Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat doe ik ook. Ik doe het ook op een bankje de ene keer wel de andere keer niet.
Maar als we over gewicht wel niet met dumbbell curl praten moeten we het wel over het zelfde hebben het officiële vind ik.
Maar ik vind het op een bankje juist lichter. Voel het wel beter inderdaad omdat je minder met je rug doet. Maar vind het wel lichter.
Arm geheel strekken is helemaal niet zo goed en nergens voor nodig.
Als je paar jaar traint kan je heus wel meer dan 14 KG hebben. Je blijft niet altijd hangen rond dat gewicht toch?
---------- Toegevoegd om 19:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:04 ----------
haha ja man...
Het volledig strekken maakt juist het grote verschil. Grotere ROM , moeilijkere oefening. Na een paar jaar zou je imo wel meer dan 14kg moeten curlen ja , maar dan nog is dat zeker niet bij iedereen zo ( bij sommigen kan je trainen ook geen trainen noemen). Ik doel gewoon op het feit dat iedereen hier 14 kg ''licht'' vindt terwijl dat echt afhangt van wat je doet met die 14kg. Bij side raises is 14kg bijvoorbeeld een bruut gewicht. Iedereen wil hier altijd hoger , maar soms is het belangrijk zoals Tymen al opmerkte om een oefening eens goed correct en heel erg strikt uit te voeren.
Al ben ik persoonlijk voorstander van het explosieve type training. En hoe meer gewicht hoe beter :') , alleen is dat niet altijd de juiste keuze.

Dan gaan jullie niet tot het uiterste. Ik kan niet geloven dat iemand na een paar jaar dat gewicht niet kan pakken. Curls doe je ook niet op een bankje maar staand.
ja ik bedoel hamer curls trouwens die zijn veel lichter..![]()
ik denk niet dat die een echte dumbbell curl doet met 14kg.. maar schuin ofzo... ik dee net ook 12kg schuin is veeel lichter dan recht

Ik weet niet hoe sommigen curlen, maar als je incline curls zwaarder kunt dan normale seated of standing curl dan doe je echt wat fout...
??Wtf? ik kom hem steeds tegen ook op hyves wie is die gast??
verekte mongol waarom zet je in je ondertekening neppe stats?Volgens mij is dit een verkapt kijk-mij-is-sterk-zijn topic.
![]()

verekte mongol waarom zet je in je ondertekening neppe stats?
mij heb je nooit horen zeggen dat ik 180 druk en 500 deadlift
je bent beetje zielig maargoed ik laat jou in je waarde![]()
ik let er goed op, doe het altijd in de spiegel zodat ik zie dat mijn rug recht is, en ik verhoog pas als ik er echt klaar voor ben.
Mijn schema:
Biceps en schouders
Triceps en borst
Benen en rug
2x per week deze reeks, 1 dag rust, en 6 dagen doe ik ook buikspieren
ik denk niet dat die een echte dumbbell curl doet met 14kg.. maar schuin ofzo... ik dee net ook 12kg schuin is veeel lichter dan recht