AndroidHealthClinic

Gelijk cutten of eerst op onderhoud trainen?

Billieg

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het opstellen van mijn voedingsschema. Nu is er iets waar ik over twijfel en daarin ben ik even benieuwd hoe de ervaren fitness/bodybuildmensen hierover denken?

Ik ben namelijk af en aan bezig geweest met krachttraining, dan een klein tijdje consistent en dan weer een hele tijd niet. Nu is de knop om en wil ik het goed en serieus gaan aanpakken.
Ik zit momenteel te hoog in mijn vetpercentage, laatste meting(tang) is 30% (maar moet nog even een nieuwe meting laten doen).

Mijn doel is natuurlijk een sterker en strakker lichaam, dus dat vetpercentage moet omlaag. Omdat ik nooit voor een langere periode hard heb gewerkt aan mijn spiermassa twijfel ik wat voor mij nu het beste is. Aangezien ik daar verschillende antwoorden op vind als ik daar informatie over zoek.
Mijn vraag is kan ik nu beter gelijk gaan cutten (dus mijn kt-schema volgen en cutten dmv van cardio) of kan ik beter eerst enige tijd op onderhoud eten en gewoon alleen kt doen? (Ik las namelijk ook iets over beginner gains) En dan daarna pas gaan cutten als ik enige spiermassa heb opgebouwd?

Zouden jullie hier je licht op kunnen werpen, wat is volgens jullie beter en waarom?

Als jullie nog meer info van mij nodig hebben dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Ik zelf ben gewoon lekker gaan krachttrainen op onderhoud en zo vetpercentage verlaagt. Mijn gewicht is hetzelfde gebleven dus heb ook wat spieren aangezet! Persoonlijk lijkt me dit fijner dan verlagen via cardio e.d. Vertrouw vooral niet op de weegschaal. Dat vet gaat er vanzelf wel af als je let op je voeding en goed traint! Succes;)

Ik zou gewoon beginnen met op onderhoud eten en je KT.
Gaandeweg kan je dan dingen aanpassen door minder kcals te eten of cardio te gaan doen.
Ieder lijf is anders en het is even uitvogelen hoe dat van jouw reageert op je schema's.
Succes met je doelen!

Terug
Naar boven