XXL Nutrition

gebakken kip

Ano_9247

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Lengte
1m78
Als ik mijn kip bak, verliest het dan voedingswaarden?

Wat zijn de voedingswaarden van gebakken kip over het algemeen, ik haal meestal kipfilet bij AH.

Fijne zonnige dag!

Nee niet noemenswaardig.

En anders eet je bij twijfel een kippetje meer who cares?

dan eet je het toch rauw

verliest bijna niks, alleen haal het zelf ook bij AH. maar van 1kg blijft er maar 600/700 gr op ze hoogst over. dus als je aan een 1kg vlees wilt komen per dag ben je flink wat kwijt. tis maar wat je wilt.

Hoeveel kcal komen er ongeveer bij als je kip in olie bakt?

ik heb gehoord dat je kipfilet het beste in pindakaas kan bakken

ik zal sowieso geen olie pakken om in te bakken maar kokos vet
bakken in olijf olie is uiteindelijk hetzelfde als frituren aangezien de structuur kapot gaat als het verhit wordt en er dan transvetzuren vrij komen. kokos vet heeft dat niet.

zolang je geen klonten boter of olie gebruik zit maakt het amper uit wat je gebruikt ook is het is niet zo dat wanneer je een eetlepel olie gebruikt om te braden dat dit allemaal in je eten komt..

maar om OP zijn vraag te beantwoorden: als je iets bakt verdampt alleen t water en niet de voedingswaarde(tenzij je het verbrand ofc)

zolang je geen klonten boter of olie gebruik zit maakt het amper uit wat je gebruikt ook is het is niet zo dat wanneer je een eetlepel olie gebruikt om te braden dat dit allemaal in je eten komt..

maar om OP zijn vraag te beantwoorden: als je iets bakt verdampt alleen t water en niet de voedingswaarde(tenzij je het verbrand ofc)

waarom zou je uberhaubt het risico nemen als er veiligere manieren zijn om te bakken of te braden?
desnoods een grill, dan heb je helemaal gen olie enzo nodig..

ik zal sowieso geen olie pakken om in te bakken maar kokos vet

bakken in olijf olie is uiteindelijk hetzelfde als frituren aangezien de structuur kapot gaat als het verhit wordt en er dan transvetzuren vrij komen. kokos vet heeft dat niet.

Hahahahahahaha. Cool story bro.

Terug
Naar boven