.
 
Gamen op een laptop is gewoon zonde, je zit vast aan slechte ergonomics, een veel te klein scherm van lage kwaliteit en mindere specs. Al maakt specs in dit geval niet uit want OSRS.

Dan is een all in one nog een betere optie omdat het scherm meestal van veel hogere kwaliteit is en er gewoon meer ruimte is voor alle hardware.

Een laptop is top als je graag een laptop wilt, maar als je een goede game ervaring wilt hebben is een laptop echt een slechte keuze.
maxxtro-pb-650-2-7612320135084.jpg
 
Ja maar waarom dan niet gewoon een desktop?
Omdat die meer know-how vragen en tegenwoordig niet veel beter presteren in de lower to mid budget range klasse, en je kan hem ook gewoon later meenemen om te casten op je tv als je wil, of op de trein/toilet/...
Een desktop is leuk als je echt krachtige toestellen nodig hebt en wil. Voor al de rest is het momenteel beter uit te kijken naar een laptop, zelfs voor VR tegenwoordig.
 
Ojaa, helemaal vergeten. Op dit forum ben je pas stoer als je aan de roids zit, elk weekend een ander bevredigd en minimaal 5k+ per maand verdiend. Sorry
Telt elk weekend jezelf bevredigen ook?

Ik vraag dit voor een vriend.
 
Nou nou, humeurtje?
 
Heb de vraag uit staan bij coolblue. Ben benieuwd waar ze mee komen 😀
Screenshot_20230109_224029_WhatsApp.jpg
 
Coolblue heeft niks met RGB onder de €800 excl monitor
 
Ik bouw zelf pc's in elkaar. Shit ik was zelfs nog een streamer op het Twitch plaform! Had hele mooie game pc toen in elkaar geschroefd met zo'n raampje erin en allemaal lampies zo dat je er naar kan kijken.
Weet je waar dat ding nu staat? Op de grond naast mijn bureau en een muur. :laugh: Mijn ervaring is als mensen mij vroegen een (simpele) game pc te bouwen. Ze vroeg of laat meer willen gaan met dat ding.
Mijn advies is als je het echt wil spaar dan nog even door een wat betere gamepc. Die dingen zijn binnen een maand of 3 antiek zo snel gaat de techniek tegenwoordig.
 
Heb de vraag uit staan bij coolblue. Ben benieuwd waar ze mee komen 😀Bekijk bijlage 575187
Waarschijnlijk een compleet ongebalanceerde prebuild waar wel een r7 of i7 cpu inzit, met daarnaast een rotvideokaart voor 1200 euro.
Ik geen pc's meer in mekaar buiten voor mezelf of voor werk, omdat ik niet uit de kosten kom en de low power budget-gpu's van nu nog steeds dezelfde zijn als die van 5 jaar geleden, vaak voor dezelfde prijs.

Ik zou eerder Alternate eens contacteren, die zullen je beter kunnen helpen en dan zelf de pc in mekaar steken.
 
Ik heb zelf in 2014 een Acer prebuild gekocht, I5 zonder videokaart of SSD.

Heb ik in 2021 een tweedehands 1660, nieuwe SSD en powersupply en een tweedehandskast omheen gebouwd. Werkt nog prima, kosten voor de upgrades waren ongeveer €425.

Ik had wel een hoop uitdagingen met de 'build' omdat prebuild moederborden specifiek gemaakt zijn voor die prebuild. Ik zit dus nog vast aan 8GB DDR3 en had bijvoorbeeld geen aansluiting voor de case fans. Uiteindelijk heb ik die laatste wel opgelost maar het was wel een uitdaging.

HertogSandBox ik moet me wel echt aansluiten bij wat de rest zegt, een RGB setup is leuk, voor een week, dan ben je er op uitgekeken.

Screenshot_20230110_142821.jpg


Inmiddels staat het er zo bij
20230110_142853.jpg
 
Ik heb zelf in 2014 een Acer prebuild gekocht, I5 zonder videokaart of SSD.

Heb ik in 2021 een tweedehands 1660, nieuwe SSD en powersupply en een tweedehandskast omheen gebouwd. Werkt nog prima, kosten voor de upgrades waren ongeveer €425.

Ik had wel een hoop uitdagingen met de 'build' omdat prebuild moederborden specifiek gemaakt zijn voor die prebuild. Ik zit dus nog vast aan 8GB DDR3 en had bijvoorbeeld geen aansluiting voor de case fans. Uiteindelijk heb ik die laatste wel opgelost maar het was wel een uitdaging.

HertogSandBox ik moet me wel echt aansluiten bij wat de rest zegt, een RGB setup is leuk, voor een week, dan ben je er op uitgekeken.

Bekijk bijlage 575204

Inmiddels staat het er zo bij
Bekijk bijlage 575205
Eens wat betreft RGB. Heb wel nog Hue lights, af en toe leuk om te syncen met gamen.
Maar 1 scherm? Ik wil echt nooit meer iets anders dan (minimaal) 2.

Enne.. kan je je afzuig niet wat meer uit te zicht werken? :p
 
Eens wat betreft RGB. Heb wel nog Hue lights, af en toe leuk om te syncen met gamen.
Maar 1 scherm? Ik wil echt nooit meer iets anders dan (minimaal) 2.

Enne.. kan je je afzuig niet wat meer uit te zicht werken? :p

Ik wil in de toekomst nog 2 mooie schermen kopen, dit is een oude TV :roflol:

Ik ben momenteel de zolder aan het ''verbouwen'' eigenlijk is het gewoon een opslag zolder, ik maak er nu mijn ''mancave'' van.
er komt een doek voor de ketel en afzuiging.
Links komt de TV.
20221029_143406.jpg

20221120_173015.jpg
 
Heb de vraag uit staan bij coolblue. Ben benieuwd waar ze mee komen 😀Bekijk bijlage 575187
Coolblue hun personeel is over het algemeen niet echt opgeleid voor die materie, ze gaan je wel een degelijk voorstel geven.
Die lads van Alternate zijn echt goed
 
Back
Naar boven