AndroidHealthClinic

Gewicht blijft toenemen

Newbie17j

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
63kg
Hoi allemaal,

Een tijdje geleden had ik bericht geplaatst over training schema en voeding etc. Nu ben ik al helemaal de weg kwijt.

na een jaartje van jojoën en veel sporten/weinig sporten ben ik weer veel aan het sporten (4 a 5x in de week) en weer zwaarder geworden.

Het lijkt als ik veel sport( gewichtstrainig +cardio) en minder eet alleen maar zwaarder word?!

Bijv. 2 weken geleden had ik maar 2x in de week gesport en naar een festival geweest waar ik veel alcohol op had en had gedanst - 65 kg

Ik sport 2 weken goed, krachttraining(met apparaten) zelfs cardio 25 min daarna 4 a 5 x per week
-- 69 kg

ik zie ook wel dat ik veel gespierder ben geworden maar zoveel in korte tijd?
Ik had mn vetpercentage ook opgemeten in die 2 periodes maar ik vertrouw het minder omdat ik het zelf heb gedaan( beide waren 23%)

Ik voel me verschrikkelijk en verward want ik eet helemaal niet veel
Ontbijt:
2 jonagold appels
1 fatburner

Lunch:
2 sneetjes volkorenbrood met sandwichspread of PB2

Tussendoor eventueel
1 appel
Of 1 snee brood met pb2

Avondeten
Gekookte groenten
(Ben vegetarisch)

Als je kijkt naar mn eten en training kan ik onmogelijk zwaarder worden?
Ik word ook heel erg onder duk gezet door mn ouders om af te vallen en dus voelt het steeds als een teleurstelling

Ga nou eens na wat je exact binnen krijgt aan kcals, eiwitten, vetten, koolhydraat.. Zo schiet het natuurlijk niet op. Ga werken met een fatsoenlijk eetplan.

• Topic Starter Topic Starter
Geloof me ik heb mn myfitnesspal app constant aanstaan om alles in te loggen.
Dit is wat ik eet op een dag en als ik een keer 'cheat' dan is het een cappuccino.

Geloof me ik heb mn myfitnesspal app constant aanstaan om alles in te loggen. Dit is wat ik eet op een dag en als ik een keer 'cheat' dan is het een cappuccino.
Dan kan jij mij zo vertellen hoeveel vet, carbs, eiwit en wat je totale energieinname dit is. Wat is je behoefte? ---------- Toegevoegd om 05:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 05:49 ----------

Neem hier eens een kijkje en volg dit advies op als je resultaat wilt: http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/

Myfitnesspal staat automatisch op 1200 kcal bij mij en het is 70/17/13 k/e/v

Kracht traijing met apparaten?

1200 kcal?

Dat is om te cutten?

Wat is je behoefte?

1200 kcal heb ik als max ingesteld voor cutten maarmn behoefte ligt 1500 ongeveer het verschilt vaak per berekening. Maar ik durf al heel lang niet meer te eten dan 1200 kcal.
Ik liep bij dietist en die had me gezet op 1200 kcal dieet en ik kwam 5 kg aan

Dan eet je teveel of doe je te weinig. Of vergeet je dingen te noteren wat je eet. Easy as that. Aanpassen dus :)
Die formules zijn enkel een richtlijn. Geen absolute waarheden

1200 kcal heb ik als max ingesteld voor cutten maarmn behoefte ligt 1500 ongeveer het verschilt vaak per berekening. Maar ik durf al heel lang niet meer te eten dan 1200 kcal. Ik liep bij dietist en die had me gezet op 1200 kcal dieet en ik kwam 5 kg aan

Je behoefte ligt echt wel wat hoger hoor.

Ga je nou maar inlezen want je snapt er geen hol van. Succes.

1200 kcal heb ik als max ingesteld voor cutten maarmn behoefte ligt 1500 ongeveer het verschilt vaak per berekening. Maar ik durf al heel lang niet meer te eten dan 1200 kcal.
Ik liep bij dietist en die had me gezet op 1200 kcal dieet en ik kwam 5 kg aan

niet bang zijn om wat meer te eten :o zo denken vele vrouwen en meestal klopt die berekening ook niet van myfitnispal:rolleyes: of wat langer cardio

1200 is veelste weinig! Toen ik 1200ckal at viel ik als een malle af. Nu eet ik tussen de 2400/2500 ckal en blijf op gewicht. Soms werkt het ook door langzaam steeds meer te gaan eten om toch nog af te vallen.

1200 is veelste weinig! Toen ik 1200ckal at viel ik als een malle af. Nu eet ik tussen de 2400/2500 ckal en blijf op gewicht. Soms werkt het ook door langzaam steeds meer te gaan eten om toch nog af te vallen.

Precies dit ja. Kan me ook niet meer voorstellen hoe ik functioneerde op 1200 kcal.

Wanneer je meer eet zul je ook meer energie hebben om te trainen en spiermassa op te kunnen bouwen, wat er weer voor zorgt dat je meer kcal verbruikt en na verloop van tijd dus strakker wordt.
Probeer het anders op te bouwen. Elke week 100 kcal erbij en kijken wat dat voor je doet.

1200 Kcal?? Is dit Ethiopië-dieet??

Mijn tips:

1. weegschaal weg gooien (zegt niets over je verhouding vet, vocht en spiermassa)
2. Meet met je huidplooi meter 1 punt om te zien of er progressie is (meet dit punt 3 x en deel de uitkomst door 3 voor het gemiddelde)
3. Zorg eerst dat je stofwisseling functioneert en zorg voor een goede fundering (massa!!). Die extra spiermassa versnelt je stofwisseling in rust.
Zorg dat je je calorieën opvoert tot een gezond aantal calorieën (2500-3500 kcal). Vanaf daar wordt het cutten een eitje en hoef je echt geen crashdieet te volgen.

Het feit dat je afvalt na een festival komt omdat je waarschjjnlijk uitgedroogd was door de alcohol.

Suc6!

---------- Toegevoegd om 12:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:40 ----------

Oja en zorg voor een eiwitsupplement:) Min 2-3 g eiwit per kg in de cut voor spierbehoud. In een bulk is 2 g per kg voldoende.

Terug
Naar boven