MuscleMeat

Geld bijverdienen naast reguliere baan, iemand suggesties?

je betaald hem maar wel 50% van wat die gevraagd heeft? aangezien meer op dbb zit dan aan het werk is.

grapje xoxo
Uit de uren lopen is niet mijn probleem, zo lang er maar opgeleverd wordt :D Laat ‘m lekker hele dagen DBB’en!

Chris is zonder dollen een ontzettend behulpzame gozer. Zowel over bb als andere zaken

Ik ben rijk geworden met bitcoins en lange termijn investeringen op etfmatic.com.
Al het geld wat je over hebt daar op storten en na 10 jaar kun je van de rente en het dividend leven.

True story. Succes!

Laatst bewerkt:
Dat klinkt interessant :D. Maareh, is er niet een belachelijk grote vraag naar programmeurs in deze tijd?
Veel vraag zeker, maar betalen? Ho maar. Het gros van de opdrachtgevers heeft relatief kleine afgebakende opdrachten van een paar duizend euro. Ze willen vaak een vaste prijs (wat ik wel begrijp), en gaan daarbij al vaak voor de goedkoopste. Als je daarmee wilt concurreren en het een beetje uitrekent ga je richting de 20-30 euro per uur, dat is niet te doen.

Maar als je een beetje doorzet kom je meestal wel snel uit bij de wat grotere langdurigere projecten (variërend van enkele maanden tot jaren), en dan kun je per uur factureren. Meestal zijn dat ook wel de wat leukere en uitdagendere opdrachten. Ik werk nu een paar jaar voor een opdrachtgever aan software voor accountants. Super awesome project en ook veel nieuwe dingen geleerd van de andere programmeur die daaraan werkt.

Vaste prijs vind ik juist wel fijn, heb je voordeel bij goed inschatten en effectief werken. Op het klokje kijken krijg ik ook kriebels van... aan de ene kant stress 'of je wel genoeg uren maakt' maar mag ik dan aan de andere kant ook de uren meerekenen die ik even wandelent of onder de douche aan een probleem denk? Of als ik tijdens het eten/trainen gebeld wordt? Geef maar een doel te bereiken voor een vergoeding en laat me verder vrij.

Veel vraag zeker, maar betalen? Ho maar. Het gros van de opdrachtgevers heeft relatief kleine afgebakende opdrachten van een paar duizend euro. Ze willen vaak een vaste prijs (wat ik wel begrijp), en gaan daarbij al vaak voor de goedkoopste. Als je daarmee wilt concurreren en het een beetje uitrekent ga je richting de 20-30 euro per uur, dat is niet te doen.
Dat zijn dan meer de opdrachten om gewoon een website/shop uit te rollen toch?

Maar als je een beetje doorzet kom je meestal wel snel uit bij de wat grotere langdurigere projecten (variërend van enkele maanden tot jaren), en dan kun je per uur factureren. Meestal zijn dat ook wel de wat leukere en uitdagendere opdrachten. Ik werk nu een paar jaar voor een opdrachtgever aan software voor accountants. Super awesome project en ook veel nieuwe dingen geleerd van de andere programmeur die daaraan werkt.
Jammer dat deze grotere partijen met uitdagende projecten het thuiswerken zo moeilijk vinden.

Laatst bewerkt:
Dat zijn dan meer de opdrachten om gewoon een website/shop uit te rollen toch?
Ook ja. Maar ook vaak aanpassingen of uitbreidingen op bestaande systemen. Soms wil daar ook nog wel eens wat meer uitkomen, maar reken er niet op.

Jammer dat deze grotere partijen met uitdagende projecten het thuiswerken zo moeilijk vinden.
Gelukkig niet zo'n last van. Ik heb periodes dat ik veel op kantoor moet zijn (zoals nu), maar vaak genoeg ook thuiswerken.

Gelukkig niet zo'n last van. Ik heb periodes dat ik veel op kantoor moet zijn (zoals nu), maar vaak genoeg ook thuiswerken.
Ja ik bedoel 100% remote, thuiswerken wordt zelfs vrij veel mee geadverteerd. Nu extra met 'flexibel/remote starten ivm coronamaatregelen'

Maar volgens mij sta ik bij recruiters inmiddels op de ignore/blacklist door het navragen daarover :o

Denk dat het dit ook wel een beetje is voor de ontwikkelaars; bij een baas/freelance een zo hoog mogelijk salaris/zelfontwikkeling/gezelligheid vinden. Verder dan dat word het ondernemerschap denk ik waar je iets waardevols ontwikkelt, gaat spreken of als 1 of andere noob .....boeken gaat schrijven :D

Althans zo zie ik nu over een paar jaar ontwikkelen mijn toekomst....uitdaging hoog houden, acceptabel salaris verdienen bij een baas voor zekerheid en dan met iets minder werken meer uitdaging/risico gaan zoeken in ondernemerschap.

Bijbaantje als ontwikkelaar zou ik wel willen, maar niet zo 1,2,3 te vinden merk ik.

Ik ben rijk geworden met bitcoins en lange termijn investeringen op etfmatic.com.
Al het geld wat je over hebt daar op storten en na 10 jaar kun je van de rente en het dividend leven.

True story. Succes!

Kun je mij wat meer vertellen over etfmatic ?
Klinkt wel interessant...

Ook ja. Maar ook vaak aanpassingen of uitbreidingen op bestaande systemen. Soms wil daar ook nog wel eens wat meer uitkomen, maar reken er niet op.
VInd je dit leuk werk? Eigenlijk elke shop waar wij een audit voor doen om doorteontwikkelen komen we tot de conclusie dat het bagger gebouwd is en wij het niet willen overnemen.

Hoe zie je dat als bijbaantje? De kleine klusjes kunnen dat toch juist zijn, maar dan concurreer je met studenten of het neefje van de baas.

Voelt voor mij niet echt als concurreren op dit moment, meer met een doel mijzelf blijven ontwikkelen. Een online cursus en er puur thuis alleen wat mee kunnen doen leert vele male lastiger dan bijv. tijdens je werk met een nieuwe skill aan de slag gaan. Dus thuis voor iemand aan de slag gaan zou mij ook goede motivatie en rewards geven denk ik, althans dat valt te proberen!

Lijkt me toch het tofste om zelf een app of game te bedenken en maar wat naar eigen inspiratie aan te klussen omdat je dat wilt. 1 euro of een paar euro per download kan al leuk zijn. Of 40M voor een flappy birds game. Maarja verzin maar eens iets interessants om te bouwen.

Voelt voor mij niet echt als concurreren op dit moment, meer met een doel mijzelf blijven ontwikkelen. Een online cursus en er puur thuis alleen wat mee kunnen doen leert vele male lastiger dan bijv. tijdens je werk met een nieuwe skill aan de slag gaan. Dus thuis voor iemand aan de slag gaan zou mij ook goede motivatie en rewards geven denk ik, althans dat valt te proberen!
Bedoel met concurreren dat je die klusjes dan voor zulke prijzen moet doen als Galen noemde. Als je het voor je zelfontwikkeling doet is dat wat anders. Maar je bent toch al ontwikkelaar? Weet niet of je er dan als bijbaantje wat van kan leren.

Lijkt me toch het tofste om zelf een app of game te bedenken en maar wat naar eigen inspiratie aan te klussen omdat je dat wilt. 1 euro of een paar euro per download kan al leuk zijn. Of 40M voor een flappy birds game. Maarja verzin maar eens iets interessants om te bouwen.

Ik heb vorige week in bed een leuk idee bedacht. Nu mijn beperkte kennis van PHP en Javascript verversen en kijken waar het schip strandt

Het moeilijkste is om er klanten voor te vinden. Zelfs al is het geweldig en lost het een probleem helemaal op

Terug
Naar boven