AndroidHealthClinic

Peiling Geloof jij in een god of goden?

Peiling Peiling Geloof jij in een god of goden?

• Ja

Stemmen: 65 22,0%
  • Nee

Stemmen: 231 78,0%

• Totaal stemmers
    296
Gezellig zal het niet worden helaas! Je zal in het leven genoeg kansen krijgen om in het contact te komen met god. Maar omdat zoveel dingen niet mogen en slecht zijn, laten de meeste die kans gaan.

Tja en dan zou je dus een zondaar zijn en slechte dingen doen. De duivel zelf houdt ook wel van zondaar zijn en slechte dingen doen, zou je dan niet denken dat je eerder homies met hem wordt dan dat hij je afterlife nog even zuur gaat maken?

Rechtvaardig... dan heeft hij nog wel wat uit te leggen aan een paar mensen die voor zijn deur komen te staan.

Wat ik hier ook uit begrijp is dat God meer waarde hecht aan een gelovige crimineel die spijt heeft van zijn daden dan een "goed mens" dat niet gelooft in God.

Ach ja, sommige mensen zullen altijd wel iets nodig hebben wat boven ze staat...

Even voor de duidelijkheid, een werkelijk goed mens geloofd in God,
en de crimineel die spijt heeft, zal ook moeten geloven.

Wel als je je niet bekeerd tot het geloof, en je zonde niet inziet.
Als jij oprecht spijt hebt (en dat weet God dus ook) dan zal hij je vergeven en je opnemen in zijn koninkrijk.

Mooi hypocriet wezen die god. Als je niet in mij geloofd zal je branden in de hel. haha no way!
Waarom vertellen die gelovigen dat altijd met een of andere sadistische context, dat vinden ze altijd heel leuk he, ongelovigen een beetje "bang" maken. Ga je daar door opeens in een God geloven? is dat de intentie, ik geloof maar in God want je weet maar nooit want misschien is er wel een hel, dus laat ik me maar aan Gods grondwet houden, want stel dat....

grootste bullshit ooit, enkel die achterlijke amerikaanse atheisten die atheist zijn geworden uit de verkeerde redenen (teveel crap gebeurt in hun zielige leventje en dan besluiten dat er geen god bestaat, ipv gewoon door logische afleiding)

Waar begin je nu over te lullen?

Tja en dan zou je dus een zondaar zijn en slechte dingen doen. De duivel zelf houdt ook wel van zondaar zijn en slechte dingen doen, zou je dan niet denken dat je eerder homies met hem wordt dan dat hij je afterlife nog even zuur gaat maken?

De duivel heeft geen inspraak op het leven hierna.
De hel is niet van de duivel, de hel is van God.
De hel is een oorzaak als je de duivel volgt

Gezellig zal het niet worden helaas! Je zal in het leven genoeg kansen krijgen om in het contact te komen met god. Maar omdat zoveel dingen niet mogen en slecht zijn, laten de meeste die kans gaan.

welk geloof hang jij aan Kiko?

Mooi hypocriet wezen die god. Als je niet in mij geloofd zal je branden in de hel. haha no way!
Waarom vertellen die gelovigen dat altijd met een of andere sadistische context, dat vinden ze altijd heel leuk he, ongelovigen een beetje "bang" maken. Ga je daar door opeens in een God geloven? is dat de intentie, ik geloof maar in God want je weet maar nooit want misschien is er wel een hel, dus laat ik me maar aan Gods grondwet houden, want stel dat....

Juist..:rolleyes:
Ga jij eerst maar eens een keertje van je computer af en ga het echte leven in knul xD

Lol satan gaat je niet straffen, maar god gaat satan en de slechte mensen straffen. Satan zijn mission is tot de laatste dag op aarde mensen ongelovig maken. Hij heeft een deal afgesloten met god.

De duivel heeft geen inspraak op het leven hierna.
De hel is niet van de duivel, de hel is van God.
De hel is een oorzaak als je de duivel volgt

Dit is overigens niet bedoelt om bang te maken hoor,
het wordt ons Christenen ook gewoon verteld omdat het gewoon zo is volgens ons..

En wij geloven niet omdat we bang zijn voor de hel, wij geloven omdat we geloven. Dat lijkt me kort en krachtig genoeg ;)

Nee het gaat niet alleen omdat appeltje, wat ik overigens wel geloof, maar wat ik niet geloof is dat het in een week gebeurt is. maar als je daarover wil verder praten mag ook, want daar heb ik zo ook ongeveer een heel boek in m'n hoofd over geschreven xD

Maar het ging dus niet om het appeltje :P
Dat was de hoofdoorzaak van de zonden in de wereld, daardoor werden mensen zondig. Maar God liet zijn zoon kruisigen om de zonden van de mensen te vergeven, VOOR ALTIJD!

Ja het is ongelovlijk, het is niet te bevatten.. en misschien is dat hem juist wel. Geloof het , of niet, hoe cliché ook.

Ik wil het hierbij laten;0 Ik merk wel dat het langer duurt dan een uurtje om hierover te discuseren..

Ik ga aan de studie voor m'n examens;)
Succes verder, en ik hoop dat je blijft leven zoals je leeft, maar dat je
ooit God in je leven zult betrekken, je zult merken dat hij je zal bijstaan in alle moeilijke dingen in het leven.
Je zult merken dat hij je zal helpen, overal uit, geloof op God en je zult gered worden. Hoe lastig ook.

:D
ik vind dat je ouders moeten aangeklaagd worden voor kindermisbruik. Iemands brein zo corrupteren dat er geen enkele vorm van logica meer overblijft is een van de grootste misdaden van deze wereld:(

en de crimineel die spijt heeft, zal ook moeten geloven.
oneens, een atheist die anderen helpt krijgt er NIKS voor terug, want hij gelooft immers niet in een afterlife (in de meeste gevallen).
Een gelovige zal altijd iemand helpen omdat hij verwacht ervoor in de hemel te komen.

een populaire discussie tussen gelovigen en atheisten is namelijk het "waarom anderen helpen".
Gelovigen halen daar nogal vaak aan dat er geen reden is om anderen te helpen als er geen god bestaat;)

grappig hoe dat werkt, niet?

waar begon jij over te lullen? iemand die niet achterlijk is zal nooit bidden in een life-or-death situatie want beseft dat hij zijn tijd beter kan gebruiken om een manier te vinden om te overleven;)

Dat jouw reactie dat iedereen gaat bidden als het op leven en dood aan komt grote onzin is. Het lijkt mij toch een stuk handiger dat je je handen beschikbaar houdt en je ogen open zodat je misschien nog wat kan doen aan de benarde situatie waar je je op dat moment klaarblijkelijk in begeeft.

...mooi criterium om een mens op te beoordelen.

Maar als de hel niet van de duivel is, wie gaat je dan martelen tot in de eeuwigheid? Misschien is dit wel de reden dat we zo weinig van God horen de laatste tijd, hij is te druk bezig met zondaars te martelen in zijn kelder. (op de een of andere manier krijg ik het gevoel dat er veel latex bij komt kijken)

Lol satan gaat je niet straffen, maar god gaat satan en de slechte mensen straffen. Satan zijn mission is tot de laatste dag op aarde mensen ongelovig maken. Hij heeft een deal afgesloten met god.

Dit is overigens niet bedoelt om bang te maken hoor,
het wordt ons Christenen ook gewoon verteld omdat het gewoon zo is volgens ons..

En wij geloven niet omdat we bang zijn voor de hel, wij geloven omdat we geloven. Dat lijkt me kort en krachtig genoeg ;)

al die praat over de duivel. Ik vind de gelijkenissen tussen de duivel en de "rebelse zoon" echt enorm grappig.

past ook mooi in die wereld van 2000 jaar geleden (en het wereldje van extreme gelovigen vandaag), waar papa en mama alles beslisten voor hun kinderen. Met wie ze zouden trouwen, welke job ze moesten uitoefenen, hoe ze hun kind zouden noemen,...

echt een leuk controlemiddel die bijbel:)

Ik leef liever m'n eigen leven en maak mijn eigen keuzes ipv volgens een boekje leven. Lijkt me allemaal een wat benauwend leventje om bij alles stil te staan of het wel goed is of niet en wat voor consequenties daar allemaal aan vast zitten.

ik vind dat je ouders moeten aangeklaagd worden voor kindermisbruik. Iemands brein zo corrupteren dat er geen enkele vorm van logica meer overblijft is een van de grootste misdaden van deze wereld:(

oneens, een atheist die anderen helpt krijgt er NIKS voor terug, want hij gelooft immers niet in een afterlife (in de meeste gevallen).
Een gelovige zal altijd iemand helpen omdat hij verwacht ervoor in de hemel te komen.

een populaire discussie tussen gelovigen en atheisten is namelijk het "waarom anderen helpen".
Gelovigen halen daar nogal vaak aan dat er geen reden is om anderen te helpen als er geen god bestaat;)

grappig hoe dat werkt, niet?

Als eerste wil je toch echt nogmaals duidelijk maken dat ik mezelf ongeveer 5 jaar van het geloof heb afgekeerd, en dat ik MEZELF terug tot het geloof heb gekeerd, en mijn ouders hebben daar niks mee te maken:P
Sowieso is dat niks waar jij je mee hoeft te bemoeien, ik zeg dat ook niet over jouw ouders lijkt me hé?

In de bijbel staat; even een voorbeeld:
Als jij iemand 5 euro geeft omdat die gene het zwaar heeft qua geld.
En jij verwacht er een bedankt voor terug, of jij verwacht er later wat voor terug.
Dat dat ook een zonde is, je moet mensen helpen omdat je ze WIL helpen, niet omdat je iets terugwil, of omdat je zo graag in de hemel wil komen.
Dus daar gaat je mooie argument.

nogmaals..nu stop ik echt :P

al die praat over de duivel. Ik vind de gelijkenissen tussen de duivel en de "rebelse zoon" echt enorm grappig.

past ook mooi in die wereld van 2000 jaar geleden (en het wereldje van extreme gelovigen vandaag), waar papa en mama alles beslisten voor hun kinderen. Met wie ze zouden trouwen, welke job ze moesten uitoefenen, hoe ze hun kind zouden noemen,...

echt een leuk controlemiddel die bijbel:)

Hee angelus,
Jij bent echt stoer man.
5 minuten geleden was je het nog met me eens over goed discuseren en nou je merkt dat er dingen genoemd worden waar een vorm van waarheid in zit ga je onzin lopen uitkramen, en het geloof belachelijk proberen te maken.

Echt een uiting van wijsheid vind je niet?

Als die tovenaar had bestaan dan zouden er niet zulke afgrijselijke dingen in de wereld gebeuren. Serieus, hoe kun je als gelovige tegenwoordig nog vasthouden aan je geloof? leg het me uit. Er worden mensen vermoord om hoe ze eruit zien, kinderen verkracht en vermoord zonder reden en ga zo maar door.

Je leeft > gaat dood > einde. Egoistisch hoe gelovigen zichzelf zo belangrijk achten dat er nog een hemel is waar ze heen gaan. En hoe lang blijf je daar dan? Na een jaartje of 90 vind ik het wel mooi geweest, ik moet er niet aan denken dat ik tot de oneindigheid nog ergens moet doorbrengen :S

Maar als de hel niet van de duivel is, wie gaat je dan martelen tot in de eeuwigheid? Misschien is dit wel de reden dat we zo weinig van God horen de laatste tijd, hij is te druk bezig met zondaars te martelen in zijn kelder. (op de een of andere manier krijg ik het gevoel dat er veel latex bij komt kijken)

Dat heb je van teveel cartoons en films kijken:) Je denkt zeker dat satan met zijn hark in je kont gaat prikken ofniet:)

Als eerste wil je toch echt nogmaals duidelijk maken dat ik mezelf ongeveer 5 jaar van het geloof heb afgekeerd, en dat ik MEZELF terug tot het geloof heb gekeerd, en mijn ouders hebben daar niks mee te maken:P
Sowieso is dat niks waar jij je mee hoeft te bemoeien, ik zeg dat ook niet over jouw ouders lijkt me hé?
geloof me, ik ken jouw type maar al te goed. jouw afkeer en terugkeer naar het geloof had ook maar 0.0% met logica te maken. Je bent al een verloren zaak vanaf je kindertijd.

In de bijbel staat; even een voorbeeld:
Als jij iemand 5 euro geeft omdat die gene het zwaar heeft qua geld.
En jij verwacht er een bedankt voor terug, of jij verwacht er later wat voor terug.
Dat dat ook een zonde is, je moet mensen helpen omdat je ze WIL helpen, niet omdat je iets terugwil, of omdat je zo graag in de hemel wil komen.
Dus daar gaat je mooie argument.

nogmaals..nu stop ik echt :P

je moet echt eens leren lezen, wat je nu zei versterkt mijn argument net -_-'

Terug
Naar boven