AndroidHealthClinic

gebruik riem bij deadliften?

Ik heb tot nu toe altijd zonder riem getraint.
Zie er de noodzaak niet van in ik kan 200+ deadliften, bijna 200 squatten en ik heb nog nooit rug problemen gehad.
Persoonlijk zou een riem mij belemmeren omdat ik nu precies weet hoe alles aanvoelt en bij het gebruik van een riem ben ik te lang nodig om te wennen aan het nieuwe "gevoel".
En daardoor denk ik dat het eerder misgaat dan zonder riem.
En de gasten die ik tegenwoordig zie of heb gezien komen binnen met een riem om en gaan weg met hun riem om.
De oefeningen voeren ze zwaar, maar niet correct uit.

Van deadliften zonder riem krijg je een hernia.

Een riem kán werken, mits goed gebruikt. En dat laatste kunnen weinigen denk ik, ik iig niet...
Maar er zijn dingen die véél belangrijker zijn om je rug gezond te houden dan een riem en daar hoor je weinigen over.

Ja en van squatten met riem een bochel!
Liever een bult in mijn rug dan één op mn rug.
Niet te veel poep praten he!
Haha. Was geen serieuze opmerking, wilde gewoon mee doen met de rest: onzin posten.
Een breekbare ecto als adema lift 250, zonder riem. Gaat echt wel goed, zolang je techniek maar goed is.

Haha. Was geen serieuze opmerking, wilde gewoon mee doen met de rest: onzin posten.
Een breekbare ecto als adema lift 250, zonder riem. Gaat echt wel goed, zolang je techniek maar goed is.

Hmm even offtopic maar wat is dat toch met die Adema verering. Aan de ene kant wordt zijn enorme vooruitgang geroemd en aan de andere kant wordt hij toch nog een breekbare ecto genoemd. ???

Hmm even offtopic maar wat is dat toch met die Adema verering. Aan de ene kant wordt zijn enorme vooruitgang geroemd en aan de andere kant wordt hij toch nog een breekbare ecto genoemd. ???

Ook grappig dat ie erbij blijft dat volume training het is en dat gewicht niet uitmaakt maar ondertussen deadlift ie dus wel 250 kg :rolleyes: .

Ook grappig dat ie erbij blijft dat volume training het is en dat gewicht niet uitmaakt maar ondertussen deadlift ie dus wel 250 kg :rolleyes: .

volumetraining -> loaden van de spier -> sets * herhalingen * gewicht

=> gewicht is van belang maar slechts 1/3 van het doel.

:roflol: dat heb ik hem nog nooit zien posten.

Wel dat je veel lifts dicht tegen je 1RM moet liften, ongeveer het tegenovergestelde van wat jij zegt.

als je de centjes voor een riem hebt, het kan nooit geen kwaad......

Adema lacht zich rot als hij dit leest.

Elke x dat hij spreekt is het memorabel.. we moeten vereerd zijn dat hij ons over 5 maanden even een moment geeft in zijn drukke schema.

in het begin toen ik begon met deadliften heb ik wel een riem gebruikt ook omdat ik mijn onderrug als mijn zwakste punt beschouwde ( ik ben er in het verleden een paar keer door heen gegaan - dus ik ben dit heel rustig gaan opbouwen.Maar nu trek ik zonder riem 160 kilo en heb ik nergens last van.
Maar bij een zware squat pak ik hem nog wel eens

Amazing squat! - Google Video
Dit is een van de filmpjes die ik wel is kijk voor de motivatie. Hij squat best zwaar (3xbw :D), maar blijkbaar gaat het prima zonder belt :D Fijn muziekje ook wel.

Een riem kán werken, mits goed gebruikt. En dat laatste kunnen weinigen denk ik, ik iig niet...
Maar er zijn dingen die véél belangrijker zijn om je rug gezond te houden dan een riem en daar hoor je weinigen over.

Ik gebruik geen riem omdat ik het (nog) niet nodig heb.

Ik hoor jou ook niet ;)

Doel je op slechte houding, geen goeie techniek bij oefeningen waar je rug belast wordt. Of je onderrug onvoldoende trainen zodat het een zwakke schakel blijft.

ik gebruik een riem vanaf 85~90% van mijn 1RM ( in mijn geval dus vanaf 170 kilo)

;)

het is juist om overbelasting tegen te gaan, dus ook met veel reps met 120~150 kilo zal ik geen riem gebruiken!
dit doe ik bewust om mijn rug stevig te maken, de riem is een HULPmiddel!

Terug
Naar boven