AndroidHealthClinic

Gestopt met roken

beelzebab

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
5
Lengte
1m86
Massa
99kg
Vetpercentage
25%
Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen dus dacht hier,..

Laast op me werk, sochtends 3 trappen op gelopen met wat troep in me handen, ik boven en gelijk bekaf, ik dnek dit is niet normaal meer.

Afgelopen zaterdag moest ik verplicht meedoen met zon bodypump les, allemaal oefeningen met een haltertje, ik daarna ook weer bekaf....

Ik denk waar ben ik mee bezig ik ga stoppen met roken want me conditie is helemaal niks meer. (jaja ik weet je zou alleen al moeten stoppen omdat het kanker kan veroorzaken)

Ik ben nu 3 dagen verder zonder te roken en probeer dat dus nu te gaan volhouden, heb van het weekend een verjaardag dus ik hoop dat het ongewenst meeroken voldoende voormij zal zijn :)

Nu mijn vraag: Heeft het stoppen met roken nog meer positieve werkingen op het bodybuilding buiten dat je meer energie en longinhoud krijg.

Worden supplementen beter opgenomen doordat er geen nicotine meer in je bloed zit en nu meer zuurstof ect ect.

Ik vroeg het mij af...

volgens mij kan het de opname wel bevorderen als je niet meer rookt

ik ben nog altijd gestopt :sad:

• Topic Starter Topic Starter
heb dat te maken met de nicotine in je bloed?

Nicotine is het minst schadelijk aan sigaretten.

ik ben ook gestopt gelijk toen ik begonnen ben met trainen ,conditie is ondertussen al veel beter ,volhouden dude

Je krijgt er geen spijt van dude, ik rook al niet meer sinds 1 januari. 12 jaar behoorlijk stevige roker geweest en begon me steeds meer druk te maken over m'n conditie en gezondheid. Daarnaast scheelt het ook veel geld.

Wat training betreft, ja ik geloof dat ik wel wat meer adem heb op zowel krachttraining als cardio. Ook heb ik over het algemeen veel meer energie, ik werd vaak een beetje lamlendig van hangen en roken.

Sterkte in ieder geval. Ik had overigens weinig hulpmiddeltjes nodig, simpelweg die peuk niet meer aansteken en naar je bek toe brengen.

goed dat je gestopt bent en volhouden he :thumb: eerste weekjes zijn het zwaarst, maar daarna ben je blij dat je het gedaan hebt.
of je opname slecht is als je rookt weet ik niet. denk dat het wel zal meevallen. maar stoppen met roken is zoveeeeel beter voor je conditie.

Ben intussen ook al een week gestopt, heb er over twee weken ook een topic over gesloten:)
Na een week heb je nog heel wat momenten van zin in sigaret, maar er komen al momenten dat je er niet aan denkt:) momenteel wel dankzij jouw topic!:d
Heb ook wat opzoekwerk gedaan over BB en roken maar het levert qua opname van proteinen weinig verschil. Wel vertraagt je stofwisseling dat merk ik nu ook ik heb iets minder snel honger maar wel veel meer zin in eten..
En ik denk indd wat meer energie te hebben en mij iets fitter te voelen.
Al bij al zoals hier gezegd wordt hang on

Nicotine, en de rest wat in siggies zit, breekt een hoop vitamines & mineralen af.
Natuurlijke oxidanten etc worden allemaal voor andere doeleinde
gebruikt ipv voor sigaretten te bestrijden. Maw, ja het heeft wel invloed
op je sport hoor. Zowel qua longinhoud als voeding enzo.

Ik ben ook gestopt. Sinds 8 januari. Ik mis het wel nog op sommige
momenten hoor. Maarja, better off without it ;)

Ja, de doorbloeding word beter als je stopt met roken, dus meer zuurstof en voedingsstoffen naar je organen en weefsels.
Ik trakteer mezelf overigens alleen in het weekend op een sigaartje, vroeger rookte ik iedere dag een pakje sigaretten of shag.

:thumbs: Volhouden !!

Vermijd alcohol & stres...doet je nog meer zin hebben in een peuk namelijk.
Ik ben nu zelf bijna 2 jaar gestopt en nog steeds als ik alcohol drink krijg ik zin in een peuk.
Denk dat het voor de meeste exrokers wel zo is.
iig ....ik drink daardoor liever niet of heel weinig want mijn vlees is wat dat betreft nog steeds zwak zo blijkt wel.

Ik ben ruim 5 jaar gestopt. Eerste week is het zwaarst, maar daarna heb je er meer profijt van. In de eerste weken drank, drugs etc vermijden.
Als je je zin krijgt in een sig. moet je maar denken dat het een moment is.

De nicotine en andere vuiligheid wordt verwerkt in de lever.
Die kan je dan beter nuttig werk laten doen dan die rotzooi te sorteren :cool:

heb vandaag weer niet gerookt zonder problemen. Net wat eentje zei ik werd ook lamlendig van het roken, ik voel me nu al een stuk beter smiddags

Vol houden zo. Het kan als je maar een ruggengraat heb :D
Ik kan het and so do you.

rekenmaar dat ik een ruggegraat heb

ROKEN IS DODELIJK

8 mensen op 10 begint terug met roken na het drinken van alcohol, dus oppassen daar.
Voor de rest, volhouden kerel, roken is 1 van de slechtste dingen dat je kan doen. Elke sigaret is niet alleen schadelijk voor je longen, luchtwegen, hart, bloedvaten, huid,... maar neemt ook nog eens vitaminen weg, mineralen, energie....

wel weer lekker nu, zit nu ziek thuis, had van de week een collega ff lekker in me gezicht zitten blaffen. Last van me keel nu, dus dat weerhoud me nog meer om lekker niet te roken, deze 5de dag gaan we makkelijk halen, en nu hoop ik eigenlijk dat ik morgen avond ook nog brak ben want dan ga ik niet naar de verjaardag, dus ook geen bier aanwezig..

Terug
Naar boven