XXL Nutrition

Geld bijverdienen naast reguliere baan, iemand suggesties?

Vandaar het bewijs. 😉

Daar zijn de kosten er al vanaf getrokken.
Maar goed, ik voel hier verder niet meer de behoefte mensen verder te overtuigen.

Met een cynische levenshouding wordt je sowieso nooit Rijk. 😘

Vandaar het bewijs. 😉

Daar zijn de kosten er al vanaf getrokken.
Maar goed, ik voel hier verder niet meer de behoefte mensen verder te overtuigen.

Met een cynische levenshouding wordt je sowieso nooit Rijk. 😘
Ik zie geen bewijs dat alles er al van af is getrokken. Alles behalve de 8% is ook uitgekrast op je plaatje.

Ik ga er toch niet in investeren dus mij hoef je niet te overtuigen. Tussen 5 en 10% kan gewoon bij een reguliere fund. Passief beheerd, indexes of markten naar keuze. Geen individuele stocks.

Vraag me alleen nog af of zelf je portefeuille beheren nog meer winst kan geven door markt dipjes te kopen.

Ik zie geen bewijs dat alles er al van af is getrokken. Alles behalve de 8% is ook uitgekrast op je plaatje.

Ik ga er toch niet in investeren dus mij hoef je niet te overtuigen. Tussen 5 en 10% kan gewoon bij een reguliere fund. Passief beheerd, indexes of markten naar keuze. Geen individuele stocks.

Vraag me alleen nog af of zelf je portefeuille beheren nog meer winst kan geven door markt dipjes te kopen.
Wel leuk dat je eerst me voor gek verklaard met 8% en dan in je bericht zegt dat tussen de 5 en 10% gewoon kan. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

:popcorn:

• Like
Waarderingen: mat
Wel leuk dat je eerst me voor gek verklaard met 8% en dan in je bericht zegt dat tussen de 5 en 10% gewoon kan. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Ik gebruikte je eigen quote tegen je zo mooi klinkende 8% omdat je ontwijkt te antwoorden welke kosten daar nog af moeten en hoe dat dan overeenkomt met andere (of zelf) investeerders. (niets speciaals aan)

Waar denk je dat die 8% vandaan komt? Die etfs kun je zelf ook gewoon inleggen bij degiro oid. Sommige 10%, sommige meer, sommige minder afhankelijk van welke je wilt. etfmagic pakt van alles wat bij elkaar met het magische "algoritme"

Maar is de belasting er bijvoorbeeld al af? Of bedoel jij met kosten alleen de management fees en etf ter kosten?

Het blijven trouwens risicoproducten en volgens mij kun je ook kiezen hoeveel risico je wilt? Hoe ging dat dan eerder dit jaar toen alles kelderde? Waren die maanden verlies?

Het blijven trouwens risicoproducten en volgens mij kun je ook kiezen hoeveel risico je wilt? Hoe ging dat dan eerder dit jaar toen alles kelderde? Waren die maanden verlies?

De beurzen zitten veelal alweer op recordhoogte. De sp500 had laatst iig een alltime high.

De beurzen zitten veelal alweer op recordhoogte. De sp500 had laatst iig een alltime high.
I know, het was een geweldig moment om weer in te stappen en de volatiliteit sindsdien was prettig daytraden, maar dat ontwijkt de vraag. Is het dan geen enkel risico om nu op all time high weer te gaan investeren?

Als alles lukt wil ik over een tijdje een kleinschalige gym starten in mijn bedrijfsloods.
Komt toch al een ruimte homegym in, kan het dan beter nog even iets luxer maken zodat er meerdere willen komen trainen en er op lange termijn wat aan hebben.
Doel is rond de 25 betalende leden te hebben die zelf hun gang kunnen gaan, meer wil ik ook niet.

Toch een 750 per maand extra zonder dat het erg veel moeite kost, mits ze zwart betalen :D

Had verder altijd een leuk pokerbedrag per maand binnen maar de skin is helaas opgeheven, op andere skins maak ik geen winst.

I know, het was een geweldig moment om weer in te stappen en de volatiliteit sindsdien was prettig daytraden, maar dat ontwijkt de vraag. Is het dan geen enkel risico om nu op all time high weer te gaan investeren?

Zonder risico is het natuurlijk nooit. Tot nu toe is de waarde altijd nog gestegen. T.o.v. bijv. de crisis van 2008 is de SP500 met 125% gestegen. Vanaf het begin van de SP500 met ca. 2500%. Als je het lang genoeg kunt laten staan, denk ik dat het risico zeker meevalt.

Als alles lukt wil ik over een tijdje een kleinschalige gym starten in mijn bedrijfsloods.
Komt toch al een ruimte homegym in, kan het dan beter nog even iets luxer maken zodat er meerdere willen komen trainen en er op lange termijn wat aan hebben.
Doel is rond de 25 betalende leden te hebben die zelf hun gang kunnen gaan, meer wil ik ook niet.

Toch een 750 per maand extra zonder dat het erg veel moeite kost, mits ze zwart betalen :D

Had verder altijd een leuk pokerbedrag per maand binnen maar de skin is helaas opgeheven, op andere skins maak ik geen winst.

Dat is dan ook eigenlijk meer een hobby, waar je nog een 'kleine zakcent' aan verdient. Dat is altijd goed, omdat je het met plezier :)

Thats the dream.

Hoe kleiner je bent, hoe makkelijker het zwart betalen gaat, zal wel érg lastig gaan worden, verzekeringswerk, veel contant geld, aankopen tegen consumententarief, noem het maar op ;).

Dat is dan ook eigenlijk meer een hobby, waar je nog een 'kleine zakcent' aan verdient. Dat is altijd goed, omdat je het met plezier :)

Ja was vroeger altijd een droom maar niet realistisch met opkomst Basic fits en torenhoge investeringen.

Loods is aan huis, dus lukt het niet ook geen enkel probleem. Ik denk wel te weten wat een gemiddelde sporter zoekt dus heb er wel vertrouwen in.

• Like
Waarderingen: Pren
Thats the dream.

Hoe kleiner je bent, hoe makkelijker het zwart betalen gaat, zal wel érg lastig gaan worden, verzekeringswerk, veel contant geld, aankopen tegen consumententarief, noem het maar op ;).

Als ik serieus was dan zou ik dit hier niet openbaar vermelden ;) Maar bedoelde meer dat ik van die 750 er misschien 400 van zal overhouden.

Maar als het zo was dan is 750 per maand cash niet (te) veel, kom ik precies mee uit met de boodschappen. Wil je in de "problemen" komen door te veel cash moet je echt veel meer ophalen joh.

Ja was vroeger altijd een droom maar niet realistisch met opkomst Basic fits en torenhoge investeringen.

Loods is aan huis, dus lukt het niet ook geen enkel probleem. Ik denk wel te weten wat een gemiddelde sporter zoekt dus heb er wel vertrouwen in.

Met BF moet je ook niet willen concurreren, onmogelijk. Toetredingsdrempel in deze markt is erg laag, iedereen met een pand en wat equipment kan in theorie een sportschool beginnen. Torenhoge investeringen? Tja, is maar net wat je wil, als je 20 loopbanden met hartslagmeters, verschillende standen, noem het maar op, neer wil zetten ben je veel geld kwijt, maar neem aan dat je in die hoek niks te zoeken hebt :D.

Als ik serieus was dan zou ik dit hier niet openbaar vermelden ;) Maar bedoelde meer dat ik van die 750 er misschien 400 van zal overhouden.

Maar als het zo was dan is 750 per maand cash niet (te) veel, kom ik precies mee uit met de boodschappen. Wil je in de "problemen" komen door te veel cash moet je echt veel meer ophalen joh.

True story, was ook meer bij wijze van spreken. Die vorm van betaling brengt wel andere problemen met zich mee, goede vorm van vertrouwen om iedereen ook écht te laten betalen. Gerichte investeringen doen is ook gewoon ruk aangezien je veel te veel betaald als particulier.

De meesten vallen op omdat ze:
- teveel zwart verdienen (en vooral zodra ze het gaan storten of er gekke dingen mee gaan doen)
- gemeld worden door anderen. Concurrentie uitschakelen, jaloezie of misschien een boze klant.

In het geval van @Kieft zou ik vooral voorzichtig zijn met het tweede. Ga niet rondbazuinen dat je dit doet, maar verpak het mooi: vrienden komen bij me trainen. Niemand hoeft te weten dat ze er ook voor betalen :)

Mocht je zoiets doen doe het dan altijd grijs. Heb je alles en iedereen in elk geval op papier.

Ja tegen die tijd even kijken of het niet in een vorm van vereniging zou kunnen, maar dan mag je er officieel niks aan verdienen, maar staan je leden wel op papier.
Maar alles opgeven is ook gewoon een optie. Inschrijving als pt studio.

Denk verder dat je makkelijk 20k aan cash per jaar kan opmaken zonder te storten. Boodschappen, vakantie, benzine, auto onderdelen etc. dat is zo op hoor.

Mocht je zoiets doen doe het dan altijd grijs. Heb je alles en iedereen in elk geval op papier.

Ja tegen die tijd even kijken of het niet in een vorm van vereniging zou kunnen, maar dan mag je er officieel niks aan verdienen, maar staan je leden wel op papier.
Maar alles opgeven is ook gewoon een optie. Inschrijving als pt studio.

Is in dit specifieke geval een erg aantrekkelijke optie.

Terug
Naar boven