Fitness Seller

Geschikt schema thuistraining volledig dumbell

PlaneTeeR

Novice
Waardering
0
Hallo iedereen,

Ik wil een trainingschema maken voor mijzelf waarmeer ik meer volume wil opbouwen van mijn spieren. Eten ben ik al aardig mee begonnen want ik ben al aan het aankomen. Ook ben ik al wat bezig met de gewichten alleen doe ik af en toe gewoon wat oefeningen.

Ik heb alleen dumbbells tot mijn beschikking en een oefenbank. Ik ben 1.80m lang en weeg nu 67Kg. Ik heb in de week tijd voor 3 keer trainen. Wie kan mij wat goede compound trainingen aanbevelen zodat ik met de dumbbells een aardig resultaat kan bereiken. Dit schema wil ik dan hieronder weer gaan geven.

Dag 1:

Dag 2:

Dag 3:

Bedankt voor de hulp en al het advies!

Ik denk dat je zelf een schema op zou moeten stellen en dat het een kwestie is van trainen, aanpassen, trainen etc. Als tip deze site: ExRx Exercise & Muscle Directory ga eens kijken wat voer oefeningen er allemaal zijn die je met dumbbells uit kan voeren. Verder ook veel lezen in andere topics. Op deze manier ben ik in al die jaren ook gekomen waar ik nu ben. Natuurlijk geen pro maar door "trial and errror" toch aardig wat kennis op weten te bouwen, en dat geeft ook voldoening. Daarnaast is het voor niemand hetzelfde...

Trainingsdag 1
Borst + triceps

dumbbell press
dumbbell flyes
dumbbell pullovers
dumbbell tricep extension
Dip behind the back
dumbbell kickback

Trainingsdag 2
Rug + biceps

Chin up
dumbbell rows
Hyperextentions
dumbbell curl
Concentration curl
Hammer curl

Trainingsdag 3
Schouders

Arnold press
dumbbell side raises
dumbbell front raises
dumbbell bent over raises
Sit ups

Probeer 10-8-6-6 aan te houden voor de wat zwaardere oefeningen en voor de isolaties 2 of 3 setjes...
Doe der maar wat leuks mee...
En als je de namen van de oefeningen niet kent dan zoek je dat maar op...

ga je mensen aanraden om alleen upperbody te traine f wat ?

ook:
meer rug oef / minder biceps
eerst dips, dan extensions

DB squat, split squat, 1 leg split squat, lunges, DB step-ups, RDL,... doe mar op
denk niet dat je geen massa/kracht kan winnen op onderlichaam zonder BB

Precies! Dumbbells zijn leuk, maar een barbbell heb je meer aan.

Al is deadlift de enige oefening je ooit zal doen daarmee, dan is het nog steeds de moeite waard geweest.

DB squat, split squat, 1 leg split squat, lunges, DB step-ups, RDL,... doe mar op
denk niet dat je geen massa/kracht kan winnen op onderlichaam zonder BB

en dan proberen 100 hh te maken of maar meteen dumbbells van minstens 25 kilo per stuk bouwen?

Terug
Naar boven