XXL Nutrition

Gebedsruimte in ziekenhuis

wat heb je trouwens liever, dat er iemand naast je in de kantine gaat bidden, of ergens waar jij het niet kan zien,
neem aan het tweede als je met rust gelaten wilt worden :rolleyes:

Ik moet je hierin wel gelijk geven. Mocht ik in het ziekenhuis liggen zit ik ook niet te wachten op een gelovige die naast mij allerlei kreten uitslaat....

ga dan uithuilen bij de bedrijven of het ziekenhuis, ze dwingen niemand maar vragen erom. als het niet goed werd gevonden was het wel geweigerd.
Dat is het juist, ziekenhuizen laten dit gebeuren omdat er geen regels zijn. Het zou verboden moeten worden.

wat heb je trouwens liever, dat er iemand naast je in de kantine gaat bidden, of ergens waar jij het niet kan zien,
neem aan het tweede als je met rust gelaten wilt worden :rolleyes:
Dat ze het thuis doen, dat zeg ik toch net :rolleyes:

Waarom zou ik belastingen moeten betalen om voorzieningen te helpen bouwen voor elke aanhanger van elk geloof dat ooit eens uitgevonden is? Ik wil niet meewerken aan geloof, ik wil het juist afbouwen.

die ruimtes bestaan al veel langer hebben ze ook in gevangenissen ....

Wat the hell is ur problem? Wat als je nou om een bepaalde reden in het ziekenhuis moet blijven voor een bepaalde tijd? Het is toch fijn voor gelovige mensen als ze dan ergens kunnen bidden.
Wat als ik als atheïst nou om bepaalde reden in een ziekenhuis moet blijven? Het zou dan toch fijn zijn als ik dan mijn favoriete hobby's zou kunnen doen he? Maar dat kan ook niet, pech gehad.

Wat als ik als atheïst nou om bepaalde reden in een ziekenhuis moet blijven? Het zou dan toch fijn zijn als ik dan mijn favoriete hobby's zou kunnen doen he? Maar dat kan ook niet, pech gehad.

klausmonster
Banned

Karma Power: 0

Hebben jullie een automatische kloonbanner of wat? Ik kan niet eens meer een serieuze account aanmaken op dit forum. :eyes:

alles wat geloofsgerelateerd is zou op elke openbare plaats moeten geweerd worden.
geloof is altijd iets voor minderheidsgroepen en daar hoeven andere mensen en andersdenkenden niet mee geconfronteerd te worden.

het is enkel een doorn in het oog omdat het de schijn lijkt op te wekken of het aan jou opgedrongen wordt en irritatie is iets wat iedereen kan missen als kiespijn.

als ik me niet vergis zijn er op de luchthaven van Zaventem ook gebedsruimten voorzien.
totaal ridicul gewoon... nog een schietgebedje vóór het opstijgen misschien ?

Kunnen jullie alsjeblieft stoppen met mijn kloons te bannen? :( Ik maak alleen maar serieuze posts. Mijn orginele account (cookiemonster) is zonder reden geband :( Ik moet dus wel kloontjes maken om te posten, want er werd niet ingegaan op het bericht wat ik Big-T heb gepost.

Dat is het juist, ziekenhuizen laten dit gebeuren omdat er geen regels zijn. Het zou verboden moeten worden.

Dat ze het thuis doen, dat zeg ik toch net :rolleyes:

Waarom zou ik belastingen moeten betalen om voorzieningen te helpen bouwen voor elke aanhanger van elk geloof dat ooit eens uitgevonden is? Ik wil niet meewerken aan geloof, ik wil het juist afbouwen.

in nederland hebben we vrijheid van godsdienst, als fundamenteel recht nog wel, opgenomen in de grondwet.

als je je daarin niet vinden kan, dan moet je maar lekker in een land gaan wonen waar ze dat niet hebben :D

En jij weet wel waar je over praat als je het over Allah hebt?

....................... [...].
lekker nodig gelijk te gaan beledigen, vandaar de negatieve karma :thumbs:
mijn opmerking sloeg op zijn opmerking van een voorgaande post, dus OF je volgt alles OF je gaat je gewoon bezighouden met zaken die je wel kan volgen :wave:

lekker nodig gelijk te gaan beledigen, vandaar de negatieve karma :thumbs:
mijn opmerking sloeg op zijn opmerking van een voorgaande post, dus OF je volgt alles OF je gaat je gewoon bezighouden met zaken die je wel kan volgen :wave:

Het enige wat ik niet kan volgen dat zijn volwassen mannen die in sprookjes geloven en dan anderen betichten er het fijne niet van te weten :o

En als ik het vertaal in het engels staat er gewoon bullshit en dat is niet beledigend.

Ohh ik vergeet dat moslims alles als beledigend opvatten............

in nederland hebben we vrijheid van godsdienst, als fundamenteel recht nog wel, opgenomen in de grondwet.

als je je daarin niet vinden kan, dan moet je maar lekker in een land gaan wonen waar ze dat niet hebben :D
Vrijheid van godsdienst maakt deel uit van de vele vrijheden die wij hier kennen. Die vrijheid heeft iedereen en daar mag inderdaad niet aan geraakt worden. Dat is dan ook het enige wat die wet zegt. Maw, ik heb er geen probleem mee dat iemand gelovig is, zolang die persoon mij:

1. geen overlast bezorgd
2. geen geld kost

En als derde punt moet staat en religie gescheiden blijven. Maw, openbare gebouwen moeten geen religie steunen of ruimten ter beschikking stellen voor het belijden van geloof. Openbare gebouwen hebben niet die functie en mogen daarvoor dan ook niet misbruikt worden.

Gelovigen moeten verder altijd hun eigen gebouwen voorzien, mogen geen subsidies genieten en mogen niet storend zijn voor de omgeving. Ook moet er een beperking komen in het aantal religieuze gebouwen per gemeente of stad.

Want ook aan vrijheden zijn regels en beperkingen verbonden, als die je niet aanstaan dan moet je maar lekker in een land gaan wonen waar ze dat niet hebben :D

:rolleyes: :rolleyes:

grote T denkt ook te weten waar hij over praat :rolleyes:
Ik denk dat ik dat wel weet ja, gezien mijn studies en ervaring.

Vrijheid van godsdienst maakt deel uit van de vele vrijheden die wij hier kennen. Die vrijheid heeft iedereen en daar mag inderdaad niet aan geraakt worden. Dat is dan ook het enige wat die wet zegt. Maw, ik heb er geen probleem mee dat iemand gelovig is, zolang die persoon mij:

1. geen overlast bezorgd
2. geen geld kost

En als derde punt moet staat en religie gescheiden blijven. Maw, openbare gebouwen moeten geen religie steunen of ruimten ter beschikking stellen voor het belijden van geloof. Openbare gebouwen hebben niet die functie en mogen daarvoor dan ook niet misbruikt worden.

Gelovigen moeten verder altijd hun eigen gebouwen voorzien, mogen geen subsidies genieten en mogen niet storend zijn voor de omgeving. Ook moet er een beperking komen in het aantal religieuze gebouwen per gemeente of stad.

Want ook aan vrijheden zijn regels en beperkingen verbonden, als die je niet aanstaan dan moet je maar lekker in een land gaan wonen waar ze dat niet hebben :D

Ik denk dat ik dat wel weet ja, gezien mijn studies en ervaring.

ik woon in een land waar die vrijheden me tot nu toe redelijk uitkomen, dus ik klaag niet :thumbup:

dus het geloof neemt ook al ruimte in? in een huis waar zieken mensen geholpen moeten worden? er zijn zoveel zieken mensen en gaat het personeel zo de ruimte benutten???

Edit: Toch maar weggehaald, geen idee of het over de schreef is en ik moet oppassen.

Om ontopic te gaan: Ik was gister toevallig in het Radboud ziekenhuis, liep nog langs die gebedsruimte, en ik dacht: oh brother, belachelijke zooi weer dit. Ook nog gezocht naar een christelijke gebedsruimte, niet gevonden.

Terug
Naar boven