isdatzo
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 116
Hehe, binnenkort kun je eigen werk citeren bij schoolopdrachten
Heb je nog ambities voor een wetenschappelijke master oid? Vind het knap dat je het jezelf allemaal aangeleerd hebt, zo.
Dat eerste ga ik zeker doen als ik de kans krijg.
Ambities heb ik wel. Maar als de opleiding af is, moet ik echt gaan werken. Heb een vrouw en een zoontje van een jaar. De vrouw wil op vakantie en de kleine wil speelgoed.

Het lijkt me geweldig om mee te helpen aan het schrijven van Richtlijnen voor gezonde voeding. Ter preventie van ziekten, maar ook om de kans op overleven te verhogen voor mensen met bestaande ziekten.
Tijdens mijn studie heb ik het onderwerp ook met enkele leraren besproken. Nou ja, met ééntje eigenlijk omdat de andere weinig interesse toonde.
Het is inderdaad ongelofelijk hoeveel waarde wordt gehecht aan het Voedingscentrum. Jammer want hierdoor denken studenten en diëtisten zelf minder na en wordt onjuiste informatie "blindelings" overgenomen, verspreid en in stand gehouden. Er gebeurt in de wereld van voeding en gezondheid nog zoveel meer naast het Voedingscentrum.
Tijdens de stage zul je alleen niet kunnen ontkomen aan het advies: verzadigd vet = slecht en onverzadigd vet = oké. Dat is bijzonder frustrerend.
Hoe ga jij dat aanpakken?
I'm gonna stfu en zeg wel ja en amen. Op school valt er geen eer te behalen en waarom zou dat op de stageplaats anders zijn, inderdaad. Maar dat is zeker frustrerend en soms ook erg moeilijk.
In mijn studietijd heb ik het Voedingscentrum eens een uitgebreide mail gestuurd met enkele vragen rondom verzadigd vet en het risico op hart- en vaatziekten. Keurig in elkaar gezet, inclusief lteratuurlijst, waarbij ik al rekening had gehouden met standaard antwoorden. Als reactie kreeg ik dat het Voedingscentrum niet bedoeld was om dergelijke academische vragen van studenten te beantwoorden. Ik moest me wenden tot de desbetreffende docent.
Ik volgde je draadje over het cholesterol jaren geleden al. Voordat ik lid werd van DBB en voordat ik er ook maar enigszins iets van begreep.