XXL Nutrition

Peiling Geloof jij in een god of goden?

Peiling Peiling Geloof jij in een god of goden?

• Ja

Stemmen: 65 22,0%
  • Nee

Stemmen: 231 78,0%

• Totaal stemmers
    296
Ik weet het niet,ik weet wel dat in leven en dood situaties iedereen religieus wordt. Bidden doet uiteindelijk iedereen,maakt niet uit hoe stoer ze eerst lullen.

grootste bullshit ooit, enkel die achterlijke amerikaanse atheisten die atheist zijn geworden uit de verkeerde redenen (teveel crap gebeurt in hun zielige leventje en dan besluiten dat er geen god bestaat, ipv gewoon door logische afleiding)

Nou ik ben ook niet heilig maar ik heb wel een vrij sterke normen en waarden die in naleef. Ik geloof niet echt in een leven naar dit leven, maar ik denk ook niet dat het echt klaar is wanneer we overlijden. Heb het idee dat geliefden nog wel in de buurt zijn en invloed hebben op ons leven al heb ik geen idee hoe :).
Wat zijn "verkeerde dingen"? Verteld de bijbel wat verkeerd is OF baseer je deze op eigen logica en cultuur/ normen of waarden? Vergiffenis zou ik alleen maar nodig hebben op het moment dat ik iemand wat aangedaan heb, en dan van die persoon zelf. Wanneer je niet specifiek iemand wat heb aangedaan dan heb je een geweten waarmee je moet leven en kom je jezelf nog wel tegen :)

Verkeerde dingen, zo heb ik het even vertaald zijn zonden.
In de bijbel staan opvattingen over hoe je moet leven, wat wel en niet kan in de ogen van God.
Je moet dus naar God toe leven, en je best doen om goed te leven en deze dingen niet te doen.
Als jij je best doet, en in God Gelooft doet hij ook zijn best voor jou.
Daarom heeft hij 2000 jaar geleden zijn eigen zoon, Jezus Christus, op het kruis laten sterven, Jezus is 3 dagen in de hel geweest en is toen weer opgestaan uit de dood.

Door de dood van Jezus, zijn onze zonden vergeven;

'Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. Dit is het oordeel: het licht kwam in de wereld en de mensen hielden meer van de duisternis dan van het licht, want hun daden waren slecht. Wie kwaad doet, haat het licht; hij schuwt het licht omdat anders zijn daden bekend worden. Maar wie oprecht handelt zoekt het licht op, zodat zichtbaar wordt dat God werkzaam is in alles wat hij doet.’
Johannes 3

Geen onzin qua feiten, nee klopt.
Maar je word geïrriteerd door onwetendheid van anderen, wat ik trouwens wel snap want het is ook focking lastig..
En ik tenminste voel me dan wel wat aangevallen door al die vergelijkingen, terwijl anderen niet weten hoe het echt zit..
Maar je moet er gewoon mee omgaan, en op een rechtvaardige manier de ander proberen te overtuigen, of dat dan ook aanslaat is niet jou zaak.

;)

als gelovige lijkt me dat wreed lastig om geirriteerd te worden door de onwetendheid van anderen:roflol:

en waar komt dat geloof vandaan? de oorsprong vind zich in een fictief boek, met zo geen enkele betrouwbare historische bron (zoek maar eens op historische bronnen naar jezus als je me niet gelooft;))

het boek staat vol met logische contradicties en de god die erdoor gedefinieerd wordt is 1 grote logische contradictie.

namelijk 1 omnipotente, alwetende, goedaardige/liefhebbende god.

-logische contradictie 1: Alwetend en omnipotent.
Als god alwetend is weet hij alles wat er in de toekomst gaat gebeuren en kan daar niets aan veranderen en is dus bijgevolg niet omnipotent, kan hij er wel iets aan veranderen zou hij niet weten wat er gebeurt en is hij niet alwetend.

-logische contradictie 2: Omnipotent en goedaardig/liefhebbend.
Als god omnipotent is en hij laat lijden toe in de wereld is hij niet goedaardig (iemand die een ander in nood weigert te helpen is namelijk kwaadaardig).
Is god toch goedaardig, betekent dat dus automatisch dat hij niet omnipotent is:)

Nog maals zeg ik, je vergeet dat er een duivel in het spel is. Die voor een heleboel ellende in de wereld zorgt.

God is niet goedaardig, God is RECHTVAARDIG!!!
hij straft degenen die straf verdienen, behalve als ze zich bekeren.

En God kan wel in de toekomst kijken, en hij kan dingen veranderen, en alshij dingen gaat veranderen dan weet hij ook wat er dan gaat gebeuren.
Hij is Alwetend, misschien moet je de betekenis eens opzoeken.

Verkeerde dingen, zo heb ik het even vertaald zijn zonden.
In de bijbel staan opvattingen over hoe je moet leven, wat wel en niet kan in de ogen van God.
Je moet dus naar God toe leven, en je best doen om goed te leven en deze dingen niet te doen.
Als jij je best doet, en in God Gelooft doet hij ook zijn best voor jou.
Daarom heeft hij 2000 jaar geleden zijn eigen zoon, Jezus Christus, op het kruis laten sterven, Jezus is 3 dagen in de hel geweest en is toen weer opgestaan uit de dood.
Door de dood van Jezus, zijn onze zonden vergeven;

'Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. Dit is het oordeel: het licht kwam in de wereld en de mensen hielden meer van de duisternis dan van het licht, want hun daden waren slecht. Wie kwaad doet, haat het licht; hij schuwt het licht omdat anders zijn daden bekend worden. Maar wie oprecht handelt zoekt het licht op, zodat zichtbaar wordt dat God werkzaam is in alles wat hij doet.’
Johannes 3

god is almachtig, dus hij had evengoed het kunnen "willen" en dan zouden poef onze zonden zijn vergeten. Maar nee, hij gaat even raar doen en laat zn zoon martelen en sterven aan het kruis om onze zonden te vergeven.
Topgozer die god van je:thumbs:

ps: waren we niet allemaal kinderen van god?:eyes:

Er zijn tientallen geloven en goden bedacht. Het is toch volstrekt onzinnig om te denken dat de jouwe de juiste is. Dat denken alle gelovigen van al die religies... Beetje oneerlijk trouwens ook voor de bosjesmannen die nog nooit van het Christendom gehoord hebben. Die branden bij voorbaat al in de hel?
Een god zou pas plausibel zijn als al die verschillende volken en mensen in dezelfde god zouden geloven.

Ik ken wel aantal mensen die Christen zijn en daar heb je verder helemaal geen last van. Moslims vind ik maar hypocriet, die houden zich alleen maar de geloofsregels die ze goed uitkomt.. Varkensvlees eten nee, maar alcohol drinken en nken ja.

81,08% is zeker dat er geen leven is naa de dood !

Er zijn tientallen geloven en goden bedacht. Het is toch volstrekt onzinnig om te denken dat de jouwe de juiste is. Dat denken alle gelovigen van al die religies... Beetje oneerlijk trouwens ook voor de bosjesmannen die nog nooit van het Christendom gehoord hebben. Die branden bij voorbaat al in de hel?
Een god zou pas plausibel zijn als al die verschillende volken en mensen in dezelfde god zouden geloven.

Ik ken wel aantal mensen die Christen zijn en daar heb je verder helemaal geen last van. Moslims vind ik maar hypocriet, die houden zich alleen maar de geloofsregels die ze goed uitkomt.. Varkensvlees eten nee, maar alcohol drinken en nken ja.

Dat zijn geen Moslims man de dag dat je een echte Moslim tegen kom zal je een ander beeld hebben ;)

Nog maals zeg ik, je vergeet dat er een duivel in het spel is. Die voor een heleboel ellende in de wereld zorgt.

God is niet goedaardig, God is RECHTVAARDIG!!!
hij straft degenen die straf verdienen, behalve als ze zich bekeren.

En God kan wel in de toekomst kijken, en hij kan dingen veranderen, en alshij dingen gaat veranderen dan weet hij ook wat er dan gaat gebeuren.
Hij is Alwetend, misschien moet je de betekenis eens opzoeken.

oké, dus weigeren te geloven in god voor 80jaar op deze aardbol, terwijl hij de wereld zo heeft ontworpen dat we dmv onderzoek enkel tot de conclusie kunnen komen dat hij niet bestaat, rechtvaardigt een eeuwigheid pijn in de hel?

sounds fair...:eyes:

(of evengoed, 1 fout in je leven maken en iemand vermoorden rechtvaardigt ook eeuwige pijn in de hel)

Laatst bewerkt:
Hoe meer ik naar ongelovigen luister hoe geloviger ik word:cool:

god is almachtig, dus hij had evengoed het kunnen "willen" en dan zouden poef onze zonden zijn vergeten. Maar nee, hij gaat even raar doen en laat zn zoon martelen en sterven aan het kruis om onze zonden te vergeven.
Topgozer die god van je:thumbs:

ps: waren we niet allemaal kinderen van god?:eyes:

Nee, want de zonden die in de wereld gedaan zijn, waren voor God niet zomaar te vergeven, God vond de zonden zo erg dat hij vond dat er gestraft moest worden. Nogmaals; Hij is RECHTVAARDIG!

Maar God hield zoveel van de mens, dat hij zijn eigen zoon ervoor liet opdraaien.
En waarom? Omdat de mensen anders allemaal moesten sterven. Maar dat wou God niet, en daarom liet hij zijn enige zoon sterven omdat hij wist dat zijn enige zoon bij hem terug zou komen.

En nee, we zijn niet allemaal kinderen van God.
je bent een kind van god, als je geloofd in God.

(of evengoed, 1 fout in je leven maken en iemand vermoorden rechtvaardigt ook eeuwige pijn in de hel)

Wel als je je niet bekeerd tot het geloof, en je zonde niet inziet.
Als jij oprecht spijt hebt (en dat weet God dus ook) dan zal hij je vergeven en je opnemen in zijn koninkrijk.

Nee, want de zonden die in de wereld gedaan zijn, waren voor God niet zomaar te vergeven, God vond de zonden zo erg dat hij vond dat er gestraft moest worden. Nogmaals; Hij is RECHTVAARDIG!
kerel, volgens de bijbel zijn wij als baby al zondenaars door het hele adam en eva gebeuren (ik hoop dat je hier overigens niet in gelooft?)
en idd, eten van een appelboom als papa je gezegd heeft dat het verboden is, is inderdaad reden genoeg om een random andere kerel aan een kruis te laten sterven om het je toch maar te kunnen vergeven:roflol:
Maar God hield zoveel van de mens, dat hij zijn eigen zoon ervoor liet opdraaien.
En waarom? Omdat de mensen anders allemaal moesten sterven. Maar dat wou God niet, en daarom liet hij zijn enige zoon sterven omdat hij wist dat zijn enige zoon bij hem terug zou komen.
Iemand anders straffen voor een zonde die niet hij, maar iemand anders, gepleegd heeft is onder geen enkele omstandigheden rechtvaardig;)
dus daar gaat je hele god is rechtvaardig theorie:)

als jij het zegt...:eyes:

Wel als je je niet bekeerd tot het geloof, en je zonde niet inziet.
Als jij oprecht spijt hebt (en dat weet God dus ook) dan zal hij je vergeven en je opnemen in zijn koninkrijk.

maw een moordenaar die zich bekeert krijgt eeuwig geluk, terwijl een atheist die heel zijn leven gewijdt heeft aan anderen te helpen gewoon naar de hel gaat en eeuwig pijn lijd. Rechtvaardigheid ftw:roflol:

Rechtvaardig... dan heeft hij nog wel wat uit te leggen aan een paar mensen die voor zijn deur komen te staan.

Wat ik hier ook uit begrijp is dat God meer waarde hecht aan een gelovige crimineel die spijt heeft van zijn daden dan een "goed mens" dat niet gelooft in God.

Ach ja, sommige mensen zullen altijd wel iets nodig hebben wat boven ze staat...

Als jouw god dit als criterium hanteert zegt dat veel over hem en de mensen die er in die hemel van jou zijn en dan kan het ook nog wel eens heel gezellig zijn in de hel, een paar verdiepingen naar beneden.

Gezellig zal het niet worden helaas! Je zal in het leven genoeg kansen krijgen om in het contact te komen met god. Maar omdat zoveel dingen niet mogen en slecht zijn, laten de meeste die kans gaan.

Rechtvaardig... dan heeft hij nog wel wat uit te leggen aan een paar mensen die voor zijn deur komen te staan.

Wat ik hier ook uit begrijp is dat God meer waarde hecht aan een gelovige crimineel die spijt heeft van zijn daden dan een "goed mens" dat niet gelooft in God.

Ach ja, sommige mensen zullen altijd wel iets nodig hebben wat boven ze staat...

+1
ik ben er eigenlijk wel blij mee, de wereld zou maar saai zijn voor een wolf zoals ik als er geen schaapjes waren:)

kerel, volgens de bijbel zijn wij als baby al zondenaars door het hele adam en eva gebeuren (ik hoop dat je hier overigens niet in gelooft?)
en idd, eten van een appelboom als papa je gezegd heeft dat het verboden is, is inderdaad reden genoeg om een random andere kerel aan een kruis te laten sterven om het je toch maar te kunnen vergeven:roflol:

Nee het gaat niet alleen omdat appeltje, wat ik overigens wel geloof, maar wat ik niet geloof is dat het in een week gebeurt is. maar als je daarover wil verder praten mag ook, want daar heb ik zo ook ongeveer een heel boek in m'n hoofd over geschreven xD

Maar het ging dus niet om het appeltje :P
Dat was de hoofdoorzaak van de zonden in de wereld, daardoor werden mensen zondig. Maar God liet zijn zoon kruisigen om de zonden van de mensen te vergeven, VOOR ALTIJD!

Ja het is ongelovlijk, het is niet te bevatten.. en misschien is dat hem juist wel. Geloof het , of niet, hoe cliché ook.

Ik wil het hierbij laten;0 Ik merk wel dat het langer duurt dan een uurtje om hierover te discuseren..

Ik ga aan de studie voor m'n examens;)
Succes verder, en ik hoop dat je blijft leven zoals je leeft, maar dat je
ooit God in je leven zult betrekken, je zult merken dat hij je zal bijstaan in alle moeilijke dingen in het leven.
Je zult merken dat hij je zal helpen, overal uit, geloof op God en je zult gered worden. Hoe lastig ook.

:D

Terug
Naar boven