AndroidHealthClinic

Gebruik voedingsschema

wilpolman

Novice
Waardering
0
Hallo,

Stats
Lengte 190 cm
Gewicht 92 kg
BMI 25,5
Middelomtrek * 97 cm
Vetpercentage * 20%

Dagelijkse behoefte 2772 kcal
Cutten voedingsschema 2217 kcal

Ik ben geen bodybuilder en zal er ook niet snel één worden, maar ik vind de artikelen op dit forum interessant en leerzaam. Zo ben ik bekend geraakt met de term "cutten" en dit wil ik gaan doen. Op dit forum zie ik verschillende voedingsschema´s voorbij komen. Deze beperken zich echter vaak tot 1 schema. Wordt dit schema meerdere keren per week gebruikt? En hoe lang is de periode van cutten? Ik wil aan de slag gaan met het samenstellen van voedingsschema´s, maar wil graag eerst weten hoe je hier uberhaupt goed mee omgaat.

THNX!

Schema's worden dagelijks gebruikt. Sommige mensen varieren in het geheel niet, anderen wel (meestal vooral in de warme maaltijd).

Hoe lang het duurt hangt af van 2 dingen
1 - hoe snel het gaat
2 - wanneer je tevreden bent.
Al zal ik niemand aanraden om extreem lang te cutten... (afhankelijk ook van het vetpercentage) Liever een paar kortere cut's van 2 a 4 maanden dan 1 hele lange van een jaar.

Cutten maakt deel uit van een cyclus waar ook een bulkfase inzit. Ik snap dus niet helemaal waarom je zou willen cutten als je geen specifiek doel/programma hebt. Het lijkt me beter een "algemeen" voedingsschema te maken. Hoe je daarin varieert maakt niet uit. Zorg dat je de juiste voedingsmiddelen binnen krijgt.

• Topic Starter Topic Starter
Doel/programma

Ik snap dus niet helemaal waarom je zou willen cutten als je geen specifiek doel/programma hebt.

Bedoel jij hiermee dat ik mijn doel specifieker moeten maken, door het vetpercentage op te nemen wat ik wil bereiken? Bijvoorbeeld 13%?

Ik heb wel een doel/programma, te weten afvallen door het vetpercentage te verlagen. Om dit doel te behalen train ik voor de halve marathon in 020 in oktober, ondersteun ik dit door middel van KT en wil ik mijn voedingspatroon aanpassen.

Grtz

Terug
Naar boven