XXL Nutrition

Geld verdienen met Youtube

hier heb ik toch niks aan, link gewoon je kanaal man waar ben je bang voo

Haal je daar goed geld mee binnen?

Ik heb hier ook aan gedacht. Het is volgens mij essentieel dat je goede televisie maakt. Echte entertainment. Ik kan me niet voorstellen dat je echt rijk wordt van aan-el-kaar geknipte filmpjes. Originele content is echt een pre.

Boeien, is wel leuk. Alsof jij wel binnenloopt met youtube.
Ik heb nooit gezegd een bmw te rijden op kosten van youtube.

Haha ieder geval beter dan dat ;)

---------- Post toegevoegd Sat 13 Oct 2012 om 22:52 ----------

Haal je daar goed geld mee binnen?

Ik heb hier ook aan gedacht. Het is volgens mij essentieel dat je goede televisie maakt. Echte entertainment. Ik kan me niet voorstellen dat je echt rijk wordt van aan-el-kaar geknipte filmpjes. Originele content is echt een pre.

Op 19 jarige leeftijd je eigen huis kunnen kopen, zonder hypotheek, door youtube..

Kwestie van persoonlijkheid, originaliteit en geluk :p

Haha ieder geval beter dan dat ;)

---------- Post toegevoegd Sat 13 Oct 2012 om 22:52 ----------

Op 19 jarige leeftijd je eigen huis kunnen kopen, zonder hypotheek, door youtube..

Kwestie van persoonlijkheid, originaliteit en geluk :p

Dis is about you?

Het gaat allemaal om iets unieks hebben. Als je de top kanalen bekijkt zijn het eigenlijk allemaal mensen die iets met comedy doen... RWJ, nigahiga, kevjumba etc. dat zijn ook wel degene die hier nu echt hun werk van hebben gemaakt. Als je er niet zelf in voor wil komen moet je toch meer denken aan compilations/reviews. Denk aan twisternederland bijvoorbeeld die simpele fail/win compilations maakt die miljoenen views krijgen.

Wie zegt richten op NL? Ik heb van Amerikaanse kennissen gehoord dat dit soort dingen veel views oplevert.

Goed punt :p

Denk uiteindelijk dat je t beste kunt doen wat je leuk vind. Voor die illuminatie zooi moet je toch een behoorlijke complottheorieën bedenken.

Dan doe ik liever of ik een Rus ben die met random wapens dingen kapot schiet.

Je wilt uiteindelijk toch een redelijk aantal video's maken waar je elke keer toch een leuk aantal views op krijgt.. Niet focussen op 1 video en hopen dat t succesvol wordt.

Als je gegarandeerd snel succesvol wilt worden moet je gewoon huge balls hebben en ouwehoeren met mensen. De gast uit dit topic http://forum.dutchbodybuilding.com/f62/gekke-rus-prankt-mensen-op-straat-alpha-as-****-gtfih-309124/ bijvoorbeeld, in een korte tijd heel succesvol geworden en dat zag je ook van ver al aankomen.

En mensen die zeggen dat het niet mogelijk is hebben gewoon een slechte mindset, het is zeker wel mogelijk.

Alleen wel jammer voor Vitaly dat hij nu door een van die filmpjes flink in de problemen zit en volgens mij zelfs nog vast zit.

http://www.youtube.com/watch?v=Ydz8iHB2RbM&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=LR5O9rEATlk&feature=plcp

Laatst bewerkt:
:roflol:

3000 dollar heb je toch zo bij elkaar?

Maar goed, zeggen dat er een bom in zit gaat wel beetje te ver :o

niet alleen te ver, ook gewoon strafbaar.

Er zijn genoeg lui die rond de 100 dollar per dag verdienen met youtube. Dit zijn dan voornamelijk lui die zich op de amerikaanse markt focussen. De filmpjes zelf zijn daarbij niet het belangrijkste. Het belangrijkste deel is het sturen van traffic naar die filmpjes. En dat gebeurt meestal niet via youtube. Heb je eenmaal redelijk wat traffic erop zitten en is het ook nog eens een leuk/aardig filmpje dan kan het al vrij snel viral gaan.

Er zijn genoeg lui die rond de 100 dollar per dag verdienen met youtube. Dit zijn dan voornamelijk lui die zich op de amerikaanse markt focussen. De filmpjes zelf zijn daarbij niet het belangrijkste. Het belangrijkste deel is het sturen van traffic naar die filmpjes. En dat gebeurt meestal niet via youtube. Heb je eenmaal redelijk wat traffic erop zitten en is het ook nog eens een leuk/aardig filmpje dan kan het al vrij snel viral gaan.

Aha.

Google verkoopt advertenties per view, zeg .02 dollar cent per view. En jij vangt misschien de helft hiervan, zeg, .01 dollar cent.

100,000 views = 1,000 dollar.

Right, zit ik in de buurt? Werkt het zo?

Aha.

Google verkoopt advertenties per view, zeg .02 dollar cent per view. En jij vangt misschien de helft hiervan, zeg, .01 dollar cent.

Google verkoopt volgens mij niet per view maar voor een bepaalde periode. Uitgaande van resultaten in het verleden kan dan berekend worden hoeveel vieuws, clicks enz die advertenties waard zijn.

Maar goed, uiteindelijk krijg je betaald naar gelang de waarde van jouw views. Bij sommige genres filmpjes passen nou eenmaal duurdere reclames omdat de doelgroep meer geld heeft/geld uitgeeft. Dit is ook de reden waarom mensen op youtube hun payouts niet bekend mogen maken, dit verschilt namelijk van persoon tot persoon. Iemand die 2x zoveel views krijgt kan maar zo net zoveel betaald krijgen als die ander.

Bij game kanalen is het 1.1 - 1.8 dollar per 1000 views als ik een ruwe inschatting moet maken. Bij real life video's zal dit iets hoger liggen omdat er geen tussenkomst is van een game netwerk. (zoals Machinima)

Daarnaast kun je uiteraard ook sponsors regelen enz enz..

Aha.

Ik weet niet wat het model tegenwoordig is maar vroeger was het op basis van kliks. Elke keer als iemand op een advertentie klikte kreeg je een vergoeding. Deze varieerde niet/nauwelijks op basis van de kwaliteit/populariteit van de video maar varieerde per niche. Hoe meer bedrijven in jouw branche reclame wilde maken, hoe meer concurrentie onder de adverteerders. Dit had uiteindelijk een hogere vergoeding tot gevolg.

Vooral in de hypotheken/leningen/verzekeringen hoek kon je goed scoren. Kliks van een euro kwamen regelmatig voor. Kan je dus helder en duidelijk vertellen hoe een hypotheek of lening werkt koop dan een microfoon en cam en lul een filmpje vol.

Terug
Naar boven