Fitness Seller

Gedwongen ontslag moeten nemen

Natuurlijk mag je dat zo noemen :D

En voor die opleiding ben ik aardig wat te oud. Is middelbare school. En ik wil gaan lassen, het liefst TIG aluminium. Daarvoor wil ik dus de opleiding tot booglasser gaan volgen.

Lol, mbo metaal is er vanaf niveau 1, daar kan iedereen beginnen. Maar ik kan me niet voorstellen dat je met een hbo propedeuse en een havo diploma niet naar mbo niveau 4 kan.

ga in het zwart gaan werken, meer geld verdienen zo

Ik heb geen zin om het hele topic door te lezen maar aan iedereen die met ontslag te maken krijgt: DENK AAN JEZELF! Het CWI en het UWV zijn niet je vrienden, ook al lijkt dat in eerste instantie wel zo.

Waarom ging je ook alweer niet verder met de opleiding waar je een propedeuse van hebt? Full time lassen lijkt me nou ook niet echt iets om naar uit te kijken.

Ze kunnen je nooit zomaar ontslaan.
Maar als je nou echt precies wilt weeten van hoe en wat ga dan naar het Juridisch loket. Het Juridisch Loket Die geven je gratis advies in allerlei zaken.
Ook mbt ontslag en zo hun kunnen alle regels en wetten.
Je kan info vinden op de site maar je kan ook een afspraak maken met ze en dan kan je langs komen ze zitten door het hele land.

Ik heb zelf een soort gelijk iets gehad en ze hebben mij goed geholpen.
en wat ik al zei het is gratis.

Wat ik inderdaad niet snap, is als je je P hebt op het HBO je alles wel kan doen. Waarom doe je dat dan gewoon niet ?

Ja meiscream.. leg dat maar eens ff uit meissie.. :D

lassen...
komt behoorlijk wat bij te kijken, verdient wel goed, maar je moet er ook goed in zijn dan, en tsja, of het aangenaame werksfeer is... ik heb er men twijfels over, ongezonde lucht, slecht voor je ogen, slechte houding, ik weet het zo niet, ken zat kerels die lassen gevolgd hebben en nu ergens met heftruck rijden na jaartje lassen in fabriek

lassen...
komt behoorlijk wat bij te kijken, verdient wel goed, maar je moet er ook goed in zijn dan, en tsja, of het aangenaame werksfeer is... ik heb er men twijfels over, ongezonde lucht, slecht voor je ogen, slechte houding, ik weet het zo niet, ken zat kerels die lassen gevolgd hebben en nu ergens met heftruck rijden na jaartje lassen in fabriek

M'n buurman is ook lasser en hij doet het zo graag, dat is niet normaal. Het is dat ie laatst wat problemen met zijn gezondheid heeft gehad, maar anders waren dagen van 16 uur per dag geen uitzondering. (en dat vaker 7 dagen in de week)

M'n buurman is ook lasser en hij doet het zo graag, dat is niet normaal. Het is dat ie laatst wat problemen met zijn gezondheid heeft gehad, maar anders waren dagen van 16 uur per dag geen uitzondering. (en dat vaker 7 dagen in de week)

Kreeg zeker per strekkende meter betaald? :D

Ouderwets staaltje bluf van die bedrijfsleider. Niks van aantrekken en als je opgeroepen wordt, kom je gewoon. Als je niet wordt opgeroepen, moet de mac je die vier uur betalen ivm je contract.

In iedergeval geen ontslag nemen en ook niet gaan schelden.

Kreeg zeker per strekkende meter betaald? :D

Nee. :D

Hij werkt sowieso een hele dag voor een baas. Sinds een paar jaar is hij ook voor zichzelf begonnen en draaide dus 'dubbele' diensten. (voordat hij voor zichzelf begonnen was deed ie de 'dubbele' dienst gewoon thuis in de schuur)

Ja, werken daar is ie niet vies van. Hij ziet het volgens mij ook niet echt als werken, maar meer als hobby. :D

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik inderdaad niet snap, is als je je P hebt op het HBO je alles wel kan doen. Waarom doe je dat dan gewoon niet ?

Ja meiscream.. leg dat maar eens ff uit meissie.. :D

Haha, die propedeuse stelt echt niks voor. Bij meeste uitzendbureaus wordt het ook niet als diploma of wat dan ook gezien. Alleen als bewijs dat ik mag studeren aan de universiteit.

De richting waarin ik gestudeerd heb is hier in de buurt geen werk van te vinden. Enige baantjes die er zijn, zijn richting techniek of administratie. In allebei heb ik geen werkervaring of papieren.

Ik heb wel werkervaring in de winkels en in de horeca, maar die zijn er hier niet. Ik zou wel meer werk kunnen gaan doen als ik mijn rijbewijs had en een motor, maar met het geld dat ik verdien/krijg van sociale dienst kan ik die niet halen. Zou ik nog een jaar door moeten sparen.

En wat betreft studie, ik wist eerst echt niet wat ik wou, dus heb wat studies uitgeprobeert om het maar zo te zeggen.

Haha, die propedeuse stelt echt niks voor. Bij meeste uitzendbureaus wordt het ook niet als diploma of wat dan ook gezien. Alleen als bewijs dat ik mag studeren aan de universiteit.

De richting waarin ik gestudeerd heb is hier in de buurt geen werk van te vinden. Enige baantjes die er zijn, zijn richting techniek of administratie. In allebei heb ik geen werkervaring of papieren.

Ik heb wel werkervaring in de winkels en in de horeca, maar die zijn er hier niet. Ik zou wel meer werk kunnen gaan doen als ik mijn rijbewijs had en een motor, maar met het geld dat ik verdien/krijg van sociale dienst kan ik die niet halen. Zou ik nog een jaar door moeten sparen.

En wat betreft studie, ik wist eerst echt niet wat ik wou, dus heb wat studies uitgeprobeert om het maar zo te zeggen.

Nou.. je woont thuis dus zou zeggen verder leren soepkip.. :D geintje.. (over die soepkip dan he..)

kan men je ontslaan na je proefperiode omdat er (geen werk is) ? wat kun je in dat geval doen?

Nou.. je woont thuis dus zou zeggen verder leren soepkip.. :D geintje.. (over die soepkip dan he..)

Dat is dus het hele probleem, ik wil weer verder studeren, maar mijn baas weigert me dus vrij te geven op de dagen dat ik dat ga doen. Hij eist daarom dat ik ontslag neem.

Ib groep? Iedereen kan studeren in Nederland.

kan men je ontslaan na je proefperiode omdat er (geen werk is) ? wat kun je in dat geval doen?

Je bedoeld als je wel een contract hebt?
Ja dat kan wel maar niet zomaar.
Je baas moet dan een ontslag vergunning aanvragen bij het cwi en hij moet kunnen aantonen dat er idd geen werk is.
maar hij kan je nooit zomaar ontslaan.
En als hij je wel zomaar wilt ontslaan (of heeft ontslagen) kan je naar het CWI en daar helpen ze je dan om er een zaak van te maken ivm onrechts geldig ontslag.

Je bedoeld als je wel een contract hebt?
Ja dat kan wel maar niet zomaar.
Je baas moet dan een ontslag vergunning aanvragen bij het cwi en hij moet kunnen aantonen dat er idd geen werk is.
maar hij kan je nooit zomaar ontslaan.
En als hij je wel zomaar wilt ontslaan (of heeft ontslagen) kan je naar het CWI en daar helpen ze je dan om er een zaak van te maken ivm onrechts geldig ontslag.

Hmm, morgen dan maar eens naar het CWI. Nadat ik Juridisch loket en rechts bijstand gebeld heb.

Dat zou ik zeker doen ze kunnen je daar best helpen.

Terug
Naar boven