- Waardering
- 852
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 85kg
- Vetpercentage
- 9%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zet eerst even je aluminiumhoedje af en leg me daarna even uit wat er niet aan dat onderzoek klopt.
Verzadigd vet kan het cholesterolgehalte in het bloed laten stijgen, als dit te lang gebeurt kunnen bloedvaten dichtslibben. De dichtgeslibde bloedvaten zorgen voor hartfalen op langere termijn.
Van wie heb je les gehad dan?dit onderzoek is BS
dat hebben wij op de universiteit gehad .
het is slecht gerefereerd, de bronnen zijn niet betrouwbaar.
Het is weer een stunt van de " junk food " industrie.
BS dus ik word echt boos van zulke crap onderzoeken

Van wie heb je les gehad dan?
Professor Kromhout zeker![]()
Kom dan zelf ook met een wetenschappelijke studie...het staat overigens in ELKE medische boek dat verhoogde cholesterol kan leiden tot het dichtslibben van het vasculair systeem.
Het is wél een recent onderzoek, gepubliceerd in 2010. Dat het de resultaten uit 21 onderzoeken betreft maakt het juist extra betrouwbaar. Een meta analyse wordt doorgaans als de meest betrouwbare soort onderzoek gezien.over het onderzoek:
Het onderzoek is niet recent, en het zijn allemaal onderzoeken (21) bij elkaar gevoegd. Wie zegt dat dit wel correct is gebeurd. En onder welke omstandigheden?
Iedereen hier in dit topic plaatst wetenschappelijke onderzoeken bij zn post, maar jij blaat alleen maar 'dat ze er zijn'. Post ze dan ookoverigens zijn er veel meer onderzoeken die wel erkend zijn en specifiek die aantonen dat overmatig verzadigd vet leidt tot cholesterol stijgingen. !

onderzoek:
Am J Clin Nutr. 2010 Jan 20. [Epub ahead of print]
Saturated fat, carbohydrate, and cardiovascular disease.
Siri-Tarino PW, Sun Q, Hu FB, Krauss RM.
Department of Atherosclerosis Research Children's Hospital Oakland Research Institute Oakland CA Harvard School of Public Health Boston MA.
A focus of dietary recommendations for cardiovascular disease (CVD) prevention and treatment has been a reduction in saturated fat intake, primarily as a means of lowering LDL-cholesterol concentrations. However, the evidence that supports a reduction in saturated fat intake must be evaluated in the context of replacement by other macronutrients. Clinical trials that replaced saturated fat with polyunsaturated fat have generally shown a reduction in CVD events. An independent association of saturated fat intake with CVD risk has not been consistently shown in prospective epidemiologic studies, although some have provided evidence of an increased risk in young individuals and in women. Replacement of saturated fat by polyunsaturated or monounsaturated fat lowers both LDL and HDL cholesterol. However, replacement with a higher carbohydrate intake, particularly refined carbohydrate, can exacerbate the atherogenic dyslipidemia associated with insulin resistance and obesity that includes increased triglycerides, small LDL particles, and reduced HDL cholesterol. In summary, although substitution of dietary polyunsaturated fat for saturated fat has been shown to lower CVD risk, there are few epidemiologic or clinical trial data to support a benefit of replacing saturated fat with carbohydrate. Furthermore, particularly given the differential effects of dietary saturated fats and carbohydrates on concentrations of larger and smaller LDL particles, respectively, dietary efforts to improve the increasing burden of CVD risk associated with atherogenic dyslipidemia should primarily emphasize the limitation of refined carbohydrate intakes and a reduction in excess adiposity.
zoals hierboven te lezen is bij het eerste rode zinnetje wat ik heb aangegeven:
is er geen geen ZELFSTANDIGE link tussen het inname van onverzadigde vet en het krijgen van CVD ( cardio vascular disease/ hart en vaat ziekten).
Hierop is het onderzoek van deze toppic gebaseerd. Het wil echter niet zeggen dat het niet via via kan leiden tot CVD . Er is alleen aangetoond dat het geen ZELFSTANDIGE link is.
dan heb ik ook zin om te reageren 
Je hebt een X aantal mensen, een bepaald percentage daarvan heeft CVD gekregen. En dat percentage lag niet hoger bij het deel met een hoge inname van verzadigde vetten. Hoe zou er anderwijs dan toch een link moeten zijn?
Er is geen enkele studie die aantoont dat een verhoogde inname van verzadigd vet de kans op hartziekten veroorzaakt, er dus nu nog in geloven = FAIL.
"verzadigd vet verhoogt cholesterol" Who cares? Het is alleen VLDL en Lp(a) die het risico verhogen, het totale LDL nummer betekent NIETS, alleen geoxideerde LDL is van belang.
"Veel objectiever" yeah right, elk onderzoek dat ooit hierover is uitgevoerd is gesponserd zeker? Haha
Het onderzoek betreft 21 afzonderlijke studies. Een overzicht van de afzonderlijke RR is in dat onderzoek te vinden in figuur 2.ik heb dit onderzoek opgezocht op PUBMED en er is geen andere onderzoek die het ondersteunt. het is de enige. miss omdat het een doorbraak is maar dat betwijfel ik.
ik weet niet man , het kan toch niet zomaar verzonnen zijn dat artsen over de hele wereld een te hoog cholesterol afraden ivm CVD ?
waar ik dus over twijfel bij dit onderzoek. is de mate waarop ze verzadigd vet hebben gekregen. Als ze maar een klein beetje verschilden met de andere groep dan zal er idd geen uitkomst verschil zijn.
eigenlijk zou er een onderzoek gedaan moeten worden waarbij groep 1 een grote hoeveel heid onverzadigd vet moet consumeren over een langere tijd.
en groep 2 een grote hoeveelheid verzadigd vet .
echter is zo een onderzoek ethisch onverantwoord.