XXL Nutrition

Gevaar

baashaas

Cool Novice
Waardering
0
Hallo

Ik train nu ongeveer een jaar. Ik weeg ongeveer 58kg (8kg bijgekomen sinds vorig jaar), en ik vroeg me af of ik misschien te veel pak voor mijn leeftijd.
Ik doe 3 sets van 10 dumbbell curls met 14kg.
De oudere mensen in de club zeggen dat dat niet goed is, maar ik weet niet waarom (jaloezie/kennis van zaken)
Ik heb geen last van spierpijn, maar dacht: ik check hier eens voor ik nog verder train.

Je traint toch niet alleen je biceps he.........

En nee je bent 17 dus je kan niet echt teveel pakken imo. Zolang je gewicht pakt waar je een goede uitvoering mee kan doen kan je niet te veel pakken.

10 reps is wel goed ja

gewoon voluit trainen, wel met goede uitvoering natuurlijk..

niet teveel luisteren naar de 50-jarige Piet die 30 jaar geleden met Henk de prof bodybuilder heeft getraind

omdat die ouderen niet zoveel kunnen curlen als jij gaan ze zulke adviezen geven.

---------- Toegevoegd om 01:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:15 ----------

gewoon voluit trainen, wel met goede uitvoering natuurlijk..

niet teveel luisteren naar de 50-jarige Piet die 30 jaar geleden met Henk de prof bodybuilder heeft getraind

jep, die ja met vaak een dikke pens ook.

Niet opletten man! Ik ging al voluit van mn 15-16 jaar. Heb er nog geen enkel probleem van ondervonden! Gewoon altijd goeie uitvoering houden.

• Topic Starter Topic Starter
zalige afbeelding!!

bedankt voor advies!
kerel was inderdaad een ex-bodybuilder

30kg pens geleden natuurlijk :-)

zolang je je aan de form houd kun je niet te zwaar trainen :)

post je schema eens.

Misschien bedoelde hij dat je te zwaar neemt omdat je houding niet goed meer is (je rug dus). Houd je je rug gewoon stil en recht? Want zie het wel meer dat ze zwaar willen gaan maar heel hun rug is zo krom als iets en maakt een heftige beweging van achter naar voor.

ik let er goed op, doe het altijd in de spiegel zodat ik zie dat mijn rug recht is, en ik verhoog pas als ik er echt klaar voor ben.

Mijn schema:
Biceps en schouders
Triceps en borst
Benen en rug

2x per week deze reeks, 1 dag rust, en 6 dagen doe ik ook buikspieren

Het is ook wel enigsinds ziek een 14kg dumbbell curl.... GO SQUAT AND DEADLIFT PUNK!!

ik doe ook andere oefeningen voor die spieren, maar ik krijg vooral commentaar bij de curls

ik let er goed op, doe het altijd in de spiegel zodat ik zie dat mijn rug recht is, en ik verhoog pas als ik er echt klaar voor ben.

Mijn schema:
Biceps en schouders
Triceps en borst
Benen en rug

2x per week deze reeks, 1 dag rust, en 6 dagen doe ik ook buikspieren

aiii. Beter doe je biceps met benen of rug. Want benen en rug zijn je grootste spiergroepen en kun je beter niet op dezelfde dag doen.

haha bij mij zit er ook zo ene :-(

hij doet setjes met 8 kf :S

Maar benen doe ik niet uitgebreid, ik voetbal al 3x per week, dus dat is al een vrij goede training, dus voornamelijk rugspieren die dag

een vriend van mij pakt 18kg
complete zot..

Terug
Naar boven