XXL Nutrition

Gestopt met roken

Ben zelf bijna 3 jaar gestopt. Effect op trainen? Massa's meer zuurstofopname na een tijd! Kun je meer en beter trainen, dus zeker effect op BB!

Volhouden. Spreek met jezelf af dat je jezelf es goed uitkaffert als je ook maar de kleinste verleiding in je voelt opkomen. Echt doen, en ook luidop! Werkte perfect voor mij!

re

heel veel succes ;) petje af ,weet zelf hoe moeilijk het kan zijn .
door zetten nu.

• Topic Starter Topic Starter
Nou gisteren toch naar de verjaardag geweest. Ik heb totaal geen moeite gehad niet te roken :). Ik heb wel flink wat gedronken maar moet zeggen dat ik me nu sochtends stukken beter voel.

Ik had het er met me kapper gisteren ook over dat ik gestopt was, die vertelde mij dat ik er wel van uit moet gaan dat ik wat zwaarder ga worden, maar als ik niet meer eet als voorheen dan is die stelling toch onzin?

Nou gisteren toch naar de verjaardag geweest. Ik heb totaal geen moeite gehad niet te roken :). Ik heb wel flink wat gedronken maar moet zeggen dat ik me nu sochtends stukken beter voel.

Die verhalen over moeite met stoppen zijn dus ook BS, na een week is de zooi zooi uit je lichaam en als je een beetje karakter hebt en echt wil stoppen dan ben je ook gestopt.

Ik had het er met me kapper gisteren ook over dat ik gestopt was, die vertelde mij dat ik er wel van uit moet gaan dat ik wat zwaarder ga worden, maar als ik niet meer eet als voorheen dan is die stelling toch onzin?

Nee, niet helemaal. Is per persoon anders, dit hangt samen met je verbranding, die best eens kan vertragen omdat je bent gestopt met roken.

wel weer lekker nu, zit nu ziek thuis, had van de week een collega ff lekker in me gezicht zitten blaffen. Last van me keel nu, dus dat weerhoud me nog meer om lekker niet te roken, deze 5de dag gaan we makkelijk halen, en nu hoop ik eigenlijk dat ik morgen avond ook nog brak ben want dan ga ik niet naar de verjaardag, dus ook geen bier aanwezig..

Wat je kan doen is gorgelen met heet gezouten water of als je thee lust gorgelen met salie, helpt mij allesinds keer op keer van mn keelpijn af.

Zolang dat je normaal blijf eten en je niet gaat volproppen, omdat je een vervanger voor het roken zoekt blijf je zoals je bent nu.

Sinds 2 maanden gestopt met roken , bevalt me prima . Niet meer zo lamlendig meer stukkie vrolijker en veel meer energie. Als je de 1e week goed doorkomt stelt de rest niets meer voor..

En meteen even geprofiteerd van mn honger gevoel , waardoor ik nu 7 kg zwaarder ben geworden..

ik hoop wel voor je dat die 7 kg voor een groot deel spiermassa is?

Bijkomend vraagje en zeker onder diegenen die recent ook gestopt zijn. Is het bij jullie ook dat er sprake was van enige constipatie of toch moeilijkheden?:o

Bijkomend vraagje en zeker onder diegenen die recent ook gestopt zijn. Is het bij jullie ook dat er sprake was van enige constipatie of toch moeilijkheden?:o

Nee, totaal niet. Theoretisch zou het wel kunnen omdat roken toch een enigzins laxerende werking kan hebben. Eet goed uitgebalanceerde voeding met veel vezels ( vers fruit en groenten, zemelen, volkorenbrood, enz.) en
drink veel water dan moet het helemaal goed komen.

Ben nu 1,5 jaar gestopt na 7 jaar gerookt te hebben (ook pret-sigaretjes).
En weet uit ervaring dat het zeker moeilijker is om van de peuken af te blijven als je onder invloed bent van bijv alcohol. Hierdoor denk je op dat moment minder na over de gevolgen van dingen die je doet.
Je moet je ten alle tijden beseffen dat wanneer je weer een hijsje rookt (hoelang je ook gestopt ben) je gewoon weer verkocht bent. Je hebt het roken je zo weer eigen gemaakt.
Je moet voor jezelf beslissen dat je nooit meer een hijs zult nemen van van wat dan ook. En dat je de rest van je leven rookvrij zult doorbrengen.
:cool:

volhouden makker!

Ben nu bijna 2 weken gestopt gestopt zonder enig probleem, alleen het vervelende is weer dat ik de hele week weer verkouden was. Had vanochtend ook weer last van een dikke keel, dus ik weer eens in de spiegel kijken en jahoor ik heb ook weer angina :eek:.

Sinds ik gestopt ben krijg ik echt alles over me heen, echt vaag. Ik heb al vaker angina gehad dus vandaar dat ik weet hoe het eruit ziet en wanneer ik het weer heb :)

Maar belangrijkste nog niet gerookt en volgens mij ook niet zwaarder geworden in de zin van dik

Sinds ik gestopt ben met roken nog maar zelden verkouden. Toen ik nog rookte had ik vrijwel om de maand een keelontsteking. Nu al anderhalf jaar niet meer.
ALLEEN MAAR VOORDELEN!!!!!!! Geloof me

Sinds ik gestopt ben met roken nog maar zelden verkouden. Toen ik nog rookte had ik vrijwel om de maand een keelontsteking. Nu al anderhalf jaar niet meer.
ALLEEN MAAR VOORDELEN!!!!!!! Geloof me

En een dikkere spaar-rekening krijg je er gratis bovenop, mooie dure wagen heb jij, verdiend door het stoppen met roken ? ;)

Roken gaat nergens over, geeft geen toegevoegde waarde zoals een joint roken waar je lekker stoned van word.

Dit zeg ik zelf als ex roker & blower ben er ook sinds een jaar klaar mee ;)

Roken verhoogt je stofwisseling door al die vieze afvalstoffen.
Heb trouwens ook gelezen dat 1 peuk 10kcal zou verbranden.
Dus 20=200kcal:eek:

Als je stopt vertraagd je stofwisseling. tijdelijk.

ik zou lekker gaan cardioen.
weet je gelijk waarom je het doet, omdat je conditie snel zal verbeteren.

goeie zaak

Ik vind het griezelig dat iedereen als een gek verkouden wordt door het stoppen van roken. Weer een nadeel bij pff
Ben ondertussen zelf wel al 2 maand gestopt maar mijn grootste vrees, hoofdverkoudheden, vind ik wel teveel. Al een anderhalve week niet kunnen trainen door een troebele kop heerlijk gevuld met snot en vooral moe zijn.

hoeft niet daardoor te komen.
overigens al zou het wel zo zijn tis altijd beter dan doorroken

Ik vind het griezelig dat iedereen als een gek verkouden wordt door het stoppen van roken.

Weer een nadeel bij pff
Ben ondertussen zelf wel al 2 maand gestopt maar mijn grootste vrees, hoofdverkoudheden, vind ik wel teveel. Al een anderhalve week niet kunnen trainen door een troebele kop heerlijk gevuld met snot en vooral moe zijn.

Omdat je lichaam een grote schoonmaakactie houdt.
Wees blij. Kun je straks des te harder te trainen.
Gaat vanzelf over. Hoort allemaal bij het afkicken

Terug
Naar boven