MuscleMeat

Geld verdienen met Youtube

Echt zeer interessant. Big bucks $$$$ in deze branche. Het idee dat steeds meer mensen alleen nog maar op het internet zitten klopt volgens mij wel. Ik zelf kijk vrij weinig televisie bijvoorbeeld.

Bij game kanalen is het 1.1 - 1.8 dollar per 1000 views als ik een ruwe inschatting moet maken. Bij real life video's zal dit iets hoger liggen omdat er geen tussenkomst is van een game netwerk. (zoals Machinima)

Hoe bedoel je dit precies? Moet je als netwerk inleveren op advertentie opbrengsten? of bedoel je dat ze een te nauwe niche te pakken hebben?

Je moet niet denken dat een yt kanaal een makkelijk zakcentje is. Zit echt belachelijk veel tijd in.

Echt zeer interessant. Big bucks $$$$ in deze branche. Het idee dat steeds meer mensen alleen nog maar op het internet zitten klopt volgens mij wel. Ik zelf kijk vrij weinig televisie bijvoorbeeld.

Hoe bedoel je dit precies? Moet je als netwerk inleveren op advertentie opbrengsten? of bedoel je dat ze een te nauwe niche te pakken hebben?

Netwerken hebben contracten met de game makers over het publiceren van hun copyright beschermde materiaal namelijk: gameplays.

Netwerken moeten ook voortbestaan dus deze houden ook wat in op de advertentie kosten.

Overigens zorgen ze ook voor veel goeds namelijk het organiseren van events, binnenhalen sponsors en ze zorgen ook voor advertentie inkomsten. Deel van de advertenties op gamekanalen zijn via gamenetwerken verkocht en worden via youtube gepubliceerd.

---------- Post toegevoegd Sun 14 Oct 2012 om 13:01 ----------

Je moet niet denken dat een yt kanaal een makkelijk zakcentje is. Zit echt belachelijk veel tijd in.

Tijd en geld.

Goede microfoon, capture card enz kosten al belachelijk veel.

Als de nieuwe xbox en ps3 met 3d komen en youtube gaat t ook ondersteunen dan zul je toch een 3d tv en 3d capture card moeten kopen.. Zo'n kaart is 1000 euro uit mijn hoofd. :o

Het gaat allemaal om iets unieks hebben. Als je de top kanalen bekijkt zijn het eigenlijk allemaal mensen die iets met comedy doen... RWJ, nigahiga, kevjumba etc. dat zijn ook wel degene die hier nu echt hun werk van hebben gemaakt. Als je er niet zelf in voor wil komen moet je toch meer denken aan compilations/reviews. Denk aan twisternederland bijvoorbeeld die simpele fail/win compilations maakt die miljoenen views krijgen.

TwisterNederland krijgt echter geen knaken voor zijn views omdat hij nooit partner kan worden omdat hij juist content van anderen gebruikt.

RWJ(kan die gast niet uitstaan) doet dit trouwens ook maar lult dit blijkbaar aan elkaar en krijgt er wel knaken voor. Maar alleen RWJ heeft blijkbaar deze uitzondering. Krom bedrijfje dat youtube. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=kXX8X8ikfno&feature=channel&list=UL

TwisterNederland krijgt echter geen knaken voor zijn views omdat hij nooit partner kan worden omdat hij juist content van anderen gebruikt.

RWJ(kan die gast niet uitstaan) doet dit trouwens ook maar lult dit blijkbaar aan elkaar en krijgt er wel knaken voor. Maar alleen RWJ heeft blijkbaar deze uitzondering. Krom bedrijfje dat youtube. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=kXX8X8ikfno&feature=channel&list=UL

TwisterNederland wil volgens mij geen partner worden.. Op zijn site heeft hij ook geen reclame.

Volgens mij nog vast? ik heb in ieder geval al een tijdje niets nieuws van hem gezien.

Hij heeft nog genoeg vids geupload nadat hij vast zit, eerste was al maand nadat filmpje uit kwam.

Zag op ze facebook wel dat hij 2x vast zat, blijkbaar mocht die op borg tocht verder gaan en is dat in beroep ingetrokken oid. Laatste video is van 2 dagen geleden.

Hij heeft nog genoeg vids geupload nadat hij vast zit, eerste was al maand nadat filmpje uit kwam.

Zag op ze facebook wel dat hij 2x vast zat, blijkbaar mocht die op borg tocht verder gaan en is dat in beroep ingetrokken oid. Laatste video is van 2 dagen geleden.

Zie het net, die miljoen views had hij al dus daar zal hij zijn borgsom wel mee betaald hebben dan. Rechtszaken duren daar altijd een tijd dus zijn eventuele veroordeling zal nog wel even duren.

Netwerken hebben contracten met de game makers over het publiceren van hun copyright beschermde materiaal namelijk: gameplays.

Netwerken moeten ook voortbestaan dus deze houden ook wat in op de advertentie kosten.

Overigens zorgen ze ook voor veel goeds namelijk het organiseren van events, binnenhalen sponsors en ze zorgen ook voor advertentie inkomsten. Deel van de advertenties op gamekanalen zijn via gamenetwerken verkocht en worden via youtube gepubliceerd.

---------- Post toegevoegd Sun 14 Oct 2012 om 13:01 ----------

Interessant weer. Dus stel, ik koop een 3d-capture kaart. En ik begin mijn eigen GTA4 channel.

- Moet ik dan ook een deel van mijn inkomsten afstaan aan Rockstar? omdat zij de eigenlijke (gameplay) copyright owners zijn?

Interessant weer. Dus stel, ik koop een 3d-capture kaart. En ik begin mijn eigen GTA4 channel.

- Moet ik dan ook een deel van mijn inkomsten afstaan aan Rockstar? omdat zij de eigenlijke (gameplay) copyright owners zijn?

Nee, vanwege die reden wordt je partner via een gamenetwerk.

Die hebben al contracten mbt. rechten over de games. Geen idee of ze uberhaupt geld afdragen.. Lijkt me van niet eigenlijk, game video's zijn uiteindelijk gewoon een vorm van reclame.

Films en muziek mag niet zomaar gebruikt worden, hier zitten dikke copyright rechten op. Wel mogen mensen reviews e.d. maken over films onder een bepaalde wet en daarbij kleine clips laten zien voor bij een review.

Games vallen onder een andere categorie. Hier mag je gewoon gameplay van online zetten om de game te 'promoten'.

Films en muziek mag niet zomaar gebruikt worden, hier zitten dikke copyright rechten op. Wel mogen mensen reviews e.d. maken over films onder een bepaalde wet en daarbij kleine clips laten zien voor bij een review.

Games vallen onder een andere categorie. Hier mag je gewoon gameplay van online zetten om de game te 'promoten'.

Wil je er geld aan verdienen moet je dat toch via een netwerk doen ;)

True, maar mijn comment was meer gebaseerd erop dat je channel niet gebanned werd van youtube, en dat worden er veel helaas door gare copyright claims.

Haha, true. Maar hier gaat t over geld verdienen he :p

Youtube partnered geen game kanalen, of ieder geval.. Heeeeeeel weinig.

Je ziet wel steeds meer van die populaire kanalen ook een gamechannel erbij nemen. Gewoon om goedkope hits/views te scoren met hun huidige abonnees.

Ligt vaak ook aan de rechten, als je echt eigen content hebt heb je daar geen last van en kan je gewoon youtube partner worden en inkomsten verdienen

Terug
Naar boven