Fitness Seller

Gedwongen ontslag moeten nemen

• Topic Starter Topic Starter
En zoals ik al een paar keer heb gezegt, ik wil verhuizen, maar zowel de financieen als de thuissituatie laten dat op dit moment niet toe.

Je woont nog thuis of wat? Want met huursubsidie, de ib-groep en anti-kraak wonen, kom je echt een heel eind.

gewoon ontslag nemen, die maand dat je nog moet komen werken ziekmelden. lekker dat traject gaan volgen en klaar. Voor zo n debiele hond wil je nog niet eens werken!
succes!

Het hele probleem is dus dat mijn baas mij dwint om mijn ontslag in te dienen omdat ik via de SD dat traject kan gaan volgen en daarna waarschijnlijk reintegratie kan gaan doen.

ik heb niet het hele topic gevolgd maar hoe kan iemand je nou dwingen om ontslag te nemen? Staat er iets op het spel ofzo?

hoi meiscream
gewoon jezelf ziek melden tot ze je ontslaan, dit klinkt heel simpel en kinderlijk maar het werkt wel.

hoi meiscream
gewoon jezelf ziek melden tot ze je ontslaan, dit klinkt heel simpel en kinderlijk maar het werkt wel.

zou kunnen , maar dat kan wel een hele tijd gaan duren voordat ze je überhaupt mogen ontslaan tijdens ziekte.

Maar bovenal ,... waar is je eigenwaarde als je zoiets doet ,... klinkt mij in de oren als zo'n luie ***** die alleen wilt profiteren ipv werken voor z'n/haar geld :(

Ik werk althans liever voor m'n geld.

Als je ontslag wilt uitlokken, zou je beter niet op komen dagen op een ingeplande dag ofzo.

FF tussendoor , waarom wil je ontslagen worden eigenlijk ??? zoiets staat niet erg lekker op je CV :(
Toch niet om in de WW te komen he :( lijkt mij namelijk dat dat niet nodig is en dat er helemaal op jonge leeftijd meer dan genoeg werk is ,.. zeker voor tijdelijk. ( fabriek e.d. )

zou kunnen , maar dat kan wel een hele tijd gaan duren voordat ze je überhaupt mogen ontslaan tijdens ziekte.

Maar bovenal ,... waar is je eigenwaarde als je zoiets doet ,... klinkt mij in de oren als zo'n luie ***** die alleen wilt profiteren ipv werken voor z'n/haar geld :(

Als je ontslag wilt uitlokken, zou je beter niet op komen dagen op een ingeplande dag ofzo.

IK HOOP MAAR DAT JE NIET n*ger BEDOELDE!!!!!!!!!

Laat Gorillor dit maar even oplossen.

Ik woon in de polders van oost-groningen. De Mac is ook zo'n 15 km verderop. Verder zijn er hier alleen baantjes als weekendhulp of richting techniek te vinden.

Yeah, Oost Grun! Daar waar het communisme het langst overeind bleef. Er staat in die buurt zelfs nog een beeld van Lenin:)

Maar idd, een van de armste stukken NL helaas. Beetje sparen en op naar Groningen centrum, lekker lenen bij IB, krijg je ook nog extra in jou geval mss en dan betere toekomst.

MacDonalds..je bent 21..kom op. Sorry dat ik het zeg maar tis een beetje voor r**ards om daar te werken en volgens mij ben jij dat niet.

Misschien terug naar school gaan?

beetje onzin dit hoor in haar geval, ze heeft duidelijk met een klote baas te maken, bij dat soort lui mag je je dus moreel gezien gewoon ziek melden met griepje hier griepje daar.
In Nederland kost nu eenmaal alles geld, en als je geen geld hebt wat dan? dus ja je kunt nog altijd beter willen profiteren van een uitkering dan met compleet lege handen staan. Je kunt natuurlijk altijd wel werk vinden als je wilt...portieken schoonmaken, vuilnis ophalen, asperges steken, tomaten plukken en om 4 uur s'ochtends je bed uit om op de bloemenveiling aan de slag te gaan.
Kijk het is maar wat je wilt, ikzelf zou dus nooit voor bovenstaande baantjes opten omdat ze in mijn ogen denigrerend zijn, er zijn hier niet voor niets zoveel polen.

beetje onzin dit hoor in haar geval, ze heeft duidelijk met een klote baas te maken, bij dat soort lui mag je je dus moreel gezien gewoon ziek melden met griepje hier griepje daar.
In Nederland kost nu eenmaal alles geld, en als je geen geld hebt wat dan? dus ja je kunt nog altijd beter willen profiteren van een uitkering dan met compleet lege handen staan. Je kunt natuurlijk altijd wel werk vinden als je wilt...portieken schoonmaken, vuilnis ophalen, asperges steken, tomaten plukken en om 4 uur s'ochtends je bed uit om op de bloemenveiling aan de slag te gaan.
Kijk het is maar wat je wilt, ikzelf zou dus nooit voor bovenstaande baantjes opten omdat ze in mijn ogen denigrerend zijn, er zijn hier niet voor niets zoveel polen.

Ik ken haar verhaal idd , spreek d'r wel vaker ;)
In haar geval is het idd anders omdat ze een opleiding en baan in het vooruitzicht heeft !! ( dan nog zou ik in mijn geval liever ontslag nemen dan ontslagen worden ,.. alleen al puur voor m'n CV ;) )

Maar goed ik doelde niet persé op haar situatie , maar eerder op het gebruiken van zulke trucjes ,... sry ben ik niet erg van gecharmeerd .
Waarom zouden die andere baantje beledigend zijn ? ben je minder omdat je wat minder capaciteiten hebt ??? maakt dat je een minder mens ???

Het lijkt hier echt steeds gekker te worden in de zin van "niet willen onder doen voor de buurman" hij verdiend 1750 dus ik moet dat ook minimaal verdienen ,.........

In mijn ogen is er dan ook niets mis met even tijdelijk wat bollen plukken of taxirijden of wat dan ook ! je weet voor jezelf op dat moment wel beter , dwz niet dat de andere die daar werken minder zijn , maar jij weet dat je meer in je mars hebt en ook dat dit even tijdelijk is om de lege ruimte op te vangen !!
Imo altijd beter dan steun trekken !!!!!!!! ,... maar goed dat is mijn mening ;)

Ik heb gedacht aan ziek melden, maar dat zou betekenen dat ik elke dag, ook in het weekend en op feestdagen, tussen 9 en 17 thuis moet zitten, omdat er misschien iemand van de arbo langs kan komen. Trainen kan dan niet, ik zou niet eens boodschappen kunnen doen, want de supermarkt gaat om 17 dicht!
Als ik ontslag neem is er kans dat mijn recht op uitkering vervalt, als dat recht vervalt, heb ik geen recht meer op die opleiding en baan die ik via hun zou krijgen. Sowieso weiger ik ontslag te nemen omdat mijn baas me hiertoe dwingt. Ontslagen worden staat slechter op mijn CV, maar dat heb ik er in dit geval wel voor over.
En de Mac, tsja... Ik heb ook op het land gestaan, rabarber plukken, werk ik toch liever bij de Mac. Was wel echt mijn allerlaatste keuze en optie. Na alle afwijzingen op sollicitaties die ik gehad heb was ik het gewoon zat om thuis te zitten. Als je bij het CWI komt, ze kijken je CV door en zeggen "We hebben niks voor je, dus die sollicitatie plicht vervalt, want voorlopig zie ik het ook niet gebeuren dat er werk voor je komt." dan zegt dat ook wel genoeg. Dan maar zo'n rotbaantje tot er wat beters langskomt.

Ga toch terug studeren!

Ik heb gedacht aan ziek melden, maar dat zou betekenen dat ik elke dag, ook in het weekend en op feestdagen, tussen 9 en 17 thuis moet zitten, omdat er misschien iemand van de arbo langs kan komen. Trainen kan dan niet, ik zou niet eens boodschappen kunnen doen, want de supermarkt gaat om 17 dicht!
Als ik ontslag neem is er kans dat mijn recht op uitkering vervalt, als dat recht vervalt, heb ik geen recht meer op die opleiding en baan die ik via hun zou krijgen. Sowieso weiger ik ontslag te nemen omdat mijn baas me hiertoe dwingt. Ontslagen worden staat slechter op mijn CV, maar dat heb ik er in dit geval wel voor over.
En de Mac, tsja... Ik heb ook op het land gestaan, rabarber plukken, werk ik toch liever bij de Mac. Was wel echt mijn allerlaatste keuze en optie. Na alle afwijzingen op sollicitaties die ik gehad heb was ik het gewoon zat om thuis te zitten. Als je bij het CWI komt, ze kijken je CV door en zeggen "We hebben niks voor je, dus die sollicitatie plicht vervalt, want voorlopig zie ik het ook niet gebeuren dat er werk voor je komt." dan zegt dat ook wel genoeg. Dan maar zo'n rotbaantje tot er wat beters langskomt.

:thumb: juist !

Iig suc6 meid ;)

Daar heb ik nu wat aan.... Studies beginnen pas in september weer he...

Anyways, rechtsbijstand net gebeld, die hadden zo ook geen antwoord voor me, dus moet maar allemaal papierwerk op gaan sturen...
En nu op weg naar CWI en trainen, ben er met een uur of 5 wel weer.

Terug
Naar boven