Fitness Seller

Gehoorschade

Kunnen zij zich niet helemaal doof laten maken? Je hoort dan wel niets meer maar als ik het verhaal zo even doorneem zou dat draaglijker zijn dan die ziekte. Of is het onmogelijk om dat te doen?

Moet idd wel verschrikkelijk zijn...

Kunnen zij zich niet helemaal doof laten maken? Je hoort dan wel niets meer maar als ik het verhaal zo even doorneem zou dat draaglijker zijn dan die ziekte. Of is het onmogelijk om dat te doen?

Moet idd wel verschrikkelijk zijn...

ja idd, daar zat ik ook aan te denken. die trilhaartjes maken een verbinding met zijn hersenen. konden ze niet iets doen aan die verbinding daartussen? dat er iets werd gedaan aan de impulsen van de trilhaartjes naar de hersenen?

heb trouwens het hele verhaal gelezen en vind het echt afschuwelijk voor hem. hij kon helemaal niks meer. meestal als mensen een probleem, stoornis etc hebben kunnen zij hierover praten, maar dat kon hij zelfs niet.

ahv dit verhaal begin ik mij pas te realiseren wat voor invloed geluid heeft. tot op zekere hoogte weet ik wel dat je gehoorbeschadiging op kan lopen, maar dit maakt het een stuk duidelijker.

Ik zelf heb nergens last van, maar een vriend van mij heeft inderdaad een licht gescheurde trommelvlies gekregen op een festival, lijkt me erg klote, je kan er ook niks aan doen.

Ik heb een "sound limit" ofzo ingesteld op mn iPod Touch

Ik heb alleen gesuis in me oren, heb er niet zoveel last van. Met stappen versta ik alleen de mensen om me heen wat slechter boven de muziek uit.

Ik heb schade opgelopen.
Volgens mij van altijd bij men maat in de wagen te zitten "BOENK BOENK BOENK"...

Ben nu wel heel voorzichtig met alles wat ik doe.

Ahjoh over een paar jaar kunnen ze gewoon haartjes terug in je oren zetten zodat je weer kan horen.

Muziek staat in veel toko's ook gewoon belachelijk hard. Tuurlijk, zachte muziek is niet echt tof maar er zijn grenzen. Verder moet je er dus zelf op letten, oordopjes zie ik steeds meer in de horeca.. eigenlijk een omgekeerde wereld, maarja.

edit: http://www.hoortest.nl/hoortest.html

Laatst bewerkt:
Testje gedaan uitslag; goed

Heb meestal alleen hard muziek aanstaan in de auto, heb soms bijvoorbeeld wel eens dat wanneer ik uitstap een klein beetje suis geluid heb , maar na een paar min is het weg..

Testje gedaan uitslag; goed

Heb meestal alleen hard muziek aanstaan in de auto, heb soms bijvoorbeeld wel eens dat wanneer ik uitstap een klein beetje suis geluid heb , maar na een paar min is het weg..

Was bij mij ook goed, maar ik vraag me af hoe betrouwbaar hij is. Je kunt het start-volume immers zelf instellen, via de test en via je eigen pc/versterker/headphone/etc.. Dus als je hem goed hoog zet hoor je alles, toch? misschien een keer een echte test laten doen, alhoewel, ik heb nergens last van..

Ik heb zelf ook last van beide aandoeningen en het verhaal is erg herkenbaar. Ik heb voor mezelf ook duidelijk dat als het bij mij een stuk erger wordt, ik ook zelfmoord zal plegen. Ik begrijp deze man dan ook uitstekend.

Ik verlaat het huis nooit zonder oordoppen. Ga minder naar concerten, feestjes, cafe's, speel niet meer in een bandje. Tijdens het trainen draag ik ook oordoppen, omdat sommigen a la Branch Warren gooien met de gewichten en dat schelle, scherpe geluid trek ik niet. Je kunt dus wel zeggen dat ook mijn leven erop aangepast is.

Laatst was ik bij de KNO arts en daar is alles getest. En blijkbaar is mijn gehoor nog normaal. Ik hoor dus zoals een 'normaal' iemand, maar trek geluid van boven de 80dB niet. En ik hoor constant een piep/ruis.

Als je zijn verhaal leest denk ik wel af en toe dat hij minder naar concerten had moeten gaan, maar aan de andere kant kun je harde geluiden nooit helemaal vermijden. Best heftig om te lezen...

Ik verlaat het huis nooit zonder oordoppen. Ga minder naar concerten, feestjes, cafe's, speel niet meer in een bandje. Tijdens het trainen draag ik ook oordoppen, omdat sommigen a la Branch Warren gooien met de gewichten en dat schelle, scherpe geluid trek ik niet. Je kunt dus wel zeggen dat ook mijn leven erop aangepast is.

Laatst was ik bij de KNO arts en daar is alles getest. En blijkbaar is mijn gehoor nog normaal. Ik hoor dus zoals een 'normaal' iemand, maar trek geluid van boven de 80dB niet. En ik hoor constant een piep/ruis.

Als je zijn verhaal leest denk ik wel af en toe dat hij minder naar concerten had moeten gaan, maar aan de andere kant kun je harde geluiden nooit helemaal vermijden. Best heftig om te lezen...

waar denk je dat bij jou de oorzaak ligt dan? veel blootgesteld aan harde muziek? op je werk? anders?

de uitslag van die test is bij mij ook goed.

---------- Toegevoegd om 10:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:55 ----------

waar denk je dat bij jou de oorzaak ligt dan? veel blootgesteld aan harde muziek? op je werk? anders?

Harde muziek en chemotherapie.

van een walkman/oordopjes hoef je geen gehoorschade te krijgen, gewoon niet te hard zetten en zeker geen in-ear oordopjes gebruiken

Zin die in-ear dopkes eigenlijk schadelijker of minder schadelijk dan gewone oordopjes?

doe gewone oordopjes in, die zitten vaak een beetje losjes, luister naar wat muziek en druk ze dan heel hard je oor in, merk het verschil

Met dat verschil dat in-ear beter afsluit van de omgeving en je de muziek een pak stiller kan zetten natuurlijk.

De ene is er wat gevoeliger voor dan de andere.Maar boven een bepaalde decibel is er altijd gehoorschade binnen een bepaalde tijd.
Als ik met luide machines werk,altijd oordopjes.Muziek auto enzo ook niet te hard.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f172/oorsuizen-tinnitus-meer-mensen-last-214405/

Ik heb ook een constante piep in mijn oor sinds bijna 5 maanden. De oorzaak is niet helemaal bekend, maar het is echt een naar kwaaltje. Dit weekend naar dour festival geweest. Constant oordoppen ingehad en niet binnen een staal van ruim 100 meter van speakers geweest. Geen verergering van de piep, alles is goed gegaan. Maar het is iets waar ik heel mijn leven mee moet leven. Al het geluid boven 80 dB vermijd ik. Muziek was mijn leven, nu luister ik het nauwelijks nog.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f172/oorsuizen-tinnitus-meer-mensen-last-214405/

Ik heb ook een constante piep in mijn oor sinds bijna 5 maanden. De oorzaak is niet helemaal bekend, maar het is echt een naar kwaaltje. Dit weekend naar dour festival geweest. Constant oordoppen ingehad en niet binnen een staal van ruim 100 meter van speakers geweest. Geen verergering van de piep, alles is goed gegaan. Maar het is iets waar ik heel mijn leven mee moet leven. Al het geluid boven 80 dB vermijd ik. Muziek was mijn leven, nu luister ik het nauwelijks nog.

hoe vaak heb je hier al niet geschreven dat je weer helemaal wasted was en lekker hebt lopen headbangen op keiharde kankerherrie, en dan nog ontkennen dat je niet weet waar je het van hebt :roflol:

Terug
Naar boven