SpartaPoes
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 72kg
- Vetpercentage
- 14%
Als ik zo naar je voeding kijk kom je niet boven de 2000 calorieën, met avondeten als 550 calorieën geteld.
Daarnaast is het NIET 2x zo moeilijk om te gainen vanwege een bijbaantje, dat is onzin.
Enige wat dat wil zeggen is dat je meer moet eten dan zonder bijbaan, wat ook als een voordeel gezien kan worden.
Eiwitten schat ik op 130 gram, aangezien je lichaamsgewicht is het inderdaad voldoende.
Je vetten heb ik me twijfels bij.
Als je gained zal het wel goed zijn, alleen verbaas ik me er wel over met deze voeding, gezien je activiteitenfactor.
Er zit wel een duidelijk patroon in dat ik tijdens de werkweek niet gain, en zelfs licht afval soms. Maar na de drie dagen vrij en dus rust (za/zo/ma) heb ik op dinsdagmorgen mijn vaste meetmoment, en dan heeft het weekend er toch wel voor gezorgd dat ik weer een half kilo'tje erop heb.
Je hebt wellicht absoluut gelijk dat er meer mogelijk moet zijn wat betreft inname (al kost dat me serieus grote moeite; nu al), maar momenteel heb ik vrede met die 0.5 gain per week. Je ziet me dan ook niet klagen erover he

---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:03 ----------
Zal ik doen. Het is lastig om door de bomen het bos nog te zien, iedereen heeft wel zijn eigen interpretatie over wat slecht, goed dan wel beter is. Mede daarom viel de keus op Rippetoe (of SL); vrijwel iedereen is consistent over dat het een geweldig schema voor beginners is.
Het startgewicht zal ik nog nader bekijken en overleggen met de de fitcoach. Gezien dat het allemaal voor mij nieuw is, en ik geen spotter heb zal ik wellicht de eerste week puur op techniek gaan werken en nog niet met gewichten, en vervolgens geleidelijk opbouwen. Er zit namelijk ook wel een stukje angst in bij mij op een bench press(als in; wat als....), en dat is iets wat er snel uit moet. Tevens heb ik een zwakkere schouder (eens uit de kom, altijd verzwakt). Ik zal het rustig aan doen.
---------- Toegevoegd om 14:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:38 ----------
Juist omdat je laag begint krijg je ook de tijd om in jezelf geloof op te bouwen
Je vertrouwt het progamma en je kunt aankijken hoe het met je schouder gaat
Spotter heb je niet nodig omdat je niet tot je max gaat. Je houd 2 reps over voor je gevoel, ongeveer.
Thanks kerel, goede feedback tot dusverre. Keep it up.
---------- Toegevoegd om 15:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:05 ----------
Als ik zo naar je voeding kijk kom je niet boven de 2000 calorieën, met avondeten als 550 calorieën geteld.
.
Mwah, wel wat meer hoor. Heb even snel een paar dingen bekeken.
500gr Magere Kwark: 315
2 saucijzenbroodjes: 498
8 boterhammen: 656
1 Kipfilet: 156
Is al 1625, maak er 1600 van in geval van een kleine misrekening of de chips ipv een extra saucijzenbroodje. Daar moet dan de banaan, brinta, yoghurt, whey, avondeten (550) en eventueel beleg als halvarine/ei/kaas nog bij.
Behoefte: 2619 Calorieën De totale hoeveelheid Calorieën die je verbrandt om op gewicht te blijven (gebaseerd op je activiteitenniveau).
Is enigszins in lijn met wat ik schreef. Doordeweeks haal ik dat net, of net niet. Veel is natuurlijk ook afhankelijk van hoe zwaar de werkdag is en hoeveel kcal ik verbrand. In de weekenden tijdens rust ga ik erover heen en gain ik lichtjes.
Laatst bewerkt: