Fitness Seller

Geen supplementen meer voor mij,wat kan ik eten?

Noly

Novice
Waardering
0
Hallo mensen,

Ik was last bij de cardioloog wegens een aangeboren hartafwijking ,die mij adviseerde om geen supplementen meer in te nemen.Verder zei ze wel dat ik gewoon kon trainen zoveel ik wou .Ik heb trouwens nooit problemen gehad met men hart maar die afwijking is er wel.En ik wil graag van jullie weten wat ik allemaal kan eten om toch aan mijn benodigde hoeveelheid proteine te komen.Zelf weet ik dat in kip,vis,kwark en tonijn veel proteine zitten maar misschien weten jullie nog meer.Ik weeg namelijk 115 kilo en ben 25 en train al lang maar ben de laatste 4 maanden serieus bezig.Graag advies, alvast bedank voor jullie medewerking.

hoeveel is je vet% ?
anders zou ik je eerst 6 maanden op cardio zetten

• Topic Starter Topic Starter
Dat dacht ik niet want ik zit rond de 19 % en ik ziet er echt niet zo vettig uit want ik trainde daarvoor al voor jaren maar niet echt serieus en ik ben 1.93 m.
En ik wil nu meer massa opbouwen.

2 gram per kilo lichaamsgewicht is RUIM voldoende, dit bereik door vooral magere producten te kiezen, zoals mager vlees, magere kaas, halfvolle melk, magere yoghurt, magere kwark etc....

Daar zit je echt zo aan, dus op brood wat mager vlees, wat melk erbij drinken tussendoor nog kwark en voor je het weet zit je eraan.

he boyzz bedank voor jullie reactie,ga ik zeker doen

Maar waarom kan je geen supps meer gebruiken want in weipoeder etc zit toch gewoon eiwitpoeder, eiwitten die ook in je voeding zitten... creatine ook trouwens....

Kan die cardioloog niet wat precieser zijn?
Ik bedoel de ene sup is de andere niet.

en wat is precies de redenen die zie opgaf dan? als ze zei; je moet geen supplementen meer gebruiken weet ze denk ik niet echt waar ze t over heeft aangezien een tablet vit. c ook een supp. is.

of heeft ze een lijst gegeven van de spullen die je niet meer mag gebruiken?

mischien dacht ze dat je met AS aan t kuren was (aangezien je een grote vent bent) en probeerde ze je op een minder directe manier te zeggen dat je DAAR van af moet blijven?

lijkt me sterk dat ze zeggen "je mag geen supps meer gebruiken" want dan geven ze je een lijst met spullen die je niet meer mag nemen en geven ze de redenen erbij natuurlijk.

Ja, dat heb ook tegen haar gezegd dat er in whey proteine gewoon eiwitten in zit maar ze zei tegen mij dat ik die gewoon uit mijn voedsel moest halen.Want door de supplementen zou mij hart een zwaardere belasting krijgen.Maar ja ik volg haar advies ik denk dat ze het wel beter weet en verder ben ik blij dat ik mag blijven trainen want anders zou ik niet weten wat ik anders moest doen want dik worden zit er niet in voor mij. Ik train al jaren off en on maar ik train sinds 4 maanden serieus en ik heb mijn voeding echt aangepast.Net als Ronnie zegt eat, eat and eat some more.Train like an animal,sleep like a baby and grow like a weed.

idd, dat is t vreemde, je hart een hogere belasting door een wheyshake???

volgens mij heeft ze de ballen verstand van supps maar ja....

alles is uit je voeding te halen dus t moet ook zeker zonder supps lukken

Het is inderdaad een beetje een vaag advies dat je geen supplementen mag, maar zonder kun je eind komen. Ik gebruik zelf zelden supplementen. Het duurde zelfs een jaar of acht voordat ik daaraan begon. Af en toe neem ik wat creatine en zo nu en dan probeer ik wat shakes weg te werken, maar over het algemeen doe ik het alleen met veel, goede, voeding.

Hou het gewoon op de basis dingen als rijst, aardappelen, pasta, kip, rund, vis en veel groente en fruit. Zorg voor afwisseling. Als je je voeding goed op orde hebt, heb je eigenlijk geen supplementen nodig (al denk ik dat niet iedereen het met me eens is).

Gr,
Saint

he jongens bedank voor alle reacties ik neem ze zeer in dank. :D

Terug
Naar boven