Fitness Seller

Geen vetverlies

fab22

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
83kg
Vetpercentage
18%
Hallo,

Ik ben 1 maandje aant cutten maar ik heb geen enkel % vet verloren lijkt het net.
Toen ik begon had ik 20% en nu nog steeds is m'n vet 20%.
Ik zou graag willen dat ik m'n vet op 10-15% zou hebben.

Mijn training ziet er als volgt uit:

Ik doe 1 warm up setje van 20 reps en 4 werk setjes van 15 reps.
In een van die dagen doe ik ook de buikspieren dat is per training dag verschillend.

Dag 1:
Bankdrukken
Schuin bankdrukken
Fly's
Cable triceps pushdown
Cardio 45 min

Dag 2:
Squaten
Bar Military Press
Dumbbell Lateral Raise
Dumbbell Shrug
Cardio 45 min

Dag 3:
Cable Close Grip Pulldown
Cable Front Pulldown
Cable Rear Pulldown
Machine back extension
Row oefening wat de hele rug doet trainen
21 (biceps)
Cardio 45 min

Bijlagen

je cut volgens mij een beetje te hard.
je onderhoud is 2800kcal je bent hier al 500kcal onder gaan zitten en je doet ook nog eens 45min cardio. waarbij je ook nog Zo'n 500kcal verbrand dus cut je op een dag 1000kcal en niet de 350/500.
dit zou je metabolisme kunnen afremmen.

18% lijkt me trouwens wel veel wat met een lengte van 189cm en een gewicht van 84kg lijkt me eerder stats voor een bulk. kan zijn dat je weining spier hebt?

hoe meet jij je VP eigenlijk?

Als je echt zoveel vet hebt, en je weegt echt maar 84kg op 1,90m dan lijkt het me dat je teveel eet.

190gr eiwit is echt veel ook...1,8gr-2,0gr/kg lichaamsgewicht is meer dan genoeg, zeker als je al dat vet nog eens gaat verliezen.

• Topic Starter Topic Starter
je cut volgens mij een beetje te hard.
je onderhoud is 2800kcal je bent hier al 500kcal onder gaan zitten en je doet ook nog eens 45min cardio. waarbij je ook nog Zo'n 500kcal verbrand dus cut je op een dag 1000kcal en niet de 350/500.
dit zou je metabolisme kunnen afremmen.

18% lijkt me trouwens wel veel wat met een lengte van 189cm en een gewicht van 84kg lijkt me eerder stats voor een bulk. kan zijn dat je weining spier hebt?

hoe meet jij je VP eigenlijk?

Ik meet mn vet met een caliper.
Kan zijn dat ik weinig spier bn net 1 jaartje bezig met 4 maanden bulk.

Wat kan ik het beste doen?

Als hij 1000kcal onder onderhoud is moet hij alsnog vet verliezen en afvallen..

Als je echt zoveel vet hebt, en je weegt echt maar 84kg op 1,90m dan lijkt het me dat je teveel eet.

190gr eiwit is echt veel ook...1,8gr-2,0gr/kg lichaamsgewicht is meer dan genoeg, zeker als je al dat vet nog eens gaat verliezen.

Ohw ik bn er van uit gegaan rond de 2.5gram eiwit per lichaamsgewicht.
Altans dat was ook een advies van iemand die ook hier op de dbb zit.

Wat kan ik het beste eruit halen of vervangen volgens jou?

---------- Post toegevoegd 9 June 2013 om 23:12 ----------

Als hij 1000kcal onder onderhoud is moet hij alsnog vet verliezen en afvallen..

Dat nam ik ook aan. Maar toch na 1 maand geen vetverlies is wel een beetje raar.
Ik moet ergens wat verkeerd doen.

Moet wel zeggen dat ik wel 1x per week een cheat day hebt met eten maar dat kan toch niet de oorzaak zijn?

Ohw ik bn er van uit gegaan rond de 2.5gram eiwit per lichaamsgewicht.
Altans dat was ook een advies van iemand die ook hier op de dbb zit.

Wat kan ik het beste eruit halen of vervangen volgens jou?

---------- Post toegevoegd 9 June 2013 om 23:12 ----------

Dat nam ik ook aan. Maar toch na 1 maand geen vetverlies is wel een beetje raar.
Ik moet ergens wat verkeerd doen.

Moet wel zeggen dat ik wel 1x per week een cheat day hebt met eten maar dat kan toch niet de oorzaak zijn?

190gr eiwit is prima. Zeker in de cut.
Het kan zijn dat je niet wil afvallen omdat je te ver onder je onderhoud zit en je lichaam op een soort "spaarstand" gaat, dus eet eens wat meer en probeer 250-500 onder je onderhoud te zitten (cardio meegerekend), eet op trainingsdagen wat meer eten aangezien KT ook aardig wat calorieen verbrandt en op rustdagen wat minder eten. Kijk dit een tijdje aan of het werkt voor je, zo niet: dan kan je evt nog een andere k/e/v/ verhouding proberen, maar dat is persoonlijk dus wat voor de een wel werkt hoeft voor jou niet te werken. Beetje uitproberen ;)

1. Je cut verkeerd
2.post je voedingsschema
3. Hou refeeds/junk dagen
4. Weeg niet elke week maar maandelijks
5. Val je niet af? Minder eten gaat het te snel? Meer eten
6. Zo leer jij je lichaam beter kennen
7. Ga starting strength babylovers modification volgen.
8. Na al deze tips gelezen moet er wat progressie Zijn
9. Succes

Als je bf werkelijk zo hoog is zou ik sowieso die cheatdag eruit gooien. Maak daar gewoon 1 cheatmeal van. Kan best dat je door een hele dag los te gaan, je werk van de rest van de week teniet doet. Refeed op jouw bf is 1x per 2 weken voldoende.

190gr eiwit is prima. Zeker in de cut.
Het kan zijn dat je niet wil afvallen omdat je te ver onder je onderhoud zit en je lichaam op een soort "spaarstand" gaat, dus eet eens wat meer en probeer 250-500 onder je onderhoud te zitten (cardio meegerekend), eet op trainingsdagen wat meer eten aangezien KT ook aardig wat calorieen verbrandt en op rustdagen wat minder eten. Kijk dit een tijdje aan of het werkt voor je, zo niet: dan kan je evt nog een andere k/e/v/ verhouding proberen, maar dat is persoonlijk dus wat voor de een wel werkt hoeft voor jou niet te werken. Beetje uitproberen ;)

Wat is het nut daarvan? Teveel eiwitten eten om welke reden? Snap ik echt niet sorry. Moest hij AAS pakken zou ik er nog kunnen inkomen. Dat teveel aan eiwit gaat je lichaam gewoon aanspreken als energiebron...

Ik zou trouwens heel je schema een keer omgooien, andere vetbronnen aanspreken ipv al die pinda's, bijvoorbeeld tonijn vervangen door een stuk zalm.

Al doende leert men, en dat geldt zeker bij voedingschema's... hoe jij reageert hangt volledig van de persoon af maar voor iemand met zo weinig spiermassa lijkt dit me gewoon een overkill. Ben je zeker dat dat je onderhoud 2,8 is? of heb je dat gewoon berekend adhv een formule?

---------- Post toegevoegd 10 June 2013 om 14:09 ----------

5. Val je niet af? Minder eten gaat het te snel? Meer eten

Dit is trouwens de rode lijn die je moet volgen... lijkt me echt sterk dat je metabolisme zou zijn "stilgevallen" of "starvation mode"... Komop, je eet nog vrij veel nu naar mijn normen als ik cut :roflol:

Ik zou trouwens heel je schema een keer omgooien, andere vetbronnen aanspreken ipv al die pinda's, bijvoorbeeld tonijn vervangen door een stuk zalm.

Al doende leert men, en dat geldt zeker bij voedingschema's... hoe jij reageert hangt volledig van de persoon af maar voor iemand met zo weinig spiermassa lijkt dit me gewoon een overkill. Ben je zeker dat dat je onderhoud 2,8 is? of heb je dat gewoon berekend adhv een formule?

Dit is trouwens de rode lijn die je moet volgen... lijkt me echt sterk dat je metabolisme zou zijn "stilgevallen" of "starvation mode"... Komop, je eet nog vrij veel nu naar mijn normen als ik cut :roflol:

Mijn onderhoud is 3127 Volgens de Harris Benedic formule.
Met cutten moet je toch 500 kcal eraf rekenen toch?
Dan zit ik op 2627 kcal.

Ik eet te weinig en toch gaat m'n VP niet omlaag ???

Ik zal inderdaad m'n schema helemaal omgooien.
Heb hem alleen wat aangepast en al gepost.

Ik ga dan beginnen aan een nieuwe.

Welke waardes van E/V/K zal ik dan aanhouden denk je?
En moet ik dan minder eten of juist wat meer wat ik nou doe? (Kcal 2342)
Met m'n laatste heb ik E:34/K:37/V:29%

Mijn onderhoud is 3127 Volgens de Harris Benedic formule.
Met cutten moet je toch 500 kcal eraf rekenen toch?
Dan zit ik op 2627 kcal.

Ik eet te weinig en toch gaat m'n VP niet omlaag ???

Ik zal inderdaad m'n schema helemaal omgooien.
Heb hem alleen wat aangepast en al gepost.

Ik ga dan beginnen aan een nieuwe.

Welke waardes van E/V/K zal ik dan aanhouden denk je?
En moet ik dan minder eten of juist wat meer wat ik nou doe? (Kcal 2342)
Met m'n laatste heb ik E:34/K:37/V:29%

Ik ben zelf geen held in getallen, ik ken mijn lichaam ondertussen al zo goed dat ik weet wat ik nodig heb :p. Ik reken nooit in %/%/%.

Als ik jou was zou ik eerst even je onderhoud uitzoeken. Wat ik daarmee bedoel: die formule is allemaal heel mooi maar je kan dat niet zomaar klakkeloos extrapoleren op iedereen. Metabolisme wilt nogal is verschillen per persoon.

Je onderhoud vind je door twee weken exact hetzelfde te eten (1 cheatmeal per week is ok), val je niks af of kom je niks bij dan heb je je onderhoud gevonden (gegeven dat andere factoren constant blijven zoals cardio, activiteit, ..)

Mij lijkt het dat 2,8k gewoon een overschatting is van je onderhoud. Je hebt vrij weinig spiermassa dus je verbranding zal niet al te groot zijn. Ik zou persoonlijk beginnen met je eiwitten te laten zakken tot een gram of 170 (2gr/kg lichaamsgewicht) en je carbs ook een klein beetje te verlagen. Verder pinda's eruit en andere vetten erin, zoals ik al zei: stuk zalm per dag, koken met olijfolie (niet in overdrijven !!), eierdooiers, ...

Ik blijf erbij: volgens mij eet je net teveel en zit je niet in een of andere starvation mode. Sommigen hier lijken niet te beseffen dat 18%, 84kg en 1,9m betekent dat je weinig spiermassa bezit, waarschijnlijk een lage verbranding hebt en daardoor ook niet zoveel hoort te eten.

Cut het vet weg en begin dan 'schoon' te bouwen. Maak je nieuwe schema ook niet te complex: Brinta, rijst, aardappel, groene groenten, vette vis, eieren, kip, casseïne eiwit of platte kaas en mss nog fruit (al zou ik banaan nooit eten in de cut..) en je komt al erg ver. Hou het lekker basic als je daar niet mee inzit, zo doe ik het toch elke keer :D.

Laat je ook niet teveel gek maken door getallen btw, kijk in de spiegel en beoordeel. Consistentie is alles en van daaruit kun je zelf gaan experimenteren!

Ik ben zelf geen held in getallen, ik ken mijn lichaam ondertussen al zo goed dat ik weet wat ik nodig heb :p. Ik reken nooit in %/%/%.

Als ik jou was zou ik eerst even je onderhoud uitzoeken. Wat ik daarmee bedoel: die formule is allemaal heel mooi maar je kan dat niet zomaar klakkeloos extrapoleren op iedereen. Metabolisme wilt nogal is verschillen per persoon.

Je onderhoud vind je door twee weken exact hetzelfde te eten (1 cheatmeal per week is ok), val je niks af of kom je niks bij dan heb je je onderhoud gevonden (gegeven dat andere factoren constant blijven zoals cardio, activiteit, ..)

Mij lijkt het dat 2,8k gewoon een overschatting is van je onderhoud. Je hebt vrij weinig spiermassa dus je verbranding zal niet al te groot zijn. Ik zou persoonlijk beginnen met je eiwitten te laten zakken tot een gram of 170 (2gr/kg lichaamsgewicht) en je carbs ook een klein beetje te verlagen. Verder pinda's eruit en andere vetten erin, zoals ik al zei: stuk zalm per dag, koken met olijfolie (niet in overdrijven !!), eierdooiers, ...

Ik blijf erbij: volgens mij eet je net teveel en zit je niet in een of andere starvation mode. Sommigen hier lijken niet te beseffen dat 18%, 84kg en 1,9m betekent dat je weinig spiermassa bezit, waarschijnlijk een lage verbranding hebt en daardoor ook niet zoveel hoort te eten.

Cut het vet weg en begin dan 'schoon' te bouwen. Maak je nieuwe schema ook niet te complex: Brinta, rijst, aardappel, groene groenten, vette vis, eieren, kip, casseïne eiwit of platte kaas en mss nog fruit (al zou ik banaan nooit eten in de cut..) en je komt al erg ver. Hou het lekker basic als je daar niet mee inzit, zo doe ik het toch elke keer :D.

Laat je ook niet teveel gek maken door getallen btw, kijk in de spiegel en beoordeel. Consistentie is alles en van daaruit kun je zelf gaan experimenteren!

Bedankt man ik zal je info meenemen naar mijn nieuwe eetschema :D

Wat is het nut daarvan? Teveel eiwitten eten om welke reden? Snap ik echt niet sorry. Moest hij AAS pakken zou ik er nog kunnen inkomen. Dat teveel aan eiwit gaat je lichaam gewoon aanspreken als energiebron...

Had niet heel goed gekeken naar zijn verhouding vp-lichaamsgewicht. Dan zijn veel eiwitten niet echt nodig, maar 190gr is nog geen 2.3gr/kg, dus dat valt nog wel mee. En het teveel aan eiwit wordt idd gebruikt als energiebron, maar k&v toch ook dus ik snap je punt niet.

Had niet heel goed gekeken naar zijn verhouding vp-lichaamsgewicht. Dan zijn veel eiwitten niet echt nodig, maar 190gr is nog geen 2.3gr/kg, dus dat valt nog wel mee. En het teveel aan eiwit wordt idd gebruikt als energiebron, maar k&v toch ook dus ik snap je punt niet.

Mijn punt is dat teveel eiwitten gewoon niet nodig zijn, zeker bij iemand die niet afvalt. Het zal lichamelijk weinig kwaad kunnen, dat wel. Al prefereer ik als energiebron rijst boven een stuk kip ;).

als je nu een jaar bezig bent waarvan 4 maanden bulk. heb je dus al 8 maanden gecut.
opzich kan je wel 8 maanden cutten zie daar geen probleem in maar wel als je 'te' hard cut.
want met te hard cutten breng je schade aan aan je metabolisme (verbranding in rust)
als ik jou was zou ik eerst 1/2 weken op onderhoud gaan eten ( dit om je metabolisme weer op gang te helpen) en daarna met een tekort per dag van 350 tot 500 kcals. deze maak je met minder eten of cardio niet beide.

je verhoudingen in je eetschema zien er goed uit! ik kom nu ook in de cut uit alles bijna 30-35%.

en met je cheatday je zou dit kunnen veranderen in een cheatmeal. ik doe deze altijd s'avonds geeft wel een beter gevoel en me schema overdag vol te houden doe ik tegenwoordig al met gemak.

Een teveel aan eiwit kan juist zijn voordeel hebben als je aan het cutten bent (glycogenese)

Ja dan nog, met 2gr per kg heeft hij nog altijd ruim voldoende... Belangrijk is dat hij zijn onderhoud gaat vinden en dan carbs naar beneden gaat schroeven, dan komen eiwitten alsnog boven 2gr/per kg

Dat weet je niet OP heeft mischien een lager onderhoud dan je denkt

---------- Post toegevoegd 10 June 2013 om 22:20 ----------

Ja dan nog, met 2gr per kg heeft hij nog altijd ruim voldoende... Belangrijk is dat hij zijn onderhoud gaat vinden en dan carbs naar beneden gaat schroeven, dan komen eiwitten alsnog boven 2gr/per kg

Lol carbs maken je niet dik strong bodybuilder

Terug
Naar boven