- Waardering
- 3.208
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kunnen zij zich niet helemaal doof laten maken? Je hoort dan wel niets meer maar als ik het verhaal zo even doorneem zou dat draaglijker zijn dan die ziekte. Of is het onmogelijk om dat te doen?
Moet idd wel verschrikkelijk zijn...
Testje gedaan uitslag; goed
Heb meestal alleen hard muziek aanstaan in de auto, heb soms bijvoorbeeld wel eens dat wanneer ik uitstap een klein beetje suis geluid heb , maar na een paar min is het weg..
Ik verlaat het huis nooit zonder oordoppen. Ga minder naar concerten, feestjes, cafe's, speel niet meer in een bandje. Tijdens het trainen draag ik ook oordoppen, omdat sommigen a la Branch Warren gooien met de gewichten en dat schelle, scherpe geluid trek ik niet. Je kunt dus wel zeggen dat ook mijn leven erop aangepast is.
Laatst was ik bij de KNO arts en daar is alles getest. En blijkbaar is mijn gehoor nog normaal. Ik hoor dus zoals een 'normaal' iemand, maar trek geluid van boven de 80dB niet. En ik hoor constant een piep/ruis.
Als je zijn verhaal leest denk ik wel af en toe dat hij minder naar concerten had moeten gaan, maar aan de andere kant kun je harde geluiden nooit helemaal vermijden. Best heftig om te lezen...
waar denk je dat bij jou de oorzaak ligt dan? veel blootgesteld aan harde muziek? op je werk? anders?
Zin die in-ear dopkes eigenlijk schadelijker of minder schadelijk dan gewone oordopjes?
doe gewone oordopjes in, die zitten vaak een beetje losjes, luister naar wat muziek en druk ze dan heel hard je oor in, merk het verschil
http://forum.dutchbodybuilding.com/f172/oorsuizen-tinnitus-meer-mensen-last-214405/
Ik heb ook een constante piep in mijn oor sinds bijna 5 maanden. De oorzaak is niet helemaal bekend, maar het is echt een naar kwaaltje. Dit weekend naar dour festival geweest. Constant oordoppen ingehad en niet binnen een staal van ruim 100 meter van speakers geweest. Geen verergering van de piep, alles is goed gegaan. Maar het is iets waar ik heel mijn leven mee moet leven. Al het geluid boven 80 dB vermijd ik. Muziek was mijn leven, nu luister ik het nauwelijks nog.