XXL Nutrition

Geen beginner meer... of toch wel?

frankyman92

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Beste heren/dames en de rest;)

Ik maak nu dit topic omdat ik toch graag wat tips wil hebben, ik lees hier al veel mee, maar wil toch eens wat advies wat jullie zouden doen in mijn situatie.

Ik train nu ong 1 jaar serieus 3x per week, hiervoor ging ik vaak wel/niet.

Ik ben 21 jaar, 186 cm, en weeg 75 kilo (mager!)

Voeding:

Op dit moment ben ik nog bezig met het afmaken van mijn schema (uitrekenen van de voedingswaarde etc)
Mijn Kcal behoefte in rust is 1836 kcal.

Ik ben sinds ik terug ben gekomen van vakantie begonnen met elk ontbijt een proteïne shake met melk en havermout er bij te nemen, s middags boterhammen met kip filet, en in de middag 50 gram cashew noten om de voeding wat aan te vullen.

Ik heb altijd al gehad dat ik bij wijze van spreken, kon eten wat ik wou zonder aan te komen, sinds het trainen zijn lijnen bij mij dus erg goed en makkelijk zichtbaar (rug,triceps,benen)

Nu gaan jullie misschien zeggen: eten eten eten! normaal gesproken zou dit wel werken, echter zit ik het komende 1,5 jaar nog met operaties aan mijn kaak, waardoor ik soms een paar weken normaal kan eten, en dan een paar weken weer alleen vloeibaar, lastig, maar ik wil doorgaan met sporten!

Trainen:

Ik train nu 3x per week met het volgende schema:

dag 1 : Borst/triceps
dag 2: Rug/Biceps
dag 3: Schouders/benen

Ik zie nu op internet dat dit schema veel gebruikt is, maar ik wil wat anders gaan proberen, kunnen jullie wat aanraden? rippetoe?

Normaal gesproken heb ik altijd geleerd: minder herhalingen= massa, echter voelde ik laatste tijd 'weinig' meer tijdens het trainen (vandaar dat ik een ander schema wil) tot ik vanmiddag met triceps wat meer herhalingen ging doen toen kreeg ik weer echt dat lekkere gevoel dat je traint!

Ik snap dat dit misschien een aardige lap tekst is, maar ik ben niet van plan door wat tegenslagen mijn doel om breder te worden op te gaan geven:rolleyes:

Ciao!:cool:

he frankyman,

je stats te zien zul je idd best aan de magere kant zijn. Gelukkig durf je dit zelf al aan te geven (respect ;)). Hierdoor weet je iig dat je moet veranderen en dus dingen moet gaan aanpassen.

Mijn advies zou iid zijn geweest: "Eten, eten en eten". maar wat is de voeding die je wel kan nemen in de weken van vloeibaar voedsel. Je hebt goede weightgainers en de ccg van XXL is ook zeker een goede maaltijdvervanger.
Verder lijkt het me goed om Brinta of havermout altijd te nemen, dit kan ook tijdens de weken dat je alleen vloeibaar eet?????

Over het algemeen gebruik je voor massa tussen de 8-12 reps.
Voor kracht tussen de 5-7/8 reps.

Probeer wel aan je voeding te komen wat betreft het vloeibare eten, desnoods wat extra shakes voor eiwitten of bij de apotheker een vloeibare voeding.

Rippetoe is een goed schema, deze doe ik ook :D ik zit in de cut dus ik bouw voornamelijk kracht op. Of het goed is voor massa weet ik niet eigenlijk.

500ml (volle) melk/water + 1 scoop whey + 100g havermout in de blender, en je kan het bij wijzen van spreken met een rietje drinken. Gooi er wat fruit door heen of pindakaas, en je krijgt je vetten/vitamines ook binnen. Zijn ook mensen die van die groenten smoothies drinken, dat misschien een idee?
Met een smoothie in de blender van 1 liter, kun je al snel tegen de 1000 kcal komen. En het drinkt makkelijk weg.

Ik weet niet of het een goede tip is, maar ik doe het wel vaker als ontbijt of post workout meal :)

Over voeding kan ik je niet helpen.
Met je trainingsschema zou ik het best aandurven om elke training 2 grote spiergroepen te pakken i.p.v. 1 in je huidige schema. De dag erna heb je toch rust (als je de drie keer in ieder geval een beetje uitsmeert over de week). Je kan makkelijk op één dag borst en benen pakken, bijvoorbeeld.
Hoe dit te doen is met je 'weinig-eten-weken' is denk ik wel een beetje lastig.

1836 kcal is je basic metabolic rate (BMR)
Dit moet nog vermenigvuldigd worden met je activiteiten toeslag voor je calorisch onderhoud.
Hierbij moet je vervolgens nog 250 tot 500 kcal optellen wil je aankomen of
250 tot 500 kcal vanaf halen om af te vallen.

Qua training schema zou ik voor een fullbody gaan waarbij de nadruk ligt op de compound oefeningen en aangevuld met assistance oefeningen.
Bijvoorbeeld: www.victormooren.com/2011/07/krachttraining-schema-voor-beginners.html

Terug
Naar boven